De ce e bine să mănânci un măr în fiecare zi

mere consumate zilnic

Mere consumate zilnic: De ce e bine să mănânci un măr în fiecare zi

Merele, şi fructele în general, pot avea aceleaşi efecte benefice pentru sănătatea cardiovasculară ca unele medicamente specifice şi, în acelaşi timp, acestea nu au efecte adverse. Dacă adulţii de toate vârstele ar consuma o porţie în plus de fructe şi legume pe zi,  ar putea fi evitate 11.000 de decese din cauze cardiovasculare în fiecare an. Dar zicala „un măr pe zi ţine doctorul departe” este valabilă în special pentru cei peste 50 de ani, care prezintă un risc crescut de boli cardiovasculare.

1. Merele sunt surse fantastice de vitamina C, A, flavonoizi şi minerale precum fosforul, fierul sau calciul, esenţiale pentru buna funcţionare a întregului organism.

2. Merele ţin de sete, cresc secreţia de fluide necesare corpului şi reduc gradul de vâscozitate al mucoaselor, după cum se sugerează în numeroase manuale de medicină chinezească tradiţională.

3. Sunt o sursă excelentă de fibre solubile (circa 5 grame la un măr de mărime medie), o categorie de carbohidraţi din plante care ajută la reducerea riscului de afecţiuni intestinale, inclusiv diverticulită, hemoroizi şi diferite tipuri de cancere. În plus, fibrele reglează nivelul de insulinp, prevenind diabetul, curăţă şi detoxifică, accelerând astfel eliminarea
metalelor grele din organism, cum ar fi de exemplu cuprul sau plumbul.

4. Au o cantitate mare de pectină, substanţă care are capacitatea de a reduce nivelul de colesterol rău din corp, ajutând astfel în pierderea kilogramelor în exces.

5. Un măr are între 50-80 de calorii, nu conţine grăsimi, sodiu şi au un conţinut foarte redus de fructoză, fiind recomandate atât în regimul alimentar de slăbire cât şi pacienţilor care suferă de diabet.

6. Substanţele benefice din mere pot preveni, de asemenea, riscul de afecţiuni ale pielii, cum sunt eczemele, uscăciunea excesivă, reduc producţia de sebum şi previn apariţia acneei.

7. Merele sunt bogate în potasiu, un mineral cu rol deosebit de important în protecţia inimii.

8. Potrivit unei cercetări a oamenilor de ştiinţă brazilieni, consumul unui măr pe zi accelerează cu 33% procesul de ardere a grăsimilor, ceea ce le face ideale în curele de slăbire.

9. Merele pot preveni apariţia astmului şi a afecţiunilor respiratorii graţie antioxidanţilor prezenţi în special în coajă, care protejează celulele de acţiunea redicalilor liberi, prevenind astfel apariţia inflamaţiilor, principala cauză a numeroase boli. Două studii recente sugerează că pentru a reduce la minimum riscul de tulburări respiratorii, este necesar consumul
de minimum 5 mere pe zi.

Citeşte şi alte articole despre beneficiile merelor:

Oţet de mere: cum se poate prepara uşor acasă

Beneficiile uimitoare ale merelor verzi

10 Efecte secundare ale consumului de mere

Suc de Mere: un antioxidant preţios (selectare, beneficii şi reţete)