România vrea autostrăzi! De ce? Impactul asupra sănătății

românia vrea autostrăzi

România vrea autostrăzi

România este pe primul loc în Europa la numărul de decese din accidentele rutiere, având o medie de 98 de decese la un milion de locuitori, media europeană fiind de 49 de decese la milionul de locuitori, ne comunică Asociaţia pentru Promovarea Asigurărilor (APPA).

1,12 miliarde Euro sunt costurile anuale generate la bugetul sănătății în România de bolile provocate de poluarea din traficul rutier.

De ce România vrea autostrăzi? Impactul asupra mortalității

În România, în anul 2017, s-au înregistrat 31.104 accidente rutiere cu 1.951 de decedaţi şi 8.172 de răniţi grav.

De ce România vrea autostrăzi? Impactul asupra sănătății

Din cauza infrastructurii precare din România, marile orase au un trafic intens. Nu au centuri ocolitoare.

Bucureștiul este cea mai aglomerată capitală europeană și pe locul 5 în rândul capitalelor cu cel mai aglomerat trafic din lume.

Poluarea aerului omoară în fiecare an peste 23 000 de români, provocând boli precum cancer pulmonar, boală cardiacă ischemică, accident vascular cerebral, infecții respiratorii inferioare și boală pulmonară obstructivă cronică.

Din cauza poluării aerului, în România se pierd mai mulți ani de viață sănătoasă decât în India.

Calitatea aerului din România continuă să fie un motiv de îngrijorare.

Agenția Europeană de Mediu a estimat că, în 2013, numeroase decese premature au fost asociate concentrațiilor de particule atmosferice în suspensie, de ozon și oxizi de azot.

Poluarea, după tabagism, reprezintă a doua cauză majoră de afecţiuni respiratorii, uneori puţin luată în calcul de către medicii de familie şi specialişti.

De ce România vrea autostrăzi? Impactul asupra sănătății

Societatea Română de Pneumologie estimează că numărul persoanelor care suferă de astm a ajuns la aproape un milion, adică aproape 6% din populaţia României.

Poluarea din casă are o multitudine de consecinţe, cum ar fi astmul bronşic, emfizemul pulmonar, bronşita cronică, dar şi afecţiunile alergice, infecţiile respiratorii nespecifice sau cancerul pulmonar.

De ce România vrea autostrăzi? Impactul asupra sănătății

România a devenit în 2017 cimitirul de mașini al Europei – jumătate din mașinile înmatriculate în 2017 sunt mai vechi de 15 ani, cel mai mare număr înregistrat vreodată în România.

In Bulgaria circula o masina noua la 9 masini vechi importate, in timp ce in Romania proportia este de 1 la 3. In Polonia, proportia este mai mica, de unu la doi, iar in Franta importul de masini rulate este chiar si mai mic.

De ce România vrea autostrăzi? Impactul asupra sănătății prin efectele poluarii

Ca frecvență a depășirilor valorilor de poluare maxim admise, Bucureștiul este pe locul doi, cu 44 de zile de depășiri, urmat de Brașov, unde valorile maxim admise au fost depășite timp de 40 de zile în anul 2017 și pe locul 1 este Iașiul.

În Iaşi, valorile limită pentru particulele în suspensie PM10 au fost depășite cel mai frecvent în 2017, timp de 83 de zile, un nivel alarmant al poluării aerului.

Cum a început fenomenul Romania vrea autostrazi

Alătură-te comunității noastre de cititori cu un Like pe Facebook Doftoria