Siliciu: rolul siliciului în organism şi importanţa lui pentru sănătate

siliciu siliciul doftoria

Siliciu: rolul siliciului în organism şi importanţa lui pentru sănătate

Siliciul este un submicroelement descoperit în anul 1848, însă savanţii au înţeles rolul lui pentru sănătatea oamenilor şi animalelor abia în 1972.

În pofida abundenţei acestui element în natură, cea mai mare cantitate de siliciu este conţinută de nisip. Surse alimentare: boabele de grâu integrale, plantele rădăcinoase, produsele din crupe nedecorticate şi pielea puilor.

Siliciu: rolul siliciului în organism şi importanţa lui pentru sănătate

Rolul principal al siliciului constă în participarea la reacţiile chimice care unesc părţile componente ale ţesuturilor fibroase ale organismului, colagenul şi elastina, făcându-le puternice şi elastice. De asemenea, are un rol important şi în determinarea structurii oaselor.

Siliciu: asimilare în organism

Unele componente alimentare pot influenţa capacitatea de asimilare a siliciului de către organism. Din categoria acestora fac parte structurile fibroase, molibdenul, magneziul şi fluorul. Cantitatea optimă de folosire este de 20-40 g pentru maturi. Puteţi asimila fără probleme cantitatea necesară de siliciu din alimentele consumate.

Alătură-te comunității noastre de cititori cu un Like pe Facebook Doftoria

Citeşte şi alte articole:

Fluor: beneficii, interacţiuni, mod de administrare şi toxicitate

Sodiu: importanţa sodiului în organism, simptomele insuficienţei şi supradozării

Cum se manifestă lipsa de vitamine și minerale? Ce simptome îți transmite corpul

Mineralele şi importanţa zincului în organism

Substanţe minerale şi rolul lor în organism

Fosfor: excesul de fosfor, simptomele lipsei de fosfor în organism şi rolul său