Laptele vegetal: argumente pro şi contra

lapte migdale soia cocos doftoria

Laptele vegetal: argumente pro şi contra

Tot mai multe persoane aleg să înlocuiască laptele de vacă, de capră sau de oaie cu cel vegetal, obţinut din: soia, migdale, ovăz sau cocos, acesta fiind o alternativă, mai ales dacă suferi de intoleranţă la lactoză.

Vegetarienii şi persoanele cu intoleranţă la lactoză sunt cei care preferă laptele vegetal. Este slab în grăsimi şi are un nivel ridicat de vitamine din grupa B. De asemenea, laptele vegetal este mai uşor de digerat decât cel de vacă şi poate fi inclus în numeroase reţete sau diete. Este perfect pentru persoanele care au o digestie lentă sau care au probleme cu constipaţia. Laptele de soia conţine la fel de multe proteine precum laptele de vacă, dar nu are acelaşi conţinut de calciu. Cel mai puţin nutritiv este laptele de cocos, deoarece are o cantitate foarte mică de calciu. Nucile şi migdalele sunt bogate în proteine şi calciu, însă îşi pierd substanţele nutritive în timpul procesării. Un neajuns al laptelui vegetal este absenta vitaminei D, care este conţinută de unele lactate. Laptele de migdale nu conţine colesterol sau grăsimi saturate. Are conţinut scăzut în sodiu şi este bogat în acizi graşi omega, care ajută la prevenirea tensiunii arteriale şi a bolilor de inimă.