Fumător: sfaturi și alimente recomandate

Fumător sfaturi și alimente

Fumător sfaturi și alimente

De-a lungul deceniilor, despre efectele negative ale fumatului asupra sănătăţii s-au lansat sute şi sute de studii . Din păcate, mii de fumători nu reușesc să renunțe la acest stil de viaţă nesănătos. În această privință, nutriționiștii europeni caută soluții și recomandă o hrană care să reducă, în bună măsură, efectele acestui obicei nociv.

În mod cert, hrana poate să ajute fumătorul să renunţe la acest obicei. În organismul fumătorului se produce fenomenul numit „stresul oxidativ”, care apare atunci când producţia de molecule numite radicali liberi depăşeşte capacitatea de apărare a corpului împotriva oxidării.

Opinia cercetătorilor despre ”aliaţii fumătorilor”

Cercetătorii europeni susțin că, pentru a-şi îmbunătăţi starea de sănătate, fumătorii au nevoie de antioxidanţi, substanţe nutritive ce pot fi procurate din alimentele consumate de ei în viaţa de fiecare zi. Din categoria antioxidanţilor fac parte flavonoidele, polifenolii, vitaminele (A, C, E, beta-carotenul), mineralele (seleniul, magneziul, zincul, cuprul), substanţe care joacă un rol foarte important în prevenirea dezvoltării bolilor cronice, precum cancerul, bolile de inimă, accidentele vasculare cerebrale, boala Alzheimer, poliartrita reumatoidă sau cataracta. Antioxidanţii au puterea să neutralizeze puterea radicalilor liberi. De aceea specialiștii susțin că fumătorul trebuie să-şi refacă în mod constant resursele de hrană antioxidantă, deoarece alimentele cu proprietăţi antioxidante cresc imunitatea fumătorului, topesc grăsimile depuse pe artere şi previn bolile cardiovasculare.

Citricele, fructele de pădure și licopenul, benefice pentru fumători

Din categoria antioxidanţilor naturali dulci, eficienţi pentru fumători, fac parte : afinele, murele, fructele de pădure şi căpşunii. Fumătorii trebuie să consume și citrice, surse importante de vitamina C, un valoros antioxidant. Aceste fructe mai conţin şi substanţe cunoscute sub numele de limonine, care combat substanţele chimice cancerigene. Totodată, licopenul, cel care conferă culoare tomatelor, dar şi pepenelui roşu, sunt antioxidanți valoroși.

Ficatul fumătorilor este protejat de coaja fructelor

Cercetătorii apreciază că strugurii, atât de bogaţi în resveratrol şi quercitină, sunt fructe renumite pentru puterea cu care combat radicalii liberi. Coaja fructelor este bogată în antioxidanţi și, datorită fibrelor, coaja lor contribuie la detoxifierea ficatului.

Fumătoriii trebuie să consume ciocolată neagră și betacaroten

Ciocolata neagră, cu un conţinut de 70%-80% cacao, este o sursă excelentă de antioxidanţi. În același timp, betacarotenul combate efectele fumului de ţigare şi poate fi procurat consumând pepene galben, mango, papaya, dovleac, ardei, spanac, varză, cartofi dulci sau caise.

Seleniul este un ajutor prețios pentru fumători

Seleniul este un mineral care previne deteriorarea structurii celulare şi afecţiunile inimii. Acesta se regăsește în compoziția fructelor de mare, în carnea de vită, de porc, de pui, dar și în orezul brun şi în pâinea integrală de grâu.

În hrana fumătorilor trebuie incluse legumele, antioxidanţi săraţi

Fumătorii trebuie să consume frecvent şi legume: conopidă, varză, broccoli, linte, năut, fasole, mazăre, vinete, spanac, castravete, năut, alimente atât de bogate în fibre, în minerale şi vitamine din complexul B, pentru a reduce efectele nocive ale tutunului. Din alimentația fumătorilor nu trebuie eliminate nici ceapa, prazul şi usturoiul, depozite valoroase de sulf, un duşman declarat al radicalilor liberi.

Legumele verzi sunt bogate în luteină

Fumătorii care au probleme cu vederea trebuie să consume din abundență legume verzi cu frunze, cu ar fi varza sau spanacul. Aceste legume sunt bogate în luteină, cunoscută pentru asocierea sa cu ochii sănătoşi.

Și peștele oceanic trebuie introdus în dieta fumătorilor

Nutriționiștii care au studiat hrana benefică pentru fumători, le recomandă acestora să introducă în dietă peşte oceanic şi uleiuri vegetale, alimente bogate în acizii Omega 3 şi Omega 6 care au efecte antioxidante.

Complexului B reface celulele afectate de radicalii liberi

Vitaminele din Complexul B sunt esenţiale pentru refacerea celulelor afectate de radicalii liberi. Fumătorii trebuie să-și împrospăteze rezervele de vitamine din Complexul B consumând: cereale, drojdie de bere, soia, ouă, carne, banane, avocado, lactate şi seminţe.

Scorțișoara și bețișoarele mentolate reduc pofta de fumat

Alimentele aromate, precum beţişoarele de scorţişoară sunt renumite pentru puterea de a-l îndepărta pe fumător de porția obișnuită de țigări. Studiile de laborator au scos în evidență un lucru îmbucurător: două bețișoare de scorţişoară pe zi îl determină pe fumător să reducă numărul prea mare de țigări. Acelaşi efect îl au şi bomboanele mentolate.

Este bine ca fumătorul să consume legume crocante 

Alimentele crocante, care pot fi ronțăite : bucăţele de morcovi, de mere, de ardei sau de ţelină, sunt săţioase și fumătorul nu va mai fi tentat să fumeze foarte des.

Și alimentele sărate îl îndepărtează pe fumător de țigări

Popcornul preparat fără multă grăsime îi dă de lucru fumătorului şi acesta este obligat să reducă numărul ţigărilor pe zi.

Brânză degresată și lapte pentru cei care vor să renunțe la fumat

Nutriționiștii recomandă fumătorilor care vor să renunțe, totuși, la fumat să consume două lactate: brânză degresată şi lapte care să se consume la micul dejun, deoarece s-au dovedit ideale pentru regimul acelora care au voinţă să se lase de fumat.

Dimineața, fumătorul trebuie să bea suc de fructe

Când sucul de fructe este băut dimineața, acest tonic combate toxinele acumulate în ficat, este săţios şi revigorant.

Alătură-te comunității noastre de cititori cu un Like pe Facebook Doftoria

Citeşte şi alte articole:

Tabagismul

Fumatul: 7 probleme de care se poate lovi un fumător

Substanţe total distructive: alcoolul, cafeaua şi fumatul!