Lintea este benefică în diete de slăbire

Lintea este benefică în diete de slăbire doftoria

Lintea este benefică în diete de slăbire

O alternativă pentru mâncarea tradițională când vine vorba de tocănițe și supe, lintea, un aliment cunoscut mai ales în bucătăria orientală, poate fi o încântare pentru gust și un ajutor în slăbire.

Parte din familia leguminoaselor, alături de năut, mazăre, fasole și soia, lintea are multe beneficii pentru sănătate şi siluetă. Conţine multe proteine și fibre care dau senzaţia de saţietate, iar o porţie echivalentă ca și cantitate cu o ceaşcă are aproximativ 200 de calorii. De asemenea, fibrele solubile pe ce le are în compoziție lintea scad nivelul colesterolului şi favorizează accelerarea pierderii kilogramelor în dietele de slăbire.

Cum obții proteina completă

Pe lângă fibrele și proteinele pe care le conţine, lintea mai are în componență fier, calciu, vitamina B, carbohidrați, fosfor, magneziu, acid folic, iar grăsimi doar în cantitate foarte mică.
Lintea nu conține colesterol. Consumând-o în combinație cu cereale (ex: orez) se obține ceea ce se numește o “proteină completă”. Asta înseamnă că oferim organismului proteinele pe care le poate procura numai din alimentație, având în vedere că o parte dintre proteinele umane necesare sunt produse de organism, iar restul trebuie completat prin dietă.

Lintea roşie, verde sau maro?

Există mai multe tipuri de linte: roșie, verde și maro şi în toate aceste variante lintea trebuie gătită. Timpul de pregătireeste diferit. Cel mai repede fierbe lintea roșie, în aproximativ 20 minute, urmată de cea verde, în jur de 30 de minute, iar lintea maro fierbe cel mai greu, în 40-50 de minute. Lintea roșie este cel mai des folosită în supe-cremă, în timp ce lintea verde şi cea maro sunt folosite în tocănițe.

Reține!

Lintea NU este un aliment alergen, aşadar persoanele sensibile nu au de ce să-şi facă griji.

Mirodenii ca şofran, chimen sau coriandru completează de minune lintea.

O porţie de linte oferă 60% din cantitatea zilnică de fier.

Favorizează digestia.