Top 15 beneficii ale conopidei

Beneficii ale conopidei doftoria

Beneficii ale conopidei

Conopida aparține familiei crucifere. Conopida este o legumă albă înflorită, despre care se știe că are multe beneficii pentru sănătate. Această legumă are o proporție bună de compus de sulf și, de asemenea, este cunoscută pentru a susține capacitatea ficatului de a neutraliza toxinele. Membrii acestei familii au, de asemenea, capacitatea de a preveni cancerele.

1. Promovează sănătatea inimii:

Conopida este o legumă care menține inima sănătoasă. Aceasta ajută și la menținerea sistemului cardiovascular.

2. Reduce nivelurile de colesterol:

Conținutul nutritiv al conopidei include o sursă bogată de fibre. Aceste fibre ajută la scăderea nivelului colesterolului.

3. Sistemul imunitar:

Conopida conține, de asemenea, antioxidanți. Antioxidanții au multe beneficii – acționează ca un agent antiinflamator și contribuie la construirea unui sistem imunitar puternic pentru sănătate.

4. Dezvoltarea fătului:

De asemenea, conopida ajută femeile în timpul sarcinii. Deoarece este bogată în folați și vitamine precum vitamina A și vitamina B, ajută la creșterea celulelor. Acest lucru ajută în final la dezvoltarea corectă a fătului în uter.

Conopida este, de asemenea, o sursă bună de vitamina C, care este benefică în timpul sarcinii. Astfel, fiecare femeie însărcinată ar trebui să consume cel puțin 100 de grame de conopidă în fiecare zi!

5. Calciu:

Conopida conține, de asemenea, calciu. Calciul ajută la dezvoltarea puternică a oaselor și a dinților, împreună cu multe alte funcții importante precum transmiterea impulsurilor nervoase.

6. Sursă minerală bogată:

Conopida conține zinc, mangan, fosfor, magneziu și, de asemenea, seleniu și sodiu.

a. Zincul – ajută la producerea de noi celule și, de asemenea, ajută la vindecarea rănilor.

b. Magneziul – ajută glanda paratiroidă care produce hormonii necesari pentru funcționarea normală a oaselor.

c. Fosfor – ajută la întărirea oaselor.

d. Seleniu – ajută la o funcționare mai bună a sistemului imunitar.

e. Sodiu – ajută la echilibrarea lichidelor din organism.

f. Manganul – ajută la fabricarea și activarea enzimelor.

7. Reduce riscurile de cancer:

De asemenea, conopida ajută la reducerea riscului de cancer ex – cancer pulmonar, cancer mamar, cancer de vezică urinară. Multe dintre legumele care aparțin familiei cruciferoase au fost legate de reducerea riscului de cancer ex: -broccoli, kale etc.

8. Pierderea în greutate:

De asemenea, conopida ne ajută să scăpăm de greutate. Conopida conține vitamina C, care este un element cheie pentru arderea grăsimilor. Și conține, de asemenea, folați care ajută din nou la scăderea în greutate. O ceașcă de conopidă conține aproximativ 30 de calorii.

9. Detoxifică sistemul corporal:

Conopida ajută organismul să activeze enzimele din ficat, care ajută la detoxificarea multor organe, protejând astfel sistemul de orice problemă.

10. Vitamina K:

Pentru a stimula conținutul de vitamina K în sistemul dumneavoastră, creșteți consumul de conopidă în dieta zilnică. Vitamina k joacă un rol-cheie în dezvoltarea oaselor, deoarece ajută la dezvoltarea celulelor osoase. In cazul în care nu există suficientă vitamină K în organism, va exista o cantitate crescută de sângerare în caz de rană sau rănire. Acest lucru se datorează faptului că vitamina k joacă un rol important în coagularea sângelui.

 

Cum să selectați conopida proaspătă?

Conopida este la fel de esențială ca orice altă legumă, care ar trebui să facă parte din dieta ta. Alegerea unei legume proaspete nu este întotdeauna atât de ușoară. Conopida proaspătă conține mai multe substanțe nutritive decât cele trecute. Dacă nu este proaspătă, aceasta nu înseamnă că și-a pierdut complet valoarea nutritivă, dar cu siguranță a scăzut valoarea nutritivă împreună cu gustul. Deci, urmați sfaturile menționate pentru a selecta conopida proaspătă:

Căutați vârfuri ferme și bine închise:

După cum știți, vârfurile de conopida sunt cele mai consumate. Deci, când cumpărați conopida, căutați întotdeauna vârfuri bine închise și ferme, deoarece acestea sunt indicatorii de prospețime.

Căutați spații:

Soiurile albe de conopidă sunt adesea mai frecvente și mai ușor de selectat. Dacă sunt trecute, vârfurile lor încep să pară palide și să apară pete pe ele. Înainte de a cumpăra, întotdeauna priviți cu atenție dacă au pete, deoarece acestea indică prospețimea și sănătatea legumelor.

Verificați dimensiunea, greutatea și culoarea:

Căutați vârfurile care arată proaspăt și, de asemenea, culoarea frunzelor, sa fie încă verzi.

Cum se păstrează conopida?

Păstrați-o în pungi de plastic bine învelite în frigider, eventual cu tot cu frunze. Puteți chiar să tăiați capetele conopidei și să le depozitați într-o pungă de plastic sigilată. Menținerea acesteia la o temperatură constantă în frigider va crește capacitatea de depozitare a acestei legume. De asemenea, nu spălați înaintea depozitarii, deoarece aceasta va accelera procesul de dezintegrare, chiar dacă este refrigerată.