Coşmar: cauze și tratamente naturiste

Coşmar

Coşmar

Termenul de coșmaruri se referă la vise tulburătoare care pot fi însoțite de o senzație de apăsare și înăbușire; acestea pot fi considerate o problemă dacă sunt recurente și dacă afectează calitatea somnului pe o perioadă mai lungă de timp.

Nu doar copiii pot avea coșmaruri, ci și adulții. Practic fiecare dintre noi a avut măcar de câteva ori pe an un coșmar.

Coșmarurile pot fi declanșate de diverși factori, printre care stres, un traumatism, privarea de somn, anumite medicamente, abuzul de alcool sau de droguri, alte afecțiuni.

Astfel, uneori, stresul de la muncă sau de acasă poate genera coșmaruri. Adesea, un accident sau alt eveniment traumatic poate conduce la vise urâte.

Tulburarea de stres posttraumatic, de exemplu, se manifestă deseori prin prezența coșmarurilor.

Modificările din programul de somn care conduc la întreruperea sau reducerea duratei de odihnă pot avea acest efect.

Anumite medicamente, cum ar fi unele antidepresive, hipotensive, betablocante, cele pentru tratarea bolii Parkinson sau cele împotriva fumatului, pot genera coșmaruri.

Unel afecțiuni mentale sau legate de somn pot fi asociate cu coșmarurile. De exemplu, anxietatea poate fi asociată cu un risc crescut de a avea coșmaruri recurente.

Coşmar: Simptome

  • oboseală
  • stres
  • afecţiuni psihice
  • traume psihice boli cronice

Coşmar: Cauze

  • vis însoţit de senzaţia de apăsare şi de  înăbuşire

Coşmar: Tratament pentru coşmaruri

  • stil şi ritm de viaţă mai relaxat
  • mişcare în aer liber înainte de culcare
  • alte activităţi relaxante, calmante înainte de culcare
  • te adresezi medicului, pentru depistarea cauzei
  • sedative
  • tranchilizante
  • psihoterapia

Coşmar: Dietă:

Alimentaţie lacto-vegetariană

1 pahar cu lapte cald, în care se amestecă 1 g de chimen şi 1 g de anason – se bea înainte de culcare

Dovleac

200 ml de suc de dovleac (obţinut la mixer), se beau dimineaţa, pe nemâncate; cura durează 21 de zile

Coji de mere (ceai)

1 linguriţă de coji mărunţite se pune dimineaţa în 100 ml de apă rece, se lasă 1 oră, apoi se strecoară; cojile macerate se opăresc cu 150 ml de apă clocotită, se lasă vasul acoperit 10 minute, apoi cele 2 lichide se amestecă şi se consumă seara, la culcare; cura durează 20 zile pe lună

Baie cu amestec de plante

în apa de baie încălzită la 30-35 grade se pune un săculeţ cu următoarele plante în părţi egale: tei, salcie, sulfină, talpa-gâştei, coji de portocale, levănţica; aproximativ 600 g de plante la o cadă cu apă; săculeţul se înmoaie în 1 l de apă clocotită şi se aruncă, cu tot cu apa respectivă, în cadă; baia se face cu o jumătate de oră înainte de culcare.

Dacă suferi de coșmaruri, încearcă mai multe tehnici de relaxare înainte de culcare. De exemplu, fă o baie fierbinte, meditează sau fă exerciții de respirație.

Este important să respecți o anumită rutină ca pregătire pentru culcare, astfel încât mintea și corpul tău să se relaxeze în vederea odihnei.

Remediile naturiste pot ajuta de asemenea. Dacă niciuna din aceste metode nu funcționează, apelează la medic pentru a-ți recomanda o medicație indicată.

Psihoterapia poate fi de asemenea utilă.

Atenție: Nu mânca mult înainte de somn, este foarte importantă digestia de cel puțin 2 ore între masa de seară și somn.

Alătură-te comunității noastre de cititori cu un Like pe Facebook Doftoria

Citeşte şi alte articole:

10 minute de relaxare reduc stresul cu 68%

Plante relaxante şi sedative

4 obiceiuri care ne afectează somnul

Hipnotice: beneficiile somnului

Somn profund: infuzii din plante (insomnie şi sedative naturale)