Cum pot să ard grăsimea de pe burtă?

Grăsimea de pe burtă

Grăsimea de pe burtă

Pentru a asigura rezultate maxime în arderea grăsimilor, trebuie să înveţi cum ajungi să ai ţesut adipos. Slăbirea şi arderea grăsimilor nu reprezintă unul şi acelaşi lucru. Poţi slăbi şi prin pierderea de ţesut muscular şi apă, astfel pe cântar totul să fie „roz” însă ţesutul adipos să fie tot acolo.

Tesutul adipos este ultimul care se „arde”, primul fiind glicogenul din ficat, apoi cel din ţesutul muscular şi de abia apoi ţesutul adipos.

Cum pot să ard grăsimea de pe abdomen?

Antrenament aerobic – pentru ca antrenamentul aerobic să fie eficient şi să începi să arzi grăsime, trebuie ca acesta să fie efectuat la un anumit ritm cardiac. Pulsul tău (cât de repede bate inima pe minut) determină aceasta zonă.

Formula pentru pentru „zona de ardere” = 220 – vârsta ta

Rezultatul ar trebui să îţi indice cât de repede ar trebui să îţi bată inima când faci exerciţii ca să slăbeşti din grăsime.

Recomand antrenamentul de tip aerobic atâta timp cât nu este doar „ţopaială” ci se folosesc şi greutăţi şi nu mai mult de o oră. Puteţi face bicicletă, eliptica, interval training, circuit training dar atenţie la supraantrenament.

Antrenament cu greutăţi – reprezintă o mişcare inteligentă pe termen lung pentru cei care vor să construiască „motorul” care îi va ajuta să ardă pe viitor, fără eforturi foarte mari. Este vorba de creşterea musculară, care se poate realiza cu ajutorul unei diete proteice şi antrenamente cu greutăţi şi care asigură în timp arderea grăsimilor şi creşterea metabolismului bazal.

De ce stocăm grăsime?

De regulă pentru că mâncăm mai mult decât avem nevoie şi suntem sedentari.

Corpul nostru extrage carbohidraţii din mâncare cu ajutorul unui proces care poartă denumirea de hidroliză, unde fluidele calde amestecate cu saliva şi cu ajutorul intestinului subţire desfac carbohidraţii din mâncare în glucoză. Pentru că este un zahăr simplu, glucoza poate fi transportată prin peretele intestinului subţire pentru a fi stocat de către corp în ficat.

O dată procesată, glucoza va parcurge unul din cele trei drumuri în corp. Deseori spunem că „ardem” carbohidraţii însă procesul chimic are un component adiţional. Indiferent unde este stocat glicogenul, atunci când este folosit dă naştere unui compus care se numeşte ATP (adenosinetriphosphate), care este sursa energetică a corpului.

Prima şi cea mai directă rută de intrare în corp a recentei convertite glucoze este din intestinul subţire în sânge, unde glucoza este imediat convertită în ATP, în combinaţie cu oxigenul din sânge.

Al doilea depozit pentru glucoză este sistemul muscular. Glucoza este convertită în glicogen, care este un sir lung de zaharuri simple stocate ca un fel de amidon, un zahăr complex. O dată stocat în muşchi, glicogenul nu poate fi eliberat în sânge, dar va fi folosit ca şi combustibil pentru a produce ATP chiar de către muşchi.

Cel mai important mecanism de procesare a glucozei este realizat de către ficat. Fiind cel mai mare organ al corpului, ficatul realizează un număr important de funcţii metabolice şi de purificare a corpului, unul din acestea fiind cel de stocare a glucozei sub formă de glicogen. Ficatul este capabil să stocheze 10% din volumul lui în glicogen, în comparaţie cu 1% cât poate stoca sistemul muscular. Ficatul eliberează glicogen când este necesară producţia de energie şi reglează nivelul de glucoză prezent în sânge, critic pentru sănătate.

Procesul prin care glicogenul din ficat este convertit în glucoză este legată şi de acţiunea pancreasului, care monitorizează nivelul glucozei din sânge. Când pancreasul sesizează că nivelul glucozei din sânge este prea jos, pancreasul produce un hormon – glucagen – pentru a stimula eliberarea glicogenului din ficat în sânge (sub formă de glucoză) pentru a restabili echilibrul. Când nivelul glucozei din sânge este prea mare, pancreasul secretă un alt hormon – insulina – pentru a stimula ficatul să nu mai elibereze glicogen.

Ce facem pentru a începe să ardem grăsimea?

Mănâncă dimineaţa

Nu sări peste mese – atunci când vrei să arzi ţesut adipos, corect este să mănânci de 5-6 ori pe zi. Dacă vei sări peste mese în ideea ca vei reduce caloriile, vei seta corpul pe „stare de urgentă”, stare în care el începe să pună de-o parte pentru vremuri tulburi când nu primeşte toţi nutrienţii de care are nevoie. Aceasta măsură prostească pe care ai putea să o iei pentru a slăbi îţi va încetini SIGUR metabolismul şi o să ajungi să te îngraşi indiferent ce mănânci. Soluţia? Mănâncă din 3 în 3 ore câte putin, 3 mese principale şi 2-3 gustări.

Fă mişcare de minim 3 ori pe săptămână la o intensitate ridicată (aerobic şi antrenament cu greutăţi).

Tine cât mai jos nivelul zahărului din sânge – asa cum ai văzut mai sus, dacă ai nivelul zahărului din sânge ridicat, şansele să stochezi ţesut adipos creşte.

Foloseşte ca reper alimentele cu indice glicemic scăzut.

Mănâncă proteine

Incearcă să mănânci carbohidraţi în jurul orelor de antrenament şi dimineaţa dar niciodată seara.

Elimină carbohidraţii simpli (zahăr, fructoză, lactoză).

Alimente recomandate pentru arderea grăsimilor

  • Carne de pui, curcan, vită
  • Lactate – iaurturi probiotice, sana, kefir
  • Fulgi de ovăz, quinoa
  • Fructe de pădure
  • Ouă
  • Ceai verde
  • Apă
  • Legume crude
  • Seminţe de toate felurile, crude şi ele

Sursa: https://www.sportaholic.ro/cum-pot-sa-ard-grasimea-de-pe-abdomen/

Citeşte şi alte articole:

Slăbirea

Eterna problemă a slăbitului

Alimentaţia potrivită pentru sportivi

5 afecțiuni cauzate de lipsa de mișcare

5 beneficii ale unei plimbări de 30 de minute zilnic