Grăsime pe abdomen? La ce afecțuni ești expus din cauza acesteia

grăsime pe abdomen

Grăsime pe abdomen? La ce afecțuni ești expus din cauza acesteia

Grăsime pe abdomen: chiar dacă există crezul conform căruia acesta ar fi „moștenire de familie”, adevărul este că factori precum problemele hormonale și sedentarismul sunt printre principalii vinovați.

Problema țesutului adipos atrage din ce în ce tot mai des atenția asupra sa, și asta deoarece grăsimea abdomnală este destul de periculoasă pentru sănătatea ta.

Grăsime pe abdomen: un pericol pentru sănătate 

Din păcate grăsimea acumulată la nivelul taliei este mult mai periculoasă decât pare, deoarece ajunge să înconjoare organele aflate în cavitatea abdominală, și predispune la afecțiuni precum diabet, boli cardiovasculare sau chiar demență.

Nici coloana vertebrală nu este eliberată de probleme, și asta deoarece fiecare kilogram în plus reprezintă o greutate atât pentru articulații cât și pentru spate.

Cel mai mult are de suferit sistemul cardiac, pentru că un stras adipos consistent atrage după el un nivel ridicat al colesterolului rău, al trigliceridelor, a glicemiei și bineînțeles și a hipertensiunii.

Potrivit unui studiu ce a apărut în publicaţia WebMD, grăsimea abdominală este asociată cu moartea prematură și este un factor de risc pentru demenţă, pentru că secretă leptină, un hormon care poate afecta creierul. Acest hormon este responsabil cu reglarea apetitului, dar şi cu activitatea memoriei.

Grăsime pe abdomen: alimentaţie

Dacă nu vrei să te confrunți cu inesteticii colăcei din jurul taliei sau dacă vrei să scapi de ei este necesar să ai o alimentație bogată în legume în primul rând, să faci mișcare în mod regulat și să eviți pe cât posibil făinoasele, dulciurile, excesele alimentare de orice fel și mai ales viciile.

Alimentele recomandate pentru o talie de vis sunt: avocado, nucile, seminţe de dovleac şi de floarea soarelui, măslinele, soia, ciocolata neagră, ulei de măsline şi ulei de rapiţă.

Grăsime pe abdomen: mişcare

Abdomenele nu te scapă de țesutul adipos, pentru asta ai nevoie de dietă sănătoasă și multă mișcare sau activitate cardio precum dans, jogging, săritul corzii.

În special după vârsta de 40 de ani și mai ales la femeile care se apropie de menopauză, există riscul acumulării într-un mod facil al kilogramelor, astfel că ai nevoie de cât mai multă mișcare.

Nivelul hormonal scade după această vârstă și organismul arde mult mai greu caloriile, iar dacă faci parte din categoria femeilor diagnosticate cu sindromul ovarelor polichistice, acumularea de țesut adipos pe talie nu te va ocoli.

Nu te abține de la mișcare niciodată, nu te înfometa și ai grijă de sănătatea ta într-un mod activ indiferent de vârstă.

Alătură-te comunității noastre de cititori cu un Like pe Facebook Doftoria

Citeşte şi alte articole:

Cum pot să ard grăsimea de pe burtă?

Urcatul scărilor: beneficiile unei activităţi pe care adesea o evităm

Sport: lista sporturilor eficiente în arderea caloriilor

Dormi pe burtă? Ce probleme poţi întâmpina