De ce nu e bine să le arunci! Beneficii pentru sănătate cu seminţe de pepene roşu

seminţe de pepene roşu

Seminţe de pepene roşu: De ce nu e bine să le arunci! Beneficii pentru sănătate cu seminţe de pepene roşu

Seminţe de pepene roşu: ele conţin zinc, fier, omega 6, proteine şi fibre care se absorb uşor. Pe lângă efectul antioxidant, seminţele consumate ca atare sunt diuretice şi protejează împotriva pietrelor la rinichi. Mai mult, seminţele au cea mai mare concentraţie de licopen comparativ cu oricare altă legumă sau alt fruct proaspăt prevenind astfel infarctul miocardic. Seminţele de pepene mai conţin seleniu, grăsimi esenţiale şi vitamina E, care luptă împotriva radicalilor liberi.

Seminţele din pepenele roşu sunt o minune pentru rinichii noştri. Seminţele de pepene roşu sunt foarte bogate în proteine, mai exact, în 150 de grame de seminţe uscate sunt 30,6 grame de proteine, respectiv 61% din valoarea zilnică recomandată.

Seminţe de pepene roşu: beneficii

Semințele de pepene sunt foarte bogate şi în vitamine din grupul B, fără de care nutrienții din alimente nu pot fi transformate în energie.

Cel mai abundent mineral din sâmburii de pepeni este magneziul. O cana de sâmburi conține 140% din necesarul zilnic de magneziu. Alte minerale importante pe care le conțin sunt fosfor, fier, potasiu, sodiu, mangan şi zinc.

Proteinele din semințele de pepene roşu conțin aminoacizi esențiali, printre care cei mai importanți sunt: arginina, care are capacitatea de a regla tensiunea arterială și de a ameliora suferințele arterelor mici. Semințele conțin și triptofan, acid glutamic și lizină.

Cel mai surprinzător lucru care poate să fie spus despre seminţe de pepene roşu este cantitatea de grăsimi sănătoase pe care acestea le conțin. In 150 de grame de semințe uscate, sunt 51 de grame de grăsimi monosaturate, grăsimi polinesaturate, şi omega 3 şi omega 6.

Seminţe de pepene roşu: consum

O retetă bună este să lasi sâmburii la uscat iar apoi să îi macini prin râsnita de cafea. Pulberea obtinută poate fi amestecata cu iaurt, cu lapte sau adaugată într-un smothie de fructe.

Alătură-te comunității noastre de cititori cu un Like pe Facebook Doftoria

Citeşte şi alte articole:

Pepene galben: beneficii şi proprietăţi

Suc de pepene roșu rețetă

Nu aruncați cojile de cartofi, au mai multe beneficii decât cartoful în sine

Coji de ceapă: beneficii, tratamente și ceai de coji de ceapă