De e bine să iei Vitamina D împreună cu Magneziu

Vitamina D împreună cu Magneziu

De e bine să iei Vitamina D împreună cu Magneziu

Vitamina D împreună cu Magneziu: Cu toate că majoritatea cercetărilor privind tratamentul și prevenirea osteoporozei au fost centrate pe creșterea aportului de calciu și vitamină D, un studiu a arătat că persoanele care au consumat cea mai mare cantitate de magneziu (420 mg pentru bărbați și 320 mg pentru femei) au beneficiat de cea mai mare densitate osoasă și, implicit, un risc scăzut de osteoporoză.

Alte studii au arătat că suplimentarea cu magneziu reduce semnificativ rezistența la tratamentul cu vitamina D:

  • Suplimentarea cu magneziu este deci esențială pentru a ajuta organismul să absoarbă vitamina D, iar vitamina D, la rândul său, poate crește absorbția intestinală a magneziului.
  • O creștere semnificativă a cantității de vitamina D din ser a fost realizată numai când vitamina D a fost administrată împreună cu magneziu.
  • Creșterea nivelului seric de vitamină D este foarte dificil de realizat fie numai cu suplimentarea cu vitamina D, fie numai cu magneziu.
  • Un alt studiu a arătat că suplimentarea cu vitamina D poate stimula absorbția intestinală a magneziului.

Magneziul, un mineral fără de care vitamina D nu se activează

Pentru a schimba vitamina D în calcitriol (vitamină D activată) sunt necesare câteva stagii de transformare care au loc în ficat și în rinichi, după care vitamina D activată este transportată în sânge cu ajutorul unei proteine. Toate aceste procese au însă nevoie de magneziu pentru a funcționa corect.

Cel puțin două treimi din populația lumii este deficitară în magneziu. Cei care trăiesc la oraș, au o alimentație bazată pe mâncare procesată și au o slujbă stresantă sunt predispuși la cel mai mare deficit de magneziu. Nu numai că, în produsele alimentare pe care le consumăm, conținutul de magneziu este în scădere (variind de la 25% la 80%, în comparație cu nivelurile anterioare anului 1950), dar procesarea alimentelor îndepărtează și mai mult din el. Ca să nu mai vorbim de stres sau de consumul prea mare de zahăr, care scad în ritm accelerat nivelul de magneziu pe care am reușit să îl acumulăm din mâncare.

Problema este că unele persoane pot suferi de calcifiere vasculară, adică îngroșarea și întărirea arterelor, dacă nivelul lor de magneziu nu este suficient de mare pentru a preveni complicațiile.

Vitamina D împreună cu Magneziu

Problema este că deficitul de magneziu nu este ușor de depistat. Eu personal mi-am dat seama că sufeream de acest deficit abia când am început suplimentarea cu vitamină D și am remarcat că de îndată ce o luam, aveam senzații de amețeală. Bifam, bineînțeles, și un număr mare de simptome din lista de probleme cauzate de lipsa de magneziu, numai că nu îmi dădeam seama ce anume le cauzează. Abia după ce aceste simptoame au început să dispară, încetul cu încetul, am înțeles cât de deficitară fusesem în acest mineral.

Vitamina D împreună cu Magneziu

Deficitul de vitamina D este asociat cu probleme majore, precum osteoporoza, deformări scheletice, boli cardiovasculare, boli autoimune, sindrom metabolic, oboseală cronică și chiar cancer, dar și cu probleme minore, cum ar fi răcelile și gripa. Unul dintre motivele pentru care tindem să contactăm mai ușor virusuri iarna este și faptul că în această perioadă a anului avem un rezervor scăzut de vitamină D, și deci o imunitate mai scăzută.

Alătură-te comunității noastre de cititori cu un Like pe Facebook Doftoria

Citeşte şi alte articole:

Alimente şi factori care împiedică magneziul să fie asimilat de organism

De cât Magneziu avem nevoie zilnic și în ce alimente îl găsim

Magneziu: top 10 alimente bogate în acest mineral