Cereale: proprietăți şi beneficii

Cereale

Cereale

Obiceiul de a consuma zilnic cât mai multe cereale, ajuns şi pe la noi, porneşte de la ideea unei alimentații sănătoase.

E bine ca din dieta să nu-ți lipsească 6-11 porții de cereale integrale, paste ori pâine. Secretul consta în conținutul lor bogat în fibre – solubile şi insolubile, precum şi în minerale, vitamine (în special E, complex B).

Produsele din cereale – cele de panificație, pastele, fulgii, batoanele, musli şi boabele expandate – sunt recomandate atât copiilor, cât şi persoanelor care țin la sănătatea şi la silueta lor.

Chiar s-a constatat că persoanele care doresc să slăbească au rezultate mai spectaculoase şi de lungă durată, dacă introduc cereale şi fructe proaspete în regim: fibrele din acestea nu se absorb în organism, însă stimulează digestia, grăbesc evacuarea intestinală, prevenind balonarea şi constipația, facilitând eliminarea toxinelor acumulate în colon.

Mai mult, anumite tipuri de fibre alimentare (hidrosolubile) reduc asimilarea colesterolului în organism, fiind astfel protectoare ale sistemului cardiovascular. Mai adaugă şi bogăția de vitamina E – bine cunoscută ca arma împotriva radicalilor liberi, care întârzie îmbătrânirea şi previne apariția cancerului.

Vitaminele B prezente în graminee au un aport major, perfect vizibil în sănătatea pielii, părului şi unghiilor. Ti-e teamă că acestea te-ar îndemna să mănânci mai mult? Fals, pentru că structura cerealelor te scuteşte de chinul foamei permanente: sunt sățioase, datorita fibrelor.

Cereale

Orzul – conține fibre solubile, care inhibă asimilarea colesterolului din alimente, e emolient, tonic general, digestiv, hipertensor; se recomandă celor cu afecțiuni respiratorii, tulburări digestive, cistita, hipotensiune.

Grâul – considerat „oul vegetal”, are efecte benefice asupra digestiei; germenii încolțiți capătă calități speciale, fiind îmbogățiți în minerale, vitamine, dar şi calorii; e recomandat în anemie, astenia fizică sau intelectuală, creştere, persoanelor active.

Secara – e bogata în vitamina E, fier, calciu; populațiile care consumă pâine de secară nu prea suferă de ateroscleroză sau de boli cardiovasculare.

Meiul – compoziție asemănătoare grâului, dar cu mai mult fier, fosfor, magneziu, vitamina A; e nutritiv, revitalizant şi oferă echilibru sistemului nervos.

Orezul – e alimentul cel mai uşor digerabil, fiind sărac în minerale, grăsimi, proteine; e astringent intestinal, hipotensor şi detoxifiant (favorizează eliminarea ureei); e recomandat în creştere, surmenaj, hipertensiune arterială, diaree şi colite de fermentație.

Ovăzul – se consumă sub formă de fulgi (supă/porridge sau în lapte, la micul dejun); are proprietăți energetice, diuretice, răcoritoare, conține fibre solubile; e recomandat astenicilor, tinerilor, persoanelor foarte active, precum şi diabeticilor, astmaticilor, insomniacilor (tinctură).

Alătură-te comunității noastre de cititori cu un Like pe Facebook Doftoria

Citeşte şi alte Articole :

Quinoa: proprietăţi şi preparare

Cele 5 tipuri de boală Celiacă

Intoleranță la gluten: care sunt simptomele

Germeni de grâu și tărâțe beneficii pentru sănătate

Pâinea noastră cea de toate zilele. Adevărul despre ea!