5 obiceiuri şi afecțiuni care duc la o coloană vertebrală strâmbă

coloană vertebrală strâmbă

Coloană vertebrală strâmbă

Coloană vertebrală strâmbă: te doare spatele şi simţi că uneori îţi amorţesc şoldurile sau ceafa? E posibil să ai ceva probleme cu coloana.

Coloană vertebrală strâmbă? 5 obiceiuri şi afecțiuni care duc la o coloană vertebrală strâmbă:

  • Spălatul vaselor – coloană vertebrală strâmbă

Atunci când spălăm vasele, stăm de regulă pe jumătate aplecați, cu brațele încordate. Din cauza acestei poziții, discurile intervertebrale din zona toracică se uzează rapid, cee ace duce la dureri între omoplați. Poți evita acest lucru punându-ți un scaun sau altceva asemănător sub genunchi atunci când trebuie să speli vasele, pentru a mai scădea presiunea.

  • Obezitatea – coloană vertebrală strâmbă

S-a tot vorbit despre obezitate ca factor declanşator al bolilor de inimă, însă câţi dintre noi iau în calcul faptul că aceasta poate şi coloana vertebrală. Specialiştii sunt convinşi că excesul de kilograme suprasolicită discurile coloanei (le comprimă) şi astfel pot apărea inflamaţii la nivelul ei. În plus, aplecările şi rotirile trunchiului obligă coloana să stea într-o anumită poziţie, iar muşchii acesteai să se dezvolte asimetric datorită surspluslui mare de grăsime din zona abdomenului şi şoldurilor. Aceştia au mai susţinut că odată cu reducerea kilogramelor se poate vorbi şi despre o amelioarare a durerilor de spate.

  • Mutarea obiectelor grele aflate la înălțime – coloană vertebrală strâmbă

Când te întinzi pentru a ajunge la ceva, coloana vertebrală se întinde. Acum imaginează-ți cât de mare e presiunea când toată greutatea unei valize (fie ea și goală) se prăbușește de-odată. E ca și când ai arunca o piatră pe un balon. Desigur, discurile nu sunt afectate așa rapid, însă consecințele pot fi negative dacă repeți acțiunea în mod regulat. Dacă trebuie să iei ceva greu de sus, folosește un scaun pentru a reduce presiunea la un nivel minim.

  • Statul incorect pe scaun – coloană vertebrală strâmbă

Statul incorect în scaun poate duce, de asemenea la deformări ale coloanei. Cum poţi să-ţi dai seama că stai într-o poziţie incorectă? De cele mai multe ori simţi dureri de ceafă şi de umeri, iar acestea trec dacă te ridici de pe scaun sau îţi schimbi poziţia. În aceste cazuri e indicat să faci să te plimbi măcar cinci minute după o oră de stat pe scaun. De asemenea, scaunele ergonomice sunt de mare ajutor dacă obişnuieşti să stai destul de mult pe scaun.

  • Purtatul pantofilor cu toc timp îndelungat – coloană vertebrală strâmbă

Medicii ortopezi sunt de părere că persoanele care au purtat foarte mult timp pantofi cu toc dezvoltă, spre bătrâneţe, mai multe probleme de coloană decât cele are au preferat încălţămintea cu talpă joasă. Modificarea centrului de greutate al corpului duce la o deformare a coloanei vertebrale, iar în cazuri extreme acest lucru poate duce la dureri foarte mari de coloană (dureri de sciatică).

Alătură-te comunității noastre de cititori cu un Like pe Facebook Doftoria

Citeşte şi alte articole:

Ciocurile sau osteofitele: cauze, simptome, tratament

Discopatia lombară

Dureri de spate: 9 sfaturi utile

Terapia fizică: când este necesară?