Imunitatea scăzută? Ce anume afectează imunitatea

imunitatea scăzută

Imunitatea scăzută? Ce anume afectează imunitatea

Stresul şi lipsa somnului ne fac vulnerabili în faţa îmbolnăvirilor. De asemenea, administrarea incorectă de medicamente, mai ales de antibiotice, duce la scăderea capacităţii naturale de apărare a organismului în faţa bolilor.

Imunitatea scăzută: stresul

Stresul cronic este unul dintre cei mai mari inamici ai imunităţii. În situaţiile tensionante, se secretă în exces cortizol, numit şi hormonul stresului, care şubrezeşte sistemul imunitar, ceea ce, pe termen lung, favorizează apariţia bolilor cronice şi a cancerului. Stresul scade formarea anticorpilor, substanţe produse de sistemul imunitar ca răspuns la atacurile celulelor canceroase, ale bacteriilor, ale virusurilor sau ale altor agenţi patogeni. Sunt afectaţi mai ales anticorpii IgG, care se regăsesc în toate fluidele organismului şi care au rolul de a proteja faţă de infecţiile virale şi bacteriene.

Imunitatea scăzută: insomnie

Şi insomniile duc la scăderea imunităţii, în timpul somnului refăcându-se toate funcţiile organismului, inclusiv cele ale sistemului imunitar.

Imunitatea scăzută: sedentarismul

Sedentarismul (lipsa de mişcare) slăbeşte imunitatea, dimpotrivă, mişcarea moderată stimulează funcţiile „armelor” naturale de apărare, precum limfocitele B (implicate în producerea anticorpilor), T (cu rol antiinfecţios şi de distrugere a tumorilor) şi celulele NK („natural killers” – ucigaşi naturali ai bacteriilor, virusurilor şi celulelor canceroase). Atenţie, eforturile fizice prea intense şi de lungă durată slăbesc imunitatea!

Imunitatea scăzută: medicamente

Flora intestinală formează aproape 80% din sistemul imunitar. Bacteriile „bune” din intestine sunt distruse de administrarea de antibiotice, de anticoncepţionale, precum şi de hrana săracă în nutrienţi şi de bolile digestive, afectând negativ imunitatea. Flora intestinală poate fi echilibrată prin consumul de probiotice, bacterii „bune” prezente în iaurturi naturale şi în chefir. Capacitatea naturală de apărare a organismului are de suferit şi în urma altor medicamente, precum cele antitiroidiene. Printre efectele adverse ale acestora se numără leucopenia, tulburare manifestată prin scăderea numărului de globule albe (leucocite), implicate în apărarea organismului de infecţii

Imunitatea scăzută: zahărul

Sistemul imunitar este influenţat, în mare măsură, de alimentaţie. Hrana de tip fast food, dulciurile rafinate, grăsimile animale, mezelurile, afumăturile şi produsele de patiserie sunt câteva dintre alimentele care dăunează imunităţii. Astfel, consumul de zahăr în exces duce la sărăcirea organismului de minerale şi lipsa de vitamine, printre acestea numărându-se cromul, calciul, magneziul, vitamina B1 şi cuprul.

Alătură-te comunității noastre de cititori cu un Like pe Facebook Doftoria

Citeşte şi alte Articole