Clementine: beneficii şi contraindicaţii

Clementine

Clementine

Clementinele sunt formate din 86% apă, sunt bogate în potasiu şi calciu. De asemenea conţin foarte multe fibre, care sunt foarte utile în digestie, având un aport deosebit la micşorarea colesterolului din sânge.

Datorită prezenţei fibrelor şi a potasiului, clementinele sunt foarte bune în procesul de detoxifiere.

Clementinele sunt invenţia omului, prin altoirea portocalului cu mandarinul. Clementinele au fost create de Louis Charles Trabut, în 1900.

Sunt ideale pentru dietă, deoarece două clementine se încadrează la cifra de 60 de calorii, ceea ce reprezintă un lucru important pentru persoanele care urmează o dietă.

Conţin foarte multă vitamina C şi de aceea foarte utilă în special în perioada rece a anului. De asemenea mai conţin magneziu şi fier, care menţin funcţionarea în condiţii normale a sistemului muscular şi nervos.

Aceste fructe nu conţin sâmburi, deci ele nu se pot înmulţi decât prin procesul de altoire. Gustul şi aspectul diferit al clementinelor se datorează soiurilor diferite de portocal şi mandarin din care rezultă clementinele.

Clementinele rezistă mai mult decât mandarinele, dar îşi menţin aroma acestora, iar în comparaţie cu portocalele sunt mai dulci şi mai zemoase.

Sunt bogate în vitamina C.

Conținutul bogat în vitamina C luptă împotriva infecțiilor respiratorii, scade tensiunea arterială, stimulează sistemul imunitar și previne apariția bolilor cardiovasculare.

Nu e un secret faptul că producția de colagen este îmbunătățită prin aportul crescut de vitamina C, de aceea clementinele ajută la menținerea elasticității pielii.

Cantitate mare de acid folic.

Necesar în dieta femeilor însărcinate, acidul folic din clementine luptă împotriva depresiei, reglează problemele menstruale și echilibrează întreg organismul.

Ajută la slăbit.

Datorită conținutului mare de apă, clementinele scad pofta de mâncare, fără a priva organismul de nutrienții necesari în fiecare zi.

Deși sunt sărace în calorii, trebuie să acorzi atenție și la restul alimentelor pe care le consumi.

Sunt recomandate pentru o alimentație mai sănătoasă.

O porție de 100 grame de clementine conține peste 86 grame de apă, 0,85 grame de proteine, 20 mg de calciu, 10 mg de magneziu, 21 mg fosfor, 49 mg vitamina C (asta înseamnă mai mult de 80% din doza zilnică recomandată), 24 mg de acid folic.

Coaja clementinelor luptă împotriva cancerului.

În coaja clementinelor există o substanță, numită D-limonene, care conform studiilor luptă împotriva cancerului. Studiile au fost făcute până acum pe animale sau în vitro, iar rezultatele au fost cel puțin încurajatoare.

Contraindicații:

În mod normal, clementinele nu au contraindicații, însă consumate prea des sau într-o cantitate mai mare decât are nevoie organismul tău, pot provoca un disconfort abdominal.

O clementină conține aproximativ 1-1,3 grame de fibre, iar organismul nostru are nevoie de maxim 14 grame zilnic.

Dacă vei depăși limita este posibil să apară balonare, diaree sau constipație.

Un alt aspect pe care trebuie să-l iei în seamă este conținutul de zahăr. Chiar dacă au puține calorii, clementinele sunt bogate în zaharuri.

Alătură-te comunității noastre de cititori cu un Like pe Facebook Doftoria

Ne puteți găsi pe Instagram Doftoria și pe Twitter Doftoria

Citeşte şi alte Articole