Cofeina: doza recomandată şi doza fatală (efecte adverse)

Cofeina

Cofeina: În ce cantităţi poate deveni fatală cofeina şi care este doza zilnică sigură.

Conform Food Standarts Agency o persoană sănătoasă poate consuma în medie 400mg de cofeină pe zi, fără să apară efecte adverse precum: anxietatea sau probleme cu inima.

În cazul gravidelor, cantitatea zilnică de cofeină trebuie redusă la jumătate (200mg), iar copiii de peste 10 ani au voie să consume cam 75mg de cofeină pe zi.

Trebuie avut în vedere faptul că persoanele care utilizează contraceptive orale asimilează mai greu cofeina, iar fumătorii o procesează mai repede decât nefumătorii.

Conform unui tabel întomit de Chemical and Engineering News, o cafea Starbucks de 450ml conţine 330mg de cofeină, iar o cafea instant de 200ml conţine 93mg de cofeină.

Cofeina: Un energizant Monster de 220ml are în componenţă 92mg de cofeină, unul Red Bull are 83mg, iar o ciocolată caldă conţine 9mg.

Doza fatală de cofeină este de 10g de cofeină, ecchivalentul a 75 de ceşti de cafea de 220ml, consumate în decurs de câteva ore.

,,Oamenii nu înţeleg, de obicei, potenţialul risc al băuturilor care conţin cofeină. Cofeina este un stimulent, iar când este consumată în cantităţi prea mari poate avea efecte adverse”, explică Bruce A. Goldberger de la University of Florida.

Cofeina poate da dependenţă

Persoanele care consumã in mod regulat cantitãti mari de cafea (mai mult de cinci cesti pe zi) realizeazã adesea ca organismul lor s-a adaptat acestor cantitãti, astfel cã si toleranta la aceastã substantã creste.

Cofeina: Rezultatul este cã ei trebuie sã mãreascã si consumul pentru ca substanta sã mai aibã efect stimulator.

Pe de altã parte, dacã unii renuntã la consumul de cafea pentru un timp, uneori chiar si câteva ore, se pot confrunta cu efecte adverse, cum ar fi oboseală, dureri de cap, iritabilitate datoratã dependenţei lor fizice şi mentale.

Deşi, cofeina produce reacţii diferite, în general cei care sunt mari consumatori dorm mai puţin decât ceilalti, unii dintre ei putând suferi de anumite forme de insomnie sau de o proastã dispoziţie matinalã.

Cofeina creşte tensiunea arterialã si mãreste numãrul de bãtãi ale inimii. Deşi modificãrile survenite nu sunt mereu semnificative, creşterea tensiunii arteriale poate deveni un aspect periculos pentru cei care au boli cariovasculare.

S-a demonstrat, de asemenea, cã existã o asociere si cu accelerarea ritmului respirator.

Consumul mare de cofeină creşte şi cantitatea de acid secretatã în stomac, dar reduce, pe de altã parte acţiunea prin care stomacul işi goleşte conţinutul în intestinul subţire.

Cofeina incetineşte, de asemenea, şi trecerea alimentelor prin intestinul subţire, însã o accelereazã în intestinul gros. Toate aceste efecte pot duce la tulburãri digestive sau chiar la ulcer al stomacului sau al intestinului subţire.

Alătură-te comunității noastre de cititori cu un Like pe Facebook Doftoria

Citeşte şi alte articole:

Află și tu de ce pun englezii lapte în ceai

Ceai negru: beneficii, proprietăți terapeutice și contraindicații

31 de ceaiuri – preparare, administrare și indicații

Cafea de cicoare, o alternativă sănătoasă la cafeaua clasică

5 alternative la zahăr pentru a îndulci cafeaua

Alergia la lapte: simptome, cauze și tratament

8 sfaturi și alternative pentru intoleranță la lactoză