Ce mănâncă şi ce program are un jucător de tenis profesionist

jucător de tenis

Jucător de tenis – Ce mănâncă şi ce program are un jucător de tenis profesionist

Nutriţia în tenis este un element extrem de important pentru ca jucătorul să atingă performanţe maxime. Antrenamentele draconice, dietele stricte şi şedinţele lungi cu psihologi sportivi fac parte din viaţa de zi cu zi a unui jucător de tenis profesionist. Nutriţia în tenis a jucătorului ar trebui să fie orientată spre hrană energizantă combinată cu o hidratare adecvată.

Într-un interviu acordat Daily Mail Australia, antrenorul de tenis Marc Sophoulis a dezvăluit câteva din secretele pe care le au sportivii pentru a rezista ritmului nebun, dar şi pentru a face performanţă. Cum era de aşteptat, antrenorul a menţionat echilibrul ca fiind principalul motor al succesului, însă sunt câteva secrete care fac diferenţa între amatori şi profesionişti. Să mănânci ca un atlet presupune să faci alegeri înţelepte, să ai în farfurie alimente dense din punct de vedere nutriţional şi să ai mereu la îndemână gustări care să îţi asigure energie. Fructele şi legumele sunt cele mai indicate, iar consumul de carbohidraţi trebuie monitorizat atent pentru a asigura echilibrul zilnic. ”Pentru că muncesc atât de mult este necesar să ia în seamă toate cele 5 grupe de alimente”, a spus Sophoulis. Hidratarea este şi ea foarte importantă, dar şi suplimentele alimentare care să acopere lipsurile, acolo unde este cazul.

  • Organizare

Un jucător de tenis de performanţă trebuie să fie foarte organizată pentru a-şi putea ţine sub control atât viaţa profesională, cât şi pe cea personală.

  • Antrenament

Antrenamentul unui jucator de tenis peofesionist nu include doar exerciţii ce include racheta. Au în program şi fitness, alergări pe distanţe lungi, yoga, pilates sau ridicare de greutăţi.

  • Recuperare

Nu trebuie să sari niciodată peste orele de somn. De asemenea, este indicat să faci şi puţină meditaţie pentru că sănătatea psihică este şi ea importantă. Fără odihnă performanţa nu poate fi posibilă.

  • Nutriţia

Indicaţii pentru alimentatia dinainte de meci. Este necesar ca jucătorii de tenis sa acorde o atenţie deosebita meselor consumate înainte de meci, deoarece acestea ar trebui să le ajungă pe durata meciului. Aceştia trebuie să fie învăţaţi să aleagă mese şi gustări care respecta câteva reguli:

  • sunt săţioase
  • contin mulţi carbohidraţi care aduc un aport de energie ridicat muşchilor
  • sunt moderate în proteine şi cu cantitate scăzută de grăsimi
  • se digerează repede (nu conţin multe fibre şi grăsimi)
  • Exemple de mese şi gustări dinaintea meciului bogate în carbohidraţi sunt: pastele, pâinea, fructele şi batoanele energizante

Exemple de mese:

  • mic dejun (cu 3-4 ore înaintea competiţiei)
  • sandwich de pui sau curcan la grătar cu muştar
  • sărăţele
  • măr
  • o ceaşcă de lapte degresat
  • 25 cl de băutură pentru sportivi
  • Gustarea dinainte meciului (cu 1-2 ore înaintea competiţiei)
  • iaurt cu fructe sau o banană
  • un pahar de apă
  • un baton energizant
  • 25 cl de băutură pentru sportivi

Nutriţia în timpul meciului:

  • dacă meciul sau sesiunea de antrenament este lunga, atunci trebuie consumată o gustare cu carbohidraţi pentru menţinerea unui nivel energetic ridicat. Este important ca intre seturi, dar şi în momentul schimbării terenurilor sa se consume batoane cu cereale, banane, apă şi băuturi energizante

Nutriţia după meci:

  • după meci – trebuie să consumaţi carbohidraţi complecşi şi proteine în prima oră după meci. Acest lucru a fost dovedit a fi foarte important pentru o recuperare mai rapidă
  • este indicat să se mănânce în prima jumătate de oră după încheierea meciului, dar acest lucru este destul de dificil pentru majoritatea jucătorilor
  • se recomandă consumarea băuturilor energizante sau apă

Dacă se va desfăşura un alt meci în următoarea ora sau mai mult, atunci trebuie consumat un sandwich, suc de fructe, un pahar de lapte degresat, un iaurt, o banană, câteva fructe uscate sau batoane de cereale pentru a putea menţine ridicat nivelul de energie.

De obicei, se evită alimentele bogate în proteine şi grăsimi, deoarece acestea contribuie la deshidratare.

Exemplu de masă după meci:

  • o farfurie mică cu paste cu sos (conţine cantităţi reduse de carne şi grăsimi)
  • 2-3 felii de pâine cu usturoi (cu puţină margarină)
  • salata cu sos vinaigrette sau alt sos slab
  • 2-3 ceşti de lapte degresat sau altă băutură energizantă sau o farfurie mică de orez gătit la aburi cu legume şi pui înăbuşit
  • 2-3 ceşti de lapte degresat sau altă băutură energizantă

Intrucât jucătorii de tenis joacă în condiţii de temperatura ridicată si meciuri prelungite, este important ca ei sa fie bine hrăniţi şi hidrataţi. Dacă sunt respectate indicaţiile de mai sus, jucătorii vor face faţă cu succes char şi celui mai dificil meci.

Alătură-te comunității noastre de cititori cu un Like pe Facebook Doftoria