Diferențele dintre Orezul Brun și Orezul Alb! Care este mai bun?

Orezul Brun și Orezul Alb

Orezul Brun și Orezul Alb: Diferențele dintre Orezul Brun și Orezul Alb! Care este mai bun?

  • Proprietăți fizice

Orez Brun

Orezul brun este un bob întreg. Asta înseamnă că are toată partea intactă – tărâţa, germenul și endospermul. Acest lucru înseamnă, de asemenea, că este bogat în substanțe nutritive, vitamine și fibre. Stratul exterior al boabelor de orez este plin de antioxidanți, fibre și vitamina B. Stratul de mijloc este o sursă bogată de proteine ​​esențiale, de  vitamine B, minerale, precum și de grăsimi sănătoase. Miezul, conține carbohidrați, unele proteine ​​și câteva vitamine și minerale. Orezul brun nu este îndepărtat de nici unul dintre aceste straturi, care este atât o binecuvântare, cât și un blestem. Pot apărea dificultăți în a le digera datorită conținutului ridicat de fibre. Apoi vine amenințarea cu acidul fitic, care se găsește pe scară largă în stratul de tărâțe.

Orez Alb

Orezul alb, pe de altă parte, se face prin îndepărtarea germenilor și a tărâțelor, lăsând doar endospermul intact. Acest soi este măcinat și puternic lustruit pentru a da culoarea albă miezului. Deci, așa cum era de așteptat, majoritatea substanțelor nutritive, proteinele și antioxidanții sunt pierduți în acest proces, făcând orezul alb o opțiune nesănătoasă. Deci, în opinia generală, pierdeți majoritatea vitaminelor și mineralelor esențiale, antioxidanților, folaților și fibrelor.
Dar, acest proces elimină, de asemenea, stratul de tărâțe și, astfel, elimină amenințarea cu acidul fitic. Cel mai important este faptul că orezul alb este ușor de digerat, deoarece măcinarea ajută la reducerea conținutului de fibre pe bază de cereale, a căror supradoză poate dăuna intestinului, împiedicând astfel procesul digestiei.

  • Calități nutriționale

Orez brun

O ceașcă de orez brun se crede că conține de două ori cantitatea de fosfor și mangan (88%) decât orezul alb. De asemenea, are de două ori și jumătate fier și trei, patru și zece ori vitamina B3, vitamina B1 și, respectiv, vitamina B6. Doar o ceașcă din acest soi îndeplinește aproape 80% din cerința zilnică recomandată de mangan. Acest mineral este esențial în formarea colesterolului bun, a energiei și a producerii de hormoni sexuali. Orezul brun conține, de asemenea, 27,3% (19,11 mcg) de seleniu, 20,9% (83,85 mg) magneziu, 83,85 mg potasiu și 18,7 triptofan. Chiar dacă diferența este destul de mică, orezul brun conține mai multe calorii decât orezul alb. Un castron de orez brun conține aproximativ 216 calorii față de 206 calorii la soiuri albe. Dar nu uitați că acest tip vine, de asemenea, cu acidul fitic. Acest anti-nutrient este cunoscut pentru efectul său asupra absorbției minerale, care afectează absorbția mineralelor esențiale precum fierul, manganul, potasiul și magneziul.

Orez alb

Orezul alb este destul de ghinionist în acest departament. Măcinarea și prelucrarea cerealelor pentru a forma orez alb îndepărtează în jur de 6% din fier, 80% din vitamina B1, 90% din vitamina B6, 67% din vitamina B3, precum și aproape jumătate din mangan, fosfor și fibra dietetică care este natural prezent în cereale. O ceașcă de orez alb granulat conține aproximativ 0,5 mg de mangan, 9,7 mcg de seleniu, 8,7 mg de magneziu, 17,4 mg de potasiu și 206 de calorii. Există și un aspect pozitiv.  Orezul alb nu conține acid fitic.

  • Diabet

Orez brun

Orezul brun are un indice glicemic scăzut, ceea ce îl face o alegere mai bună pentru persoanele cu diabet zaharat. Un studiu efectuat pe asiatici supraponderali a concluzionat că cei care au consumat mai mult orez brun decât albul au fost martorii unei reduceri a nivelului glucozei din sânge. De asemenea, conduce la o rezistență redusă la insulină.

Orez alb

Cu un conținut ridicat de carbohidrați, orezul alb este cunoscut pentru a avea un indice glicemic crescut. În acest fel este destul de dăunător pentru diabetici. Dacă sunteți un iubitor de orez alb alegeți un soi de indice glicemic scăzut, cum ar fi orezul basmati alb.

  • Pierdere în greutate

Orez brun

Orezul brun este considerat a fi o optiune mai sănătoasă pentru cei care doresc să scape de câteva kilograme. Acest soi de cereale întreg este plin cu cele mai multe vitamine esențiale, minerale, grăsimi sănătoase, precum și proteine, ceea ce îl face incredibil de prietenos. De asemenea, are un conținut impresionant de fibre care ajută la facilitarea mișcării intestinale adecvate, contribuind astfel la scăderea în greutate.

Orez alb

Boabele rafinate de orezul alb au un conținut ridicat de carbohidrați și un conținut redus de fibre. Caloriile din orezul alb sunt mai puține în comparație cu omologul său, chiar dacă diferența este destul de mică.

  • Digestie

Orez brun

Orezul brun nu este ușor digerat. Principalul motiv  este prezența tărâţelor problematice din mijloc, care stă la baza tuturor fibrelor și a acidului fittic.

Orez alb

Orezul alb, pe de altă parte, este o opțiune digestiv fezabilă. Are un conținut limitat de fibre și conține majoritatea substanțelor nutritive, chiar dacă într-o cantitate mai mică. Toți acești factori fac din soiul alb o varietate superioară pentru cei cu un sistem digestiv slab.

  • Alergii

Orez brun

Cu textura sa grea și brută, precum și cu gustul de nucă, orezul brun este mai probabil să provoace alergii. Deci, este recomandat să vă verificați de reacții alergice înainte de a trece la o masă completă de orez brun.

Orez alb

Orezul alb este deosebit de rafinat, cu o textură bună și un gust plăcut. Este ușor de digerat, conține majoritatea substanțelor nutritive esențiale și este ușor de utilizat. Deci, alege orezul alb, dacă sunteți alergic la orezul brun.

  • Dinți și oase

Orez brun

Se spune că orezul brun are aproximativ patru ori mai mare decât magneziul ca orezul alb. Acest lucru arată că orezul brun ocazional poate ajuta la menținerea dinților și a oaselor mai puternice.

Orez alb

În mod comparabil, orezul alb nu are minerale. Astfel, nu este o opțiune viabilă pentru cei care doresc să-și întărească dinții și oasele.

  • Conținut de grăsimi

Orez brun

Ambele soiuri de orez au un conținut scăzut de grăsimi. Dar, orezul brun conține o cantitate puțin mai mare de grăsime în comparație cu soiul alb. O ceașcă de orez brun conține aproximativ trei grame de grăsime în comparație cu un gram de grăsime din orezul alb.

Orez alb

Orezul alb, deși numit „nesănătos”, conține mai puțină grăsime în comparație cu frate său mai „sănătos”.

  • Conținutul de carbohidrați

Orez brun

Orezul brun, în timp ce are toate substanțele nutritive, are o oarecare lipsă în conținutul de carbohidrați sănătoși. Această proporție este foarte umbrită de straturile de fibre pe boabele întregi. Conținutul optim de carbohidrați este esențial pentru buna funcționare a corpului nostru. Ajută la asigurarea unei energii nesfârșite și este esențială pentru menținerea sub control a producției de hormoni la femei.

Orez alb

Orezul alb are un conținut de carbohidrați mai bun. Doar asigurați-vă că mâncați soiuri de orez de calitate superioară, cum ar fi iasomie și basmati, într-un mod limitat pentru a vă îndeplini cerințele de carbohidrați pentru a doua zi. O ceașcă de orez alb într-o zi este o cantitate rezonabilă.

Citeste mai mult despre Orez