Cum ne afectează schimbările de temperatură şi cum ne protejăm de ele!

schimbările de temperatură doftoria

Schimbările de temperatură

Când la zece mii de metri înlălţime un val de aer cald trece deasupra noastră, milioane de oameni se simt, brusc, rău. Apelurile la Salvare cresc vertiginos şi vedem cum salvările circulă mai des ca de obicei, se produc mai multe accidente. Schimbarea vremii are o mare influentă asupra noastră. In cazurile cele mai grave, aerul se încarcă de ioni (atomi încărcaţi electric) care tulbură în organism activitatea hormonilor, declanşând adesea dureri de cap şi migrene, apatie şi stări de leşin. Tot mai multi oameni se plâng de sensibilitate la vreme, circa 70% dintre ei acuzând stări grave de sănătate. Motivul? Petrecem prea multă vreme în spatii închise: acasă şi la birou, corpul pierzându-şi puterea de adaptare la schimbările meteorologice. O proastă alimentaţie, lipsită de vitamine şi enzime, lipsa sărurilor  minerale din organism, stresul, contribuie şi ele la proastele noastre raporturi cu clima. Ultimele cercetări medicale au ajuns la concluzia că sensibilitatea la vreme provoacă neplăceri în zonele unde organismul e deja atins de boală.

Ce se întâmplă cu organismul la schimbările de temperatură.

  • frontul rece de aer provoacă colici renale şi crize de fiere. La trecerea lui, se declanşează dureri de cap.
  • pătrunderea unor curenţi de aer umezi, din sud, un accident meteorologic frecvent, accentuează durerile reumatismale şi tulbură circulaţia sângelui.
  • scăderea presiunii atmosferice provoacă insomnii şi depresii psihice.
  • creşterea presiunii atmosferice declanşează gripe şi bronşite. Sistemul imunitar suferă.

Cum să ne apărăm de neplăcerile produse de vreme.

  • duşurile alternative: fierbinţi şi reci, practicate dimineaţa, activează circulaţia sângelui şi ne readuc energia pierdută.
  • staţi cât mai multă vreme în aer liber. Faceţi o plimbare de cel putin o jumătate de oră, chiar dacă ninge sau plouă.
  • relaxaţi-vă şi dormiţi suficient. Antrenamentele autogene şi yoga vă întăresc sistemul nervos împotriva unor schimbări bruşte ale vremii.
  • mâncaţi cât mai multe legume crude şi fructe pentru a vă întări sistemul imunitar.
  • bolnavii cronici, afectaţi de schimbările vremii, trebuie să se adreseze medicului.