Remedii anti-sforăit

Remedii anti-sforăit

Remedii anti-sforăit

Sforăitul pare o problemă doar pentru partenerul care nu poate dormi din cauza zgomotului. Dar nici persoana afectată nu se poate odihni cum trebuie. În plus, acesta poate fi semnul unor alte afecțiuni.

În primul rând, ar fi bine să știm ce este și ce provoacă sforăitul. De obicei, este cauzat de perturbarea fluxului de aer inspirat prin gură sau nas în plămâni, în timpul somnului pentru că se blochează sau se îngustează căile prin care pătrunde aerul.

Acesta trece printr-un spațiu îngust, determinând apariția unor sunete diferite ca intensitate de la persoană la persoană.

Sforăitul apare mai des la persoane supraponderale sau obeze (în psecial, care au grăsime la nivelul gâtului).

Este favorizat și de boli ale aparatului respirator, insuficiență renală severă, vârsta înaintată, consumul de alcool. După o noapte în care a avut mai multe episoade de sforăit, respectivul se va trezi obosit, ar putea fi indispus pe parcursul zilei, lipsit de energie și somnolent.

Întărește-ți musculatura din zona gâtului prin exerciții fizice (rotiri, mișcări ale capului și ale gâtului).

Un alt exercițiu de folos: poziționează limba pe cerul gurii. Ruleaz-o și ține-o lipită de cerul gurii timp de 20 secunde. Se repetă de câteva ori pe zi.

Se menține nasul permanent curățat de mucus; poți folosi în acest scop ulei de susan, de salvie, propolis sau vitamina A.

Mai poți bea seara o cană cu ceai din roiniță, tei, cimbrișor, valeriană (sau o combinație din aceste plante), care creeaza senzația de relaxare și combat problemele căilor respiratorii.

Pune o lampă de aromaterapie în dormitor cu câteva picături de ulei de pin și lavandă.

Poți folosi și remediile homeopate Kali bicronium, Hepar sulfur, Silicea.

Apelează și la plasturii elastici – benzi nazale, care se lipesc pe exteriorul nasului și lărgesc cavitatea (aceștia sunt eficienți doar în caz de obstrucție nazală).

Alătură-te comunității noastre de cititori cu un Like pe Facebook Doftoria

Citeşte şi alte articole:

Melatonina: hormonul somnului

4 obiceiuri care ne afectează somnul

Insomnie: 20 de tratamente naturiste pentru insomnie

Somn profund: infuzii din plante (insomnie şi sedative naturale)