Dieta cu fructe de pădure

Dieta cu fructe de pădure doftoria

Dieta cu fructe de pădure

Sunt delicioase, conţin multă vitamina C, îţi dau energie şi nu îngraşă. Dacă mănânci fructe de pădure, acestea te pot ajuta ca în numai două săptămâni să scapi de mai multe kilograme. Cel mai scăzut număr de calorii le au murele şi zmeura, iar cele mai bogate în antioxidanţi sunt afinele.

Murele au un conţinut ridicat de caroten şi sunt cea mai importantă sursă de provitamina A.

Căpşunele sunt bogate în minerale şi în vitaminele A, B1, B2 şi C, stimulează funcţia digestivă, renală, întăresc sistemul imunitar şi ajută la dezvoltarea celulelor.

Coacăzele negre conţin potasiu, calciu, fosfor, au un conţinut ridicat de vitamina C şi sunt considerate „cele mai valoroase fructe de pădure” pentru corpul uman.

Afinele negre sunt bogate în minerale, fier şi alte vitamine, întăresc sistemul imunitar şi încetinesc în mod semnificativ procesul de îmbătrânire.

Afinele roşii conţin o cantitate ridicată de vitamina C, ajută la buna funcţionare a intestinelor şi a vezicii urinare.

Zmeura conţine minerale (calciu, fosfor, potasiu), provitamina A şi vitaminele B1, B2 şi C.

Ziua 1

  • Mic dejun: o ceaşcă de ceai verde, o felie de pâine de secară, o felie de brânză.
  • Gustare (ora 10): 200 g mure.
  • Prânz: 200 g penne cu roşii şi busuioc.
  • Gustare (ora 16): 100 g mure.
  • Cină: un iaurt degresat, 50 g mure, doi biscuiţi cu tărâţe.

Ziua 2

  • Mic dejun: o ceaşcă de ceai verde, o felie de pâine de secară, o felie de brânză.
  • Gustare (ora 10): 200 g zmeură.
  • Prânz: 100 g piept de pui, 100 g orez brun, salată verde.
  • Gustare: 100 g zmeură.
  • Cină: un iaurt degresat, 50 g zmeură, doi biscuiţi cu tărâţe.

Ziua 3

  • Mic dejun: un iaurt, 50 g fulgi de cereale, 50 g căpşune.
  • Gustare: 200 g căpşune.
  • Prânz: 150 g file de peşte, salată de cartofi cu puţin ulei de măsline.
  • Gustare: 100 g căpşune.
  • Cină: un iaurt degresat, 50 g căpşune, o linguriţă cu seminţe de in.

Ziua 4

  • Mic dejun: o ceaşcă de ceai verde, 1 iaurt (max. 1,5 % grăsime), 2 felii din orez expandat.
  • Gustare: 100 g coacăze.
  • Prânz: 200 g paste integrale cu brânză.
  • Gustare: 100 g coacăze.
  • Cină: un iaurt degresat, 50 g coacăze, o linguriţă cu seminţe de in.

Ziua 5

  • Mic dejun: o ceaşcă de ceai verde, o felie de pâine de secară, o felie de brânză.
  • Gustare: 100 g afine negre.
  • Prânz: 100 g piept de pui, 1 felie caşcaval light, salată verde.
  • Gustare: 100 g afine negre.
  • Cină: un iaurt degresat, 50 g afine negre, doi biscuiţi cu tărâţe.

Ziua 6

  • Mic dejun: o ceaşcă de ceai verde, un iaurt degresat, 50 g ovăz.
  • Gustare : 100 g zmeură.
  • Prânz: 150 g piept de pui, 100 g legume înăbuşite.
  • Gustare: 100 g zmeură.
  • Cină: un iaurt degresat, 50 g zmeură, doi biscuiţi cu tărâţe.

Ziua 7

  • Mic dejun: o ceaşcă de ceai verde, o felie de pâine de secară, 50 g brânză degresată.
  • Gustare : 100 g afine.
  • Prânz: 100 g file de peşte, 50 g cartofi fierţi, legume înăbuşite.
  • Gustare : 100 g afine.
  • Cină: două felii de caşcaval light.