Fructe de mare: lucruri esențiale

Fructe de mare doftoria

Fructe de mare

Obiceiurile alimentare zilnice se reflectă în starea generală de bine a organismului, în nivelul de energie şi în menţinerea pe termen lung a unei greutăţi optime. Între alegerile sănătoase se numără și fructele de mare, despre care e bine să reții o parte dintre cele mai importante informații.

Fructele de mare reprezintă o sursă foarte bună de proteine de calitate, cu o valoare nutritivă mare şi un profil echilibrat de grăsimi sănătoase.

Sunt alimente importante pentru sănătatea organismului uman, motiv pentru care nu trebuie să lipsească din meniul dacă nu săptămânal cel puțin lunar.

Ca o regulă generală, fructele de mare pot fi incluse în alimentație o dată și de până la trei ori pe săptămână, dacă nu sunt prăjite la temperaturi înalte, în ulei încins, şi se respectă cantitatea indicată de proteine pe zi.

Creveţii, scoicile, midiile, caracatiţa sunt considerate delicatese şi sunt benefice inclusiv în dietele de slăbire, cu rezultate eficiente. Prepararea acestora trebuie să fie făcută corespunzător şi, de asemenea, este esenţial ca fructele de mare să fie mâncate în cantităţi moderate, deoarece se digeră destul de greu şi pot reprezenta un stres asupra ficatului, dacă sunt consumate în exces.

Nu depăși 200 g la o masă!

Porţia nu trebuie să depăşească cantitatea recomandată de proteine pentru o masă, ceea ce înseamnă că este bine să nu se consume mai mult de 200 de grame de fructe de mare. Excesul de proteine nu este benefic pentru organism, asa ca este important să nu ne suprasolicităm rinichii cu proteine, fie ele din peşte sau carne roşie.