Lupus: despre boală și remedii naturale

lupus doftoria

Lupus:

Lupus este o boală autoimună cronică în care sistemul imunitar atacă țesutul și organele sănătoase ale organismului. Aceasta provoacă un nivel ridicat de inflamație persistentă, care poate afecta negativ aproape fiecare parte a corpului: inima, articulațiile, creierul, rinichii, plămânii și glandele endocrine. Se mai numeste ELS, ceea ce reprezinta eritematosul lupusului sistemic. Deoarece simptomele lupusului sunt foarte asemănătoare cu multe alte afecțiuni ale sănătății – cum ar fi tulburările tiroidiene, boala Lyme și fibromialgia – lupusul poate fi foarte greu de diagnosticat. În timp ce unii oameni cu lupus sunt capabili să ducă o viață normală, fericită, alți pacienți cu lupus se confruntă cu simptome severe care uneori pot debilita. Are tendința să provoace perioade de „erupții” imprevizibile, atunci când simptomele devin foarte grave pentru o perioadă de timp, urmate de perioade de remisiune. Semnele și simptomele frecvente ale lupusului includ oboseală, dureri de cap, dureri articulare, insomnie, și erupții cutanate.
Astăzi, medicamentele convenționale pentru lupus includ medicamente pentru corticosteroizi, medicamente antiinflamatoare nesteroidiene, medicamente tiroidiene și chiar medicamente sintetice de înlocuire a hormonului – care ajută la scăderea inflamației, dar pot provoca multe efecte secundare nedorite și chiar probleme de sănătate pe termen lung.
Deși mulți pacienți cu lupus nu sunt entuziasmați de efectele prescripțiilor pe care le iau, cei mai mulți simt că nu au altă opțiune și sunt dispuși să găsească o ușurare a simptomelor lor. Din fericire, remedii naturale pentru lupus, inclusiv suplimente, exerciții fizice și o dietă sănătoasă bogată în alimente antiinflamatoare, toate pot ajuta la gestionarea simptomelor și îmbunătățirea funcției imunitare generale, fără a crește riscul de complicații.

Ce cauzează Lupus?

Lupus sau lupus eritematos sistemic este o afecțiune inflamatorie care este declanșată de o serie de factori care determină sistemul imunitar să atace greșit propriul țesut corporal al organismului. Cauza exactă a ELS (și a celor mai multe tulburări autoimune, de pildă) încă nu este în întregime convenită de comunitatea medicală de astăzi, dar cercetătorii știu că genetica și stilul de viață al cuiva joacă un rol în declanșarea inflamației.
Cauzele potențiale ale lupusului includ reacții alergice, viruși, stres emoțional, tulburări de estrogen datorate sarcinii sau controlului nașterii, dezechilibre hormonale, digestie slabă și toxicitate metalică.

Factorii de risc pentru lupus includ:

Având susceptibilitate genetică și un istoric familial de lupus sau alte tulburări autoimune.
Fiind o femeie (90% din toți pacienții cu lupus sunt femei).
Fiind în vârstă de 15-45 ani; femeile de „vârstă fertilă” sunt de departe cel mai probabil să dezvolte lupus.
A fi descendent afro-american, asiatic sau nativ american; aceste etnii dezvoltă lupus de două până la trei ori mai frecvent decât restul etniilor.
O dietă săracă sau deficiențe nutritive.
Tulburări gastrointestinale, inclusiv sindromul de leziuni ale intestinului.
Alimente și sensibilități alimentare.
Expunerea la toxicitate.
Antecedente de infecții și alte tulburări autoimune.

Simptomele și semnele de avertizare:

Lupus produce simptome atât direct (datorită inflamației), cât și indirect, din cauza agravării nivelurilor de stres. Prin urmare, diagnosticul de lupus durează adesea pentru a se descoperi cu exactitate. Testele de sânge sunt adesea comandate pentru a verifica dacă există anticorpi specifici pentru a determina diagnosticul de lupus. Acestea includ anticorpii. Dacă suferiți de câteva dintre simptomele de mai jos, atunci un medic poate diagnostica lupusul ca maladie.

În plus, orice pacienți cu lupus suferă din punct de vedere psihologic și se confruntă cu simptome de anxietate, depresie, pierderea memoriei și insomnie – parțial deoarece lupusul poate provoca leziuni nervoase ale măduvei spinării și inflamația creierului, dar și pentru că lupta cu lupusul poate fi foarte dificilă.

Simptomele comune ale lupusului includ:

Oboseala cronica
Dureri articulare
Dureri musculare
Rigiditate, umflare și edem
Dificultăți de respirație și dureri în piept
Dureri de cap
Febră
Erupții cutanate și arsuri solare
Depresie și anxietate
Insomnie
Vedere încețoșată și ochii uscați
Ulcerații și ulcerații ale gurii și nasului
Anemie și slăbiciune
Pierderea memoriei și confuzia
Complicații care includ un risc mai mare pentru tensiune arterială crescută și boli cardiace, leziuni renale, leziuni pulmonare, infecții, convulsii și accident vascular cerebral.

Tratamentul Lupus convențional: riscuri și efecte secundare

Lupusul este tratat, de obicei, de către medici și reumatologi convenționali, cu o combinație de rețete și schimbări de stil de viață. Pacienților le sunt prescrise mai multe medicamente deodată și li se spune că este nevoie de o perioadă de „experimentare” cu diferite combinații de medicamente pentru a ține simptomele sub control. Acest lucru poate provoca anxietate, multe efecte secundare, uneori dependența de medicamente și un risc mult mai mare pentru alte afecțiuni agravante.

Unele alimente pot contribui agravant la lupus:

Gluten: Glutenul este un tip de proteine ​​găsite în grâu, orz, secară și cele mai multe produse care conțin făină. Intoleranța la gluten este obișnuită, deoarece este dificil pentru mulți oameni să îl digere în mod corespunzător. Acest lucru poate duce la creșterea sindromului lent al intestinului, la inflamație sau la declanșarea unei apariții a lupusului.
Grăsimi și, uneori, grăsimi saturate: Aceste grăsimi se găsesc în hrana rapidă, în multe alimente prăjite și alimente ambalate / prelucrate și pot duce la inflamații și probleme cardiace. Unii oameni cu lupus au un timp dificil de a metaboliza grăsimi saturate și ar trebui să limiteze brânza, carnea roșie, alimentele cremoase și alimentele ambalate.
Zahăr: prea mult zahăr poate suprastimula sistemul imunitar și crește durerea.
Alimentele bogate în sodiu: deoarece lupusul poate deteriora rinichii – de fapt, lupusul este un tip de boală renală cauzată de lupusul eritematos sistemic – cel mai bine este să încercați să mențineți nivelurile de sodiu și sare scăzute pentru a preveni retenția fluidelor, umflarea și dezechilibrele electrolitice .
Alcoolul și prea multa cafeină: Acestea pot crește anxietatea, agravează inflamația, distrug ficatul, cresc durerea, provoacă deshidratare și probleme legate de somn.
Anumite leguminoase: Semințe și germeni, fasole verde, arahide, boabe de soia și mazăre conțin o substanță care sa dovedit că declanșează apariția lupusului la anumiți pacienți (deși nu toți). Se crede că reacțiile negative la anumiți pacienți sunt cauzate de aminoacidul L-canavanină.
De asemenea, este foarte important să se evite fumatul și utilizarea drogurilor recreaționale. Acestea pot agrava semnificativ leziunile pulmonare și inflamațiile, ducând la complicații, cum ar fi infecțiile.

Tratamentul natural al lupusului

Oamenii se adresează diferitelor terapii naturale și medicamentelor alternative pentru a ajuta la gestionarea simptomelor lupusului. Studiind lupusul, acestea pot include homeopatia și folosirea ierburilor, îngrijirea chiropractică, medicina chineză tradițională (cum ar fi acupunctura și tai chi), ayurveda și yoga, naturopatia, terapia cu masaj, meditația și rugăciunea / spiritualitatea.

Iată câteva dintre cele mai eficiente opțiuni de tratament cu lupus natural:

1. Dieta anti-inflamatorie pentru vindecarea problemelor intestinale

Cercetările arată că o dietă sănătoasă, neprelucrată, este foarte importantă pentru gestionarea lupusului deoarece ajută la combaterea inflamațiilor care rezultă din starea precară a sănătății intestinului, reduce riscul de complicații precum bolile de inimă, ajută la creșterea puterii și a energiei și reduce efectele secundare ale medicamentelor.

Cele mai bune alimente pentru lupus includ:

Alimentele organice, neprelucrate: ajuta la reducerea expunerii la aditivi sintetici, toxine sau pesticide în alimentele neecologice.
Legumele crude: promovează un organism alcalin, reduc inflamația și îmbunătățesc digestia.
Pești sălbatici: asigură grăsimi omega-3 pentru a reduce inflamația, risc pentru boli de inimă și durere. Sursele includ somonul, sardinele, heringul, macrou, tonul și halibutul.
Alimente bogate în antioxidanți (legume și fructe): includ verdeață, usturoi, ceapă, sparanghel, avocado și fructe de pădure. Aceste alimente sunt bogate în fibre, vitamina C, seleniu, magneziu și potasiu, pentru a preveni deteriorarea radicalilor liberi, pentru a repara eventualele leziuni la nivelul articulațiilor și scăderea oboselii.

Anumite alimente pot, de asemenea, ajuta la ameliorarea iritației și uscăciunii pielii, care este foarte frecvent asociată cu lupusul.

Alimentele care ajută la hidratarea pielii din interior includ:

Avocado
Nuci și semințe cum ar fi chia, in, nuci și migdale (de asemenea, surse mari de fibre și omega-3)
Uleiul de cocos și uleiul de măsline
Pește
Lapte crud
Castraveți și pepene galben
Bea multă apă și ceai din plante și ceai verde

2. Exerciții fizice

Exercitarea unui exercițiu regulat este important pentru tratarea lupusului din mai multe motive. Exercițiul scade stresul, ajută la calitatea somnului, face inima și plămânii mai puternici, întărește oasele, scade durerea articulară, îmbunătățește flexibilitatea și reduce riscul complicațiilor. Cercetările din Spania au descoperit că exercițiul fizic este un instrument util pentru îmbunătățirea capacității cardiovasculare, reducerea anomaliilor metabolice și a oboselii și îmbunătățirea calității vieții la persoanele cu lupus.

Deoarece lupusul poate provoca oboseală cronică, dezechilibre electrolitice și anemie, este crucial să începeți încet și să nu vă obosiți prea mult. Acordați-vă suficientă odihnă între antrenamente pentru a vă recupera și a mânca într-o pauză scurtă după ce ați depus efort. Activitățile care pot fi benefice pentru persoanele cu lupus includ aproximativ 20-30 de minute din următoarele exerciții: o plimbare plină de mișcare, înot, aerobic de apă, tai chi, yoga, ciclism, Pilates sau folosind o mașină eliptică.

3. Reducerea stresului

Cercetările arată că stresul psihologic și emoțional poate declanșa lupus (și alte boli autoimune). Lupusul eritematos sistemic poate fi, de asemenea, foarte imprevizibil și provoacă modificări ale sistemului nervos central, ceea ce duce la stres psihologic sever și anxietate.

Diferite eliberări ale stresului lucrează pentru diferiți oameni, așa că țineți minte că acest lucru ar putea să necesite unele experimente. Mulți oameni au găsit meditația, yoga și acupunctura ca modalități de tratament care merită luate în considerare deoarece acestea au numeroase beneficii atât pentru corp cât și pentru minte. Alte modalități de a ajuta la gestionarea stresului includ petrecerea timpului în natură, tehnici de respirație, exerciții, rugăciuni, păstrarea unui jurnal, citirea, aderarea la un grup de sprijin, un terapeut sau folosirea uleiurilor esențiale pentru anxietate.

4. Somn suficient și odihnă

Studii au arătat că 53% până la 80% dintre pacienții cu lupus au identificat oboseala ca fiind unul dintre simptomele lor primare. Deoarece oboseala este un obstacol major pentru majoritatea oamenilor cu lupus, luarea măsurilor pentru a vă asigura că dormiți suficient cu un somn de calitate în fiecare noapte și că vă odihniți și în timpul zilei este important.

Majoritatea persoanelor care suferă de lupus necesită să doarmă cel puțin opt până la nouă ore în fiecare noapte, iar altele trebuie să ia un pui de somn scurt în timpul zilei pentru a-și menține energia. O problemă este că insomnia poate fi, de asemenea, un efect secundar al lupusului, uneori datorită nivelului crescut de anxietate.

Sfaturile pentru reducerea și tratarea oboselii cauzate de lupus includ:

Încercați să vă culcați înainte de ora 10:00. în fiecare noapte.
Alegeți un program regulat de somn / trezire, pentru a vă regla ritmul circadian și a adormi mai ușor.
Dormiți într-o cameră rece și foarte întunecată și evitați să lăsați lămpile artificiale aprinse.
Stai în pat 10-15 minute dimineața, să respiri ușor și regulat pentru a te trezi calm.
Mâncați întotdeauna un mic dejun substanțial pentru a vă oferi energie dimineața.
Eliminați băuturile cu cofeină.
Incearcă să faci ceva activ dimineața pentru a-ți îmbunătăți ritmul cardiac.
Faceți un program pentru a vă menține organizat și calm, lăsându-vă timp pentru pauze scurte.

5. Protejarea și vindecarea pielii sensibile

Lupus eritematos cutanat este tipul de lupus care cuprinde o gamă largă de simptome dermatologice. Studiile arată că până la 90% dintre persoanele cu lupus dezvoltă erupții cutanate și legiuni ale pielii, inclusiv o erupție cutanată „în formă de mucegai” care acoperă obrajii și nasul.

Este posibil să se dezvolte leziuni cutanate de dimensiuni mari, piele roșie, mâncărime, exfoliere și un nivel foarte ridicat de sensibilitate la lumina soarelui (fotosensibilitate). În cazul leziunilor cutanate, pacienții ar putea descoperi că, pe măsură ce o leziune dispare, în altă parte începe să apară, de obicei, în același timp, când simptomele precum oboseala și durerea articulară cresc.

Erupțiile cutanate asociate cu lupus sunt cauzate de un răspuns inflamator. Este important să protejați pielea sensibilă de iritante și, de asemenea, soarele dacă pielea începe să prezinte semne de erupție cutanată, urticarie sau înroșire. Anumite substanțe chimice din produsele de uz casnic sau de frumusețe (precum loțiuni, detergenți, și machiaj) pot agrava inflamația pielii și pot agrava uscarea pielii și mâncărimea.

Sfaturi pentru a ajuta la vindecarea și protejarea pielii sensibile includ:

Evitați lumina directă a soarelui în timpul orelor de vârf ale zilei, în special între orele 9:00 și 03:00.
Purtați protecție solară non-toxică cu un SPF de 50 sau mai mare.
Purtați ochelari de soare și o pălărie.
Utilizați un umidificator în dormitor pentru a vă menține pielea umedă.
Treceți de la produsele convenționale de frumusețe și de uz casnic la cele care sunt organice și făcute cu ingrediente naturale precum uleiul de cocos, uleiul de jojoba, untul de shea și uleiurile esențiale.
Evitați dușurile foarte calde și, în schimb, faceți baie cu apă călduță.
Lubrifiați pielea imediat după duș.
Pulverizați pielea uscată în timpul zilei cu apă minerală.
Consumați o mulțime de vitamina E sau luați un supliment.
Evitați să folosiți antiperspirante, parfumuri, loțiuni parfumate și machiaj care conține chimicale.

6. Suplimente

Suplimentele care pot ajuta la reducerea deficiențelor de nutrienți și la inflamații reduse includ:

Omega-3 ulei de pește, Vitamina D3
Suplimente alimentare: în mod ideal include antioxidanții și chlorella sau spirulina. Acest lucru funcționează prin alcalinizarea organismului, furnizarea de electroliți, stimularea funcțiilor hepatice și renale și asigurarea unor substanțe nutritive de vindecare.
Turmeric: funcționează similar cu medicamentele utilizate pentru a combate inflamația și durerea.

7. Tratarea durerii și a inflamației în mod natural

Uleiuri esențiale pentru lupus: ulei de helichrysum (susține sistemul nervos și poate contribui la inversarea reacțiilor autoimune), ulei de ghimbir (utilizat pentru problemele digestive).
Yoga și întinderea: îmbunătățirea flexibilității, poate ajuta la reducerea durerilor articulare și îmbunătățirea gamei de mișcări.
Băi de detoxifiere cu săruri Epsom.
Acupunctura: eficientă pentru tratarea durerii cronice în mod natural.
Masaj terapeutic: poate ajuta la reducerea stresului, rigiditate musculara, dureri și umflaturi.
Meditația: poate ajuta oamenii să facă față mai bine stresului, depresiei și tensiunii cronice sau durerii.

Măsuri de precauție pentru tratamentul lupusului și intervențiilor corecte

Lupusul este o boală inflamatorie cronică, autoimună.
Deoarece lupusul poate fi foarte grav și poate chiar pune viața în pericol uneori, asigurați-vă întotdeauna că discutați despre opțiunile de tratament cu medicul dumneavoastră și nu vă opriți să luați oricare dintre medicamentele dvs. fără a fi îndrumat mai întâi.
Indiferent dacă alegeți să luați diferite medicamente sau nu, remediile naturale pentru lupus, inclusiv o dietă antiinflamatoare, exerciții fizice, uleiuri esențiale pentru durere și reducerea stresului, vă pot ajuta să gestionați simptomele și să preveniți alte complicații.