Sfaturi pentru a diminua problemele și simptomele gutei

simptomele gutei

Simptomele gutei: sfaturi pentru a diminua problemele și simptomele gutei

Guta nu se vindecă, dar poate fi ţinută sub control cu ajutorul alimentaţiei şi al tratamentului medicamentos. În crizele de gută, precum și pentru profilaxia acestora, medicul recomandă adesea colchicină. De asemenea, persoanele diagnosticate cu gută primesc un tratament de lungă durată cu medicamente care scad concentrația acidului uric în sânge. Persoanele cu gută trebuie să evite alimentele cu conținut mare de purine, să bea 2 litri de apă pe zi și să elimine alcoolul. Au un risc mai mare de a face boala bărbații (până la menopauză, femeile sunt mai protejate de estrogen), cei cu boli renale, cu hipertensiune, cu diabet, ateroscleroză, cei care iau medicamente precum diureticele, precum și cei care au în familie cazuri de gută.

Alimente cu conținut crescut de purine (100 – 1000 mg/100g aliment)

  • Hamsii, scrumbie, sardine, hering, icre, inimă, rinichi, supă concentrată de carne, carne de gâscă, potârniche, drojdie

Alimente cu conținut moderat de purine (9 – 100 mg/100 g aliment)

  • Carne și pește (fără cele amintite), moluște, păsări domestice, sparanghel, fasole uscată, mazăre, spanac, ciuperci, linte, legume – (o porție de carne, pește sau ½ cană de legume din această grupă este permisă zilnic în timpul remisiunii bolii).

Alimente cu un conținut neglijabil de purine (sub 9 mg 100 g aliment)

  • Pâine, fructe, cereale, brânză, lapte, făinoase, nuci, ulei, masline, murături, ciocolată, cafea, condimente, plăcintă, prăjituri, înghețată, plante medicinale, ouă, grăsimi, orez, sare, zahăr, oțet, legume (fără cele de la grupele anterioare).

Fie că vrei să previi problemele articulare sau vrei să reduci riscul complicațiilor bolilor reumatice, este bine să ții cont de unele sfaturi pentru a diminua problemele și simptomele gutei.

  • Ai grijă de siluetă

A-ți menține o greutate normală are numeroase beneficii în ceea ce privește prevenirea bolilor. Excesul de kilograme este un efort suplimentar pentru articulații, mai ales pentru cele ale genunchiului. În plus, obezitatea favorizează eliberarea substanțelor inflamatoare care agravează durerile articulare.

  • Menține-ți o poziție corectă a corpului

Ține-ți spatele drept, capul nici prea în față, nici prea în spate, iar umerii trebuie nu trebuie să fie rigizi. Postura deficitară poate duce la deformarea coloanei vertebrale, precum și la dureri de cap și afectarea circulației periferice.

  • Fă mișcare!

Exercițiile fizice de intensitate ușoară sau medie sunt ideale pentru sănătatea articulațiilor. Sportul are numeroase beneficii asupra aparatului locomotor: favorizează înnoirea celulelor osoase, menține funcționarea acticulațiilor, crește și fortifică masa musculară. Înotul, exercițiile de gimnastică aerobică, yoga, pedalatul și alergările ușoare sunt ideale dacă vrei să ai grijă de sistemul osteo-articular. Dacă ești diagnosticat cu o boală reumatismală, adresează-te unui kinetoterapeut sau specialist în recuperare medicală, care îți va recomanda un program adaptat de mișcare.

  • Mănâncă pește

Acizi grași Omega-3 din peștele (somon, macrou, sardine) au acțiune antiinflamatoare. Preferă varianta preparării acestui tip de pește la cuptor sau la aburi, pentru a beneficia de compușii valoroși. Pentru sănătatea oaselor, sunt esențiale calciul, mineral prezent în lactate (lapte, sana, chefir, iaurt, cașcaval, telemea) și vitamina D. Evită să mănânci prea multă carne, pentru că pentru că proteina animală favorizează procesul inflamator.

Un alt tip de artrită este guta, manifestată prin articulaţii umflate, roşii şi dureroase. O parte importantă a tratamentului este modificarea dietei.

La recomandarea medicului, poți lua suplimente pe bază de glucozamină (prezentă în cochilia scoicilor) și condroitină (conținută de cartilajul de rechin). Acești compuși contribuie la formarea unor elemente articulare precum cartilajele, ligamentele și tendoanele.

Alătură-te comunității noastre de cititori cu un Like pe Facebook Doftoria

Citeşte şi alte articole:

5 remedii simple pentru gută

Guta