Cum să echilibrăm hormonii în mod natural

Cum să echilibram hormonii în mod natural doftoria

Cum să echilibrăm hormonii în mod natural

În agitația vieții de zi cu zi, există o mulțime de lucruri care trec neobservate. Dar asta nu ar trebui să se întâmple, mai ales când vine vorba de sănătatea ta. Dezechilibrul hormonal este una dintre cele mai frecvente probleme de sănătate pe care multe femei nu le cunosc până când nu observă simptome precum acneea sau creșterea bruscă în greutate. Dacă nu te tratezi la timp, afecțiunea poate avea consecințe grave. Dacă suferiți de orice dezechilibru hormonal și doriți să aduceți nivelurile de hormoni înapoi pe calea normală utilizați aceste remedii naturale.

Ce este dezechilibrul hormonal?
Hormonii sunt mesagerii chimici ai organismului care sunt responsabili pentru controlul multor procese majore cum ar fi metabolismul și reproducerea. Acestea sunt produse de glandele endocrine. Când aceste glande produc prea mulți sau prea puțini hormoni, se produce un dezechilibru hormonal în organism. Dezechilibrul hormonal se caracterizează printr-o gamă largă de semne și simptome, în funcție de hormonii sau glandele care nu funcționează corespunzător. Simptomele de dezechilibru hormonal sunt de obicei diferite pentru femei, bărbați și copii. Unele semne și simptome sunt comune atât bărbaților, cât și femeilor.

Semne și simptome ale dezechilibrului hormonal:
Oboseală
Creștere în greutate
Creșterea sensibilității la frig sau la căldură
Constipație sau diaree
Piele uscată
Pierderea inexplicabilă și bruscă în greutate
Creșterea setei și urinarea frecventă
Durerea sau rigiditatea articulațiilor
Păr subțire și fragil
Depresie
Scăderea libidoului
Anxietate
Infertilitate
Vedere neclară

Ce cauzează dezechilibrul hormonal?
Diabetul
Hipotiroidismul
Hipertiroidismul
Tiroida
Tumorile
Anumite medicamente
Stres
Tulburări de alimentație
Leziuni sau traume
Tratamente pentru cancer
Menopauza
Graviditate
Alăptarea
Sindromul ovarian polichistic
Pilule contraceptive
Insuficiența ovariană primară

Căile naturale de tratare a dezechilibrului hormonal:

Urmați o dietă sănătoasă:
Trebuie să includeți următoarele alimente, ierburi și suplimente în dieta zilnică pentru a combate dezechilibrul hormonal.

Ulei de cocos
Veți avea nevoie
1-2 linguri de ulei de nucă de cocos 100% virgin
Ce trebuie să faceți
Consumați zilnic câte una până la două linguri de ulei de nucă de cocos 100% virgin.
Puteți să-l utilizați fie în salate, fie să înlocuiți uleiul de gătit cu el.
Cât de des ar trebui să faceți asta
Trebuie să faceți acest lucru de 2 până la 3 ori pe zi.
Uleiul de cocos conține acizi grași care sunt extrem de benefici pentru sănătatea ta. Acești acizi grași contribuie la reducerea inflamației din organism care ar putea apărea din cauza dezechilibrului hormonal. Uleiul de nucă de cocos este, de asemenea, excelent pentru sănătatea dvs. generală, deoarece vă ajută să pierdeți în greutate prin creșterea metabolismului și reducerea stresului și a anxietății.

Avocado
Veți avea nevoie
1 avocado
Ce trebuie să faceți
Curățați un avocado.
Tăiați-l în cuburi mici și adăugați-l la salata preferată.
De asemenea, le puteți pisa cu lapte și miere pentru a face un suc sănătos.
Cât de des ar trebui să faceți asta
Trebuie să consumați un avocado zilnic.
Avocado este o sursă bogată de acizi grași mononesaturați, polinesaturați și saturați. Acești acizi grași au proprietăți antiinflamatorii care pot ajuta la tratarea dezechilibrului hormonal. Adoptarea regulată de avocado promovează sănătatea inimii și asigură, de asemenea, o aprovizionare adecvată cu fibre și substanțe nutritive necesare bunei sănătăți.

Iaurt
Veți avea nevoie
Un bol de iaurt natural
Ce trebuie să faceți
Consumați bolul de iaurt.
Cât de des ar trebui să faceți asta
Puteți consuma iaurt de 1-2 ori pe zi.
Iaurtul este o sursă bogată de probiotice care vă poate ajuta să vă reechilibrați hormonii. Probioticele sunt bacterii sănătoase care fac organismul să funcționeze corect. O deficiență a acestor bacterii poate duce la probleme de digestie și inflamație, ceea ce poate duce, de asemenea, la dezechilibre hormonale.

Acizi grași Omega-3
Veți avea nevoie
250-500 mg de suplimente de acid gras omega-3
Ce trebuie să faceți
Consumați 250-500 mg suplimente de omega-3 zilnic.
Alternativ, puteți consuma pește gras cum ar fi somonul și sardinele.
Cât de des ar trebui să faceți asta
Trebuie să consumați omega-3 o dată pe zi.
Natura antiinflamatorie a acizilor grași omega-3 poate face minuni în menținerea echilibrului hormonal. Acești acizi grași nu numai că reduc inflamația cauzată de dezechilibrul hormonal, ci ajută la ameliorarea stresului și a anxietății.

Vitamina D
Veți avea nevoie
Suplimente de vitamina D
Ce trebuie să faceți
Trebuie să consumați zilnic alimente sau suplimente cu vitamina D.
Puteți consuma alimente precum ouă, pește, ciuperci etc.
Cât de des ar trebui să faceți asta
Trebuie să consumați vitamina D zilnic.
Vitamina D este un alt nutrient important care este, de fapt, un hormon din corpul vostru. Aceasta nu numai că reduce inflamația și echilibrează hormonii, ci și îmbunătățește imunitatea generală.

Prudență
Este mai bine să vă consultați medicul înainte de a lua suplimente nutritive.