Dormi pe burtă? Ce probleme poţi întâmpina

dormi pe burtă

Dormi pe burtă? Ce probleme poţi întâmpina dacă dormi pe burtă

Probabil una dintre cele mai abordate poziții de somn, dormitul pe burtă nu este recomandat pentru a avea parte de o odihnă de calitate. Totuși, medicii recunosc că cei mai mulți oameni gravitează involuntar spre poziția de somn cu care s-au obișnuit și care îi face să se simtă cel mai confortabil. Fiecare poziţie de dormit prezintă avantaje şi dezavantaje, însă de departe cel mai nepotrivit este somnul pe burtă, care poate duce la apariţia durerilor de gât, tulburări digestive şi probleme respiratorii, inclusiv sforăit.

  • Probleme cu fermitatea sânilor şi apariția ridurilor faciale dacă dormi pe burtă

Femeile ar trebui să fie îngrijorate şi pentru faptul că în această poziţie de dormit fermitatea sânilor are de suferit, iar ridurile faciale se formează mai repede, din cauza contactului prelungit al feței cu suprafața de dormit.

  • Este imposibilă menținerea coloanei într-o poziție sănătoasă dacă dormi pe burtă

Dormitul pe burtă face imposibilă menținerea coloanei într-o poziție sănătoasă și, mai mult, pune presiuni pe mușchi, ceea ce poate afecta nervii, provoca amorțeli și furnicături.

  • Dureri de gât și de spate dacă dormi pe burtă

Somnul pe burtă elimină sforăitul și ajută digestia, însă provoacă dureri de gât și de spate din cauza presiunii exercitate asupra gâtului. În plus, afectează circulația sângelui și îngreunează respirația.

Medicii recomandă dormitul pe spate, acesta se pare că este cel mai sănătos. Dormitul pe spate previne durerile de ceafă, de spate și ajută la alinierea corectă a coloanei vertebrale. Chiar dacă dormitul pe spate nu îi avantajează pe cei care sforăie, este ideal pentru prevenirea ridurilor și coșurilor.

Citește și alte articole despre somn:

De ce este bine să dormi cu șosete

Probleme de somn? 8 sfaturi pentru a dormi mai bine

7 sfaturi pentru a combate insomnia

5 alimente de evitat seara sau înainte de somn

Insomnia