Ceaiuri pentru zile geroase

Ceaiuri pentru zile geroase doftoria

Ceaiuri pentru zile geroase

Ceaiul este o băutură delicioasă, perfectă pentru a vă relaxa într-o seară rece de iarnă.Pentru a ajuta sistemul imunitar să ne protejeze în zilele geroase, specialiștii recomandă câteva ceaiuri din plante pe care, de regulă, le avem la îndemână:

Măceșe

Fructele de măceș sunt vasodilatatoare, deci protejează vasele de sânge, dar aduc și un surplus de vitamina C. Ca și ceaiul de catină, cel de măceșe ajută organismul să se adapteze rapid la schimbările de temperatură și te ține departe de gripe și răceli, crescându-ți imunitatea.

Echinaceea

Echinaceea, o plantă de-a dreptul miraculoasă, are proprietăți antibacteriene, antifungice și antivirale. Prin urmare, ea poate lupta împotriva oricărui fel de infecție microbiană. Efectele sale antipatogene se datorează unei combinații de elemente constitutive care includ și unele minerale, cum ar fi cupru, potasiu, iod și fier, împreună cu vitaminele A, E si C.

Scortișoară

Nu întâmplător, scorțișoara se folosește la vinul fiert. Ea măreste temperatura corpului, te protejează de răceli și te ajută să faci față frigului. Desigur, nu o să bei vin fiert dimineața la prima oră. Dar, poți să presari un pic de praf de scortișoară în cafeaua sau ceaiul de dimineață.

Coji de fructe

Din cojile de fructe(mere, portocale etc.), lăsate câteva zile la uscat, poți să-ți faci ceaiuri toată iarna. Ceaiurile de coji de fructe sunt nu doar aromatizate, ci și pline de vitamine, iar în combinație cu iasomia, bunăoară, te încălzesc și îți conferă o stare de liniște, de bine. De aceea, un astfel de ceai este indicat a se consuma seara, înainte de culcare.

Cimbru

Cimbrul este un puternic dezinfectant și combate tusea, infecțiile respiratorii, cele intestinale și urinare. Pentru ceai, este indicată o combinație de cimbru, mușețel și soc. Rezultă o infuzie foarte eficientă pentru combaterea gripei, a răcelilor și a bronșitelor.

Cătină

Cătina este foarte bogată în vitamine. Din aceasta cauză, ceaiul de cătină pe timp de iarnă poate înlocui o parte din vitaminele pe care le luăm vara, în special din fructe și legume proaspete. Pe de altă parte, cătina stimulează organismul să se încarce de energie și îl ajută să se adapteze mai ușor la trecerea bruscă de la căldura la frig. Pentru îndulcire, folosește miere, nu zahăr.

Soc

Se știe că florile de soc au proprietăți diuretice, laxative și antinevralgice, provoacă transpirație abundentă, ajutând astfel la scăderea temperaturii. De aceea, ceaiul de soc este util în tratarea răcelilor, gripelor și bronșitelor, împiedică curgerea nasului și a ochilor. Este recomandat a fi consumat la debutul răcelii.