Suc de roșii: beneficii și rețetă fără conservanți

Suc de roșii

Suc de roșii

Este știut că roșiile sunt un imens beneficiu pentru sănătate și că sucul de roșii este printre cele mai sănătoase sucuri de fructe.

Avantajele consumului de roșii sau a produselor pe bază de roșii, chiar și pentru o scurtă perioadă de timp sunt certe.

Suc de roșii: Proprietăți

Sucul de roșii conține fier și potasiu, vitaminele K, B1, B5 și vitamina B6, dar și alte minerale importante, ca zinc, crom, sodiu, mangan.

Sucul de roșii are puterea de a regla colesterolul din sânge, de a întări sistemul imunitar, de a proteja inima și a întări oasele.

Suc de roșii: Beneficii

Cei care beau suc de roșii frecvent știu că acesta are efecte benefice asupra ochilor.

Roșiile previn afecțiunile oculare, datorită conținutului de vitamina A, luteină și zeaxantină, printre cei mai buni antioxidanți ce protejează retina.

Așadar, sucul de roșii ajută la îmbunătățirea vederii și sănătății ochilor.

Sucul de roșii stimulează digestia, fiind foarte bun în curele de slăbire, datorită substanțelor nutritive.

Sucul de roșii îndepărtează senzația de foame, alungă constipația și vă ajută în dietele pentru slăbit sau menținere.

Un pahar de suc de roșii consumat zilnic ar putea combate cancerul la sân, stimulând secreția unui hormon care luptă împotrivă bolii.

Un pahar de suc de tomate pe zi conține o cantitate suficientă de licopen, substanță chimică din roșii care stimulează secreția de adiponectina, hormonul care combate factorii de risc ai cancerului la sân.

Licopenul conferă, de asemenea, culoarea roșie a tomatelor și au existat studii ce au arătat că este eficient și împotrivă cancerului la prostată.

Cantitatea de licopen regăsită într-un pahar de suc de roșii a crescut nivelurile de adiponectina cu până la 9%.

Adiponectina reglează nivelurile de grăsime și ține sub control obezitatea, care este printre principalii factori de risc ai cancerului la sân, iar creșterea nivelurilor acestui hormon a fost mai substanțială în cazul femeilor mai slabe.

Cea mai bună sursă de licopen se află în roșii, dar această substanță este prezența, în cantități mai mici, în guave, pepenele verde, caise, papaya și grapefruit.

Suc de roșii rețetă fără conservanți

Un suc de roșii gustos și ușor de făcut, mult mai bun decât cel cumpărat. Ai nevoie de numai 3 ingrediente pentru această rețetă simplă.

Ingrediente:

  • 1 legatura pătrunjel
  • 1 legatura ţelină
  • 10 kg roşii foarte bine coapte

Se aleg roşii bine coapte, dacă se poate din mai multe soiuri, pentru ca sucul să fie mai gustos.

Se spală foarte bine cu apă rece, se taie în jumătăţi sau în sferturi şi se curăţă de partea albă de la codiţă.

Cele care nu sunt bine coapte se dau deoparte sau se alege numai partea bine coaptă din roşie.

Se trec prin maşina de tocat la care s-a montat separatorul de roşii (lasă să treacă numai pulpa de roşii şi separă coaja şi seminţele) de două sau de trei ori;

astfel încât să se obţină cât mai multă pulpă de roşii, care se colectează într-un castron şi se pune într-o oală cu fundul mai gros.

Sucul de roşii astfel obţinut se pune la fiert, cel mai bine pe o placă de fontă pusă deasupra flăcării, împiedicând astfel prinderea sucului de vas sau chiar afumarea.

Se amestecă din când în când cu o lingură de lemn, insistând mai ales pe fundul vasului şi se lasă să fiarbă până scade un sfert din suc sau mai mult dacă vrem să obţinem un suc mai consistent.

Se aromează cu frunze de ţelină şi de pătrunjel verde şi se toarnă în sticle, care trebuie să fie foarte bine spălate, uscate şi chiar preîncălzite în cuptorul încins.

Se toarnă în porţii mici, având grijă să nu se crape sticlele, apoi se închid ermetic şi se sterilizează, 15-20 de minute.

Se acoperă şi se mai lasă o oră în vasul cu apă fierbinte, apoi se scot şi se înfăşoară imediat în şervete groase şi se lasă până a doua zi.

Sticlele cu suc de roșii păstrează într-un loc uscat şi răcoros.

Alătură-te comunității noastre de cititori cu un Like pe Facebook Doftoria

Citeşte şi alte Articole:

Roșii: 8 avantaje pentru sănătate

Proprietăţile terapeutice ale roşiilor şi valorile nutritive