10 motive pentru o linguriță de spirulină în fiecare zi

spirulina doftoria

Spirulina. 10 motive pentru o linguriță în fiecare zi

  • 1. Combaterea bolilor hepatice

Spirulina poate fi esențială pentru cei cu afecțiuni hepatice cronice, deoarece cercetările au arătat că acestea ajută la protejarea împotriva cirozei hepatice, a leziunilor hepatice și a insuficienței hepatice. Oamenii de știință au concluzionat că spirulina este benefică pentru sănătatea ficatului, în plus față de funcționarea ca antioxidant, eliminând radicalii liberi, previne leziunile hepatice și elimină metalele dăunătoare.

  • 2. Un puternic impuls energetic

Datorită multor substanțe nutritive, inclusiv B1, poate crește în mod natural nivelul de energie. Dacă combinați spirulina cu suc de lămâie, crește energia, deoarece amestecul ajută la deblocarea zahărului din celulele noastre pentru a stimula energia metabolică.

  • 3. Îmbunătățirea forței musculare și a rezistenței

Fiind unul dintre cei mai importanți factori care contribuie la oboseală în mușchi sunt leziunile induse de exerciții fizice, consumul de alimente vegetale bogate în antioxidanti, cum ar fi spirulina, poate preveni această problemă sau, cel puțin, poate limita daunele. Spirulina a fost de asemenea descoperită în studii pentru a fi benefică pentru ameliorarea rezistenței și a forței musculare.

  • 4. Sprijinirea sănătății creierului

Luând o lingură de spirulină pe zi se crede că ajută la protejarea creierului de boli degenerative, cum ar fi Parkinson si Alzheimer. Un studiu a comparat spirulina cu alimente bogate în antioxidanți cum ar fi afinele și spanacul, care sunt bine cunoscute că au efecte neuroprotective datorită capacității lor de a reduce inflamația și de a elimina radicalii liberi. De asemenea, cercetările au arătat că nu protejează doar creierul de degenerare, dar ajută și la îmbunătățirea minții, cu unele constatări care sugerează că acesta, administrat zilnic, poate ajuta chiar la creșterea productivității și concentrării, precum și la scăderea simptomelor ADHD.

  • 5. Scăderea nivelului zahărului din sânge

Unele studii pe animale au sugerat că spirulina poate scădea nivelul zahărului din sânge, de fapt, rezultatele au arătat chiar că poate depăși unele dintre cele mai frecvente medicamente pentru diabet. Alte studii pe oameni, în care 25 de pacienți cu diabet zaharat de tip 2 au luat două grame de spirulină în fiecare zi timp de două luni, au prezentat scăderea semnificativă a nivelului zahărului din sânge.

  • 6. Reducerea tensiunii arteriale

Datorită piococianinei pigmentale, spirulina oferă efecte antihipertensive, ceea ce înseamnă că ajută la scăderea tensiunii arteriale, deoarece poate reversa disfuncția endotelială la cei cu sindrom metabolic.

  • 7. Reducerea riscului de accident vascular cerebral

Experții au descoperit că suplimentarea cu spirulină a scăzut riscul cu 33% până la 48%  de ateroscleroză și accident vascular cerebral ulterior. Cercetatorii au observat cu un studiu care a fost efectuat pe animale care consumau o dietă bogată în colesterol, că consumul de spirulină în mod regulat poate inversa de fapt daunele facute sănătății de o dieta săracă.

  • 8. Susținerea pierderii în greutate

Luând o lingură de spirulină în fiecare zi și urmând un stil de viață sănătos, aceasta va ajuta la accelerarea metabolismului și îmbunătățirea rezultatelor pierderii în greutate.

Toxicitatea arsenică cronică este o problemă la nivel mondial. Efectele pot fi devastatoare și pot fi văzute chiar și după ani de expunere. Este inițial asociată cu dureri abdominale, diaree severă, vărsături și greață, dar și neuropatia periferică și encefalopatia au fost legate de aceasta. Spirulina combinată cu zinc, a rezultat o scădere cu 47% a arsenicului în corp. Spirulina este, de asemenea, foarte bogată în clorofilă, care ajută la eliminarea toxinelor din sânge în timp ce fortifică sistemul imunitar.

  • 10. O sursă de proteine ​​ideală care nu conține carne, pe bază de plante

Spirulina conține toți aminoacizii esențiali și este alcătuită aproximativ 65% din proteine, ceea ce îl face o sursă excelentă de proteine ​​care nu provine din carne, pe bază de plante. Aceasta este o veste bună pentru vegani și vegetarienii, care consumă adesea alimente cum ar fi nuci, fasole și soia pentru a obține proteina, dar nici una dintre acestea nu se poate compara cu spirulina.

Singurul dezavantaj este că spirulina costă mult mai mult decât carnea, dar prin combinarea cu alte surse bune, mai puțin costisitoare pe bază de proteine, cum ar fi quinoa, legume și nuci, puteți obține cele mai bune rezultate.