Ceai de banane: beneficii și contraindicații

ceai de banane

Ceai de banane

Bananele sunt bogate în potasiu și în nutrienți benefici organismului, având un aport considerabil de vitamine.

Nici cojile de banane nu sunt de ignorat, cu atât mai mult cu cât pot fi folosite la curățarea pantofilor, la hidratarea pielii, inclusiv pentru ameliorarea problemelor de somn, cu ajutorul unui ceai de banane.

Studiile au arătat că bananele (în special coaja) conţin 3 ingrediente esenţiale care sprijină durata şi calitatea somnul de noapte.

Magneziu – care previne întreruperea somnului şi trezitul în timpul nopţii, potasiu – care ajută vasele de sânge şi muşchii să se relaxeze, şi triptofan – un aminoacid esenţial, folosit pentru tratarea tulburărilor de somn.

Cercetătorii din Taiwan susţin că bananele pot ajuta şi împotriva depresiei, deoarece sunt o sursă naturală de serotonină – denumit şi hormonul fericirii, care induce o stare de bine.

Ceai de banane: Beneficii

Reglează somnul

Somnul este extrem de important, iar atunci când nu dormi bine, pierzi din ceea ce ajută organismul să funcționeze optim.

Capacitatea cognitivă scade, abilitătile motorii se depreciază, scade și nivelul de energie și crește riscul de afecțiuni precum obezitatea, diabetul și cancerul.

Ai nevoie de un somn plin pe noapte. Te vei simți mai bine, vei funcționa mai bine și vei preveni bolile dacă te odihneşti cel puțin opt ore în fiecare noapte.

Există o legătură strânsă între nivelurile ridicate de triptofan, serotonină și dopamină și îmbunătățirea somnului.

De aceea, ceaiul de banane este indicat pentru cei cu dificultăți de somn, pentru cei ce se trezesc în mijlocul ciclului de somn și nu mai pot adormi și dezvoltă stări anxioase ulterior.

Ceai de banane: Reduce tensiunea arterială

Ceaiul de banane este cunoscut pentru conținutul său de potasiu, care te ajută să menții sănătatea inimii și să scazi tensiunea arterială.

Ca vasodilatator, potasiul regleazăă nu numai echilibrul fluidelor în organism, ci și relaxează sistemul cardiovascular.

Ameliorează depresia

Dopamina și serotonina găsite în ceaiul de banane ajută de asemenea la reglarea nivelurilor de hormoni de stres și la îmbunătățirea dispoziției.

Dacă suferi în mod obișnuit de anxietate sau depresie, adăugarea de ceai de banane în dieta zilnică ar putea fi exact ceea ce ai nevoie.

Ceai de banane: Stimulează sistemul imunitar

Vitamina C și vitamina A din banane ajută la stimularea sistemului imunitar. Ambele vitamine acţionează ca antioxidanți, în timp ce acidul ascorbic stimulează producerea de celule albe din sânge și vitamina A.

Acesta este direct legat de prevenirea stresului oxidativ în retină şi previne dezvoltarea cataractei.

Ajută digestia

Potasiul și magneziul sunt cunoscute pentru optimizarea funcției musculare netede, atât de importantă în tractul digestiv.

Acest lucru poate ajuta la stimularea mişcării peristaltice, care reglează mişcările intestinului, prevenind astfel constipația, balonarea și crampele, în același timp imbunătătind absorbția nutrienților.

Ceai de banane: Imbunătăteste densitatea osoasă

Există o varietate de minerale în ceaiul de banane, inclusiv manganul și magneziul, ambele contribuind la densitatea minerală osoasă.

Acestea pot ajuta la încetinirea sau prevenirea completă a osteoporozei pe măsură ce îmbătranim.

Contribuie la pierderea în greutate

Poți utiliza ceai de banane pentru pierderea în greutate, deoarece conține vitamina A, vitamina B, potasiu, luteină și alți antioxidanți.

Multe dintre aceste substanțe nutritive contribuie la o activitate metabolică mai puternică, precum și la sentimente de sațietate.

Cu alte cuvinte, este posibil să crească arderea pasivă a grăsimilor prin funcția metabolică superioară și să se elimine nevoia de a servi gustări între mese.

Ceai de banane: Preparare

Ingrediente

  • 1 banană (pentru a prepara acest ceai ai nevoie și de coaja de banană )
  • 1 cană cu apă plată
  • un vârf de cuțit de scorțișoară

Fierbe apa, taie capetele bananei, descojește-o și pune-o la fiert cu tot cu coajă.

Timpul de fierbere nu trebuie să depășească 10 minute.

Strecoară ceaiul, adaugă scorțișoara și este gata pentru a fi consumat înainte de a merge la culcare.

Ceaiul de banane va deveni astfel cel mai bun aliat al tău pentru un somn odihnitor.

Ceai de banane: Contraindicaţii

Chiar dacă acest ceai este benfic organismului, există și situații în care este preferabil de evitat:

  • în caz de boli renale;
  • dacă bananele sunt necoapte;
  • nerecomandat persoanelor ce suferă de schizofrenie
  • nerecomandat în caz de alergie la banane;

Alătură-te comunității noastre de cititori cu un Like pe Facebook Doftoria

Citeşte şi alte Articole din categoria Ceaiuri