Zahărul îmbătrânește pielea

Zahărul îmbătrânește pielea doftoria

Zahărul îmbătrânește pielea

Cum ajunge zahărul să îți rideze fața și să-ți îmbătrânească pielea? Celulele pielii sunt susținute de o rețea de fibre groase de proteine, asa-numitele fibre colagen, care în cazul pielii sănătoase, sunt elastice și permit pielii să se miște și să se întindă, dar apoi să revină la structura ei inițială, fină.

Ridurile, primele semne ale îmbătrânirii pielii, se formează în mod natural din cauza razelor ultra-violete și a reducerii elasticității fibrelor colagen, odată cu trecerea timpului.

Dacă însa consumi prea mult zahăr, excesul de molecule de zahăr se atașează de fibrele pielii, care se lipesc între ele, devin încărcate și își pierd elasticitatea. O astfel de piele este mult mai vulnerabilă la efectele razelor UV și la ridare prematură.

Asta nu înseamna că trebuie să renunti la orice gram de zahăr din alimentație. Organismul uman are nevoie de zahăr, în cantități mici, pentru că acesta este o sursă de energie. Pericolul ca zahărul să atace pielea apare numai la persoanele care îl consumă în exces.

După vârsta de 40 de ani, pielea își pierde oricum din elasticitate – este un fapt natural – dar în societatea modernă, cu toate alimentele tratate chimic și produsele de tip fast food la care suntem expuși, persoane mult mai tinere au pielea îmbătrânită prematur, din cauza consumului de zahăr.

De ce să te ferești

Zahar în exces nu înseamnă să mănânci numai zahăr propriu-zis, de genul cubulețe sau dulciuri. Amidonul și carbohidrații sunt la fel de nocivi, iar mâncarea procesată (junk food și produsele semi-preparate) combină zahărul cu proteine la temperaturi ridicate, ceea ce nu face bine nici la digestie, nici la epidermă.

Cât de mult e prea mult?

Fiecare persoana este diferită. Poate că organismul tău absoarbe din ceea ce mănânci mai mult zahăr decât cel al prietenei tale, chiar dacă amândouă mâncați aceleași lucruri. Până când cercetările ajung mai departe și nutriționiștii o să stabilească niște reguli clare, tot ceea ce putem face e să reducem zahărul din alimentația noastră mâncând sănătos și rațional.

In primul rând, încearcă să reduci cantitatea de zahăr consumată în fiecare zi. Bea ceaiul și cafeaua neîndulcite, dacă ai pofta de ceva dulce, mănâncă fructe și nu dulciuri, dacă vrei un suc de fructe, alege unul din citrice. Ai grijă și la carbohidrați – multe alimente care nu sunt dulci au un conținut ridicat de zahăr, deoarece în timpul digestiei sunt transformate în zahăr.

Ca să știi ce mănânci, uită-te cu atenție pe etichetele alimentelor pe care le cumperi: 4 grame de zahăr înseamnă o linguriță de zahăr și e bine să nu consumi mai mult de sase-opt lingurițe de zahăr pe zi. Media este de 12, dar cantitatea ideala e de jumătate.

Invață să identifici zaharul „ascuns” în ingredientele de pe etichete – nu e bine când vezi: zahăr brun, zahar din trestie, sirop de porumb, malț, fructoză, sucroză, melasă. Chiar dacă au alte denumiri și nu sunt trecute la zaharuri pe lista de ingrediente, au aceleași efecte negative asupra organismului.