Ulei de chiparos pentru crampe musculare

Ulei de chiparos pentru crampe musculare doftoria

Ulei de chiparos pentru crampe musculare

Crampele musculare apar ca urmare a contracţiei involuntare a muşchilor şi sunt un simptom frecvent al deshidratării, oboselii, circulaţiei sangvine inadecvate sau compresiei nervoase. Durerea poate apărea în timpul exercițiilor fizice sau în timpul nopții.

Durerea cauzată de contracția involuntară a mușchiului este cel mai frecvent întâlnită la mușchii gambei și este puternică și neplăcută, deseori lăsând senzația unei lovituri de copită de catâr.

Lipsa de potasiu, printre cauze

De asemenea, deficiența de potasiu poate fi cauza crampelor musculare. Crampele pot apărea și la nivelul mușchilor care nu primesc suficient oxigen din cazua irigării discontinue cu sânge. Crampele care apar noaptea pot fi întâlnite mai ales la persoanele vârstnice și la femeile însărcinate.

Durerile survenite în urma crampelor de obicei dispar când mușchiul se relaxează. Crampele din timpul nopții se pot calma prin întinderea sau masarea mușchiului afectat.

Durerea de gambe și de piept resimțită în timpul activității fizice este mai severă și poate necesita intervenție medicală.

Alimentația sănătoasă, cheia evitării durerilor

Nutriția este, de obicei, cheia evitării durerilor cauzate de crampe. Dacă suferi în mod regulat de crampe musculare, mănâncă cel puțin o banană pe zi pentru conținutul său de potasiu.

Vitamina E este de mare ajutor în circulația sanguină. Astfel, consumă avocado, semințe, alone și ulei de măsline. Sardinele conțin acizi grași Omega-3 și sunt bogate în calciu, ca și produsele lactate. Consumă iaurt natural pentru conținutul său de riboflavin și ouă pentru vitamina B12. Un pahar de apă tonică înainte de culcare poate ajuta.

Mușețelul ameliorează crampele nocturne

Decoctul de călin poate ameliora crampele nocturne. De asemenea, ceaiurile din ignam sălbatic, mușețel sau fenicul au rol în atenuarea crampelor mușchilor stomacali.

Pentru a prepara un remediu din plante, adaugă o linguriță de călin în 350 ml de apă. Se fierbe 10 minute. La fel, poți prepara o tinctură folosind 5 picături de chiparos, sovârf și busuioc amestecate cu 3 lingurițe de ulei de migdale.

Uleiurile de ghimbir și chiparos sunt stimulente și îmbunătățesc circulația încălzind mușchii, astfel încât crampele pot fi evitate. Acestea se folosesc în comprese sau în apa de baie.

Atenție!

Crampele cauzate de mișcări repetate pot să apară la locul de muncă. Învață câteva tehnici de relaxare și fă pause regulate.