Lapte de migdale: beneficii şi proprietăţi

lapte de migdale

Lapte de migdale

Migdale sunt o sursă excelentă de minerale esenţiale precum cuprul, manganul, magneziu, fosfor, zinc, calciu, dar şi vitaminele A, B şi E. Din doza recomandată zilnic de vitamine, 250 ml de lapte de migdale oferă 10% vitamina A, 25%vitamina D şi 50% vitamina E! Vitamina D ajută şi la îmbunătăţirea sistemului imunitar şi a functiilor celulelor nervoase.

Laptele de migdale reglează nivelul colesterolului, sprijină bună funcţionare a sistemului digestiv şi este recomandat în dieta persoanelor care suferă de diabet deoarece nu le va creşte glicemia. Un pahar de lapte de migdale conţine numai 8 mg de carbohidraţi şi are un indice glicemic scăzut.

Consumul de lapte de migdale este benefic pentru sănătatea oaselor, a dinţilor şi a inimii. Nenumărate studii au arătat că o deficienţă de magneziu în organism poate fi o cauză un unui risc ridicat de atac cerebral vascular şi alte afecţiuni cardiovasculare.

Laptele de migdale poate promova şi sănătatea inimii, deoarece un pahar de lapte conţine doar 5 g de sare şi nu are conţinut de colesterol. Cantitatea redusă de sare şi cele 150 mg de potasiu ajută la menţinerea tensiunii sub control şi sprijină sănătatea cardiovasculară.

Cuprul si manganul formează o parte esenţială din diferite enzime antioxidante care luptă împotriva radicalilor liberi. Manganul ajută la producerea energiei din proteine şi carbohidraţi şi este direct responsabil de menţinerea unui nivel optim de energie. De asemene, este foarte important pentru sănătatea tiroide.

Îmbunătăţeste funcţionarea sistemului nervos. Datorită conţinutului ridicat de vitamina E, laptele de migdale îmbunătăţeste sistemul nervos şi starea pielii. Fiecare porţie de 250 ml conţine 50% la doza recomandată de vitamina E, un nutrient puternic datorită propietăţilor sale antioxidative. Această băutură sănătoasă îţi va face părul mai strălucitor, tenul mai luminos şi, pe deasupra, îţi va conferi un nivel optim de energie.

De asemenea, reduce riscul de diabet în cazul persoanelor sănătoase. Un consum regulat favorizează pierderea în greutate deoare acizii graşi conferă senzaţia de saţietate şi controlează apetitul.

Citeşte şi alte articole:

Ulei de migdale: 3 beneficii pentru frumusețe

Cum să faci unt de nuci

3 alimente ce combat sindromul premenstrual

Serotonina: alimente care o conțin

Laptele vegetal: argumente pro şi contra