Cârcei pe timpul nopții: remedii naturiste

Cârcei pe timpul nopții

Cârcei pe timpul nopții

Un nivel crescut de vitamina D poate să conducă la apariția cârceilor, mai ales în timpul nopții.

Vitamina are rolul de a reface și genera fibrele musculare, dar în exces poate da contracții musculare.

În cele ce urmează găsești mai multe cauze ale cârceilor și moduri de a scăpa de aceștia.

O altă cauză ar fi aceea că în timp ce stai întinsă sau așezată pe scaun prea mult timp, nervii pot să transmită către mușchi prea multe semnale deodată, ceea ce duce la spasme ale musculaturii.

Când apar cârceii și te trezesc din somn, ridică-te din pat și fă același timp de întinderi ca la culcare.

Cârcei pe timpul nopții

Un alt truc este ca timp de un minut să sari pur și simplu într-un picior, mai precis în cel afectat de cârcei. Pare amuzant, dar este cu adevărat eficient. Durerea te va lăsa imediat.

După vârsta de 50 de ani, cârceii te pot supăra mai mult și e posibil să-ți provoace dureri mai mari.

Cauza o reprezintă reducerea numărului de celule nervoase. Celulele rămase își accelerează activitatea, deci pot transmite impulsuri multiple către musculatură.

Cârcei pe timpul nopții

Căldura te ajută să scapi de durere. Chiar atunci când simți că ai un cârcel, pune pe zona dureroasă o pernă electrică sau o sticlă cu apă caldă și menține timp de 20 de minute.

Mușchiul se relaxează și durerea dispare. Dacă mai simți nevoia poți aplica din nou, dar după 20 de minute de pauză. O soluție este și un duș sau o baie caldă în care poți adăuga săruri de baie cu magneziu.

Dacă nu poți pune în practică nici una dintre soluțiile de mai sus, presează cu degetul zona dureroasă timp de 10 secunde. După câteva repetări ale procedeului, durerea se va diminua.

Cârcei pe timpul nopții

Ar fi bine și să suplimentezi prin dietă aportul de magneziu și potasiu. Surse bune ar fi: pâinea și cerealele integrale, nucile, fasolea, legumele și fructele (în special banane și portocale).

Nu omite nici produsele lactate, care îți vor furniza calciul de care ai nevoie.

Dacă ți se întâmplă să ai crampe musculare atunci când faci exerciții fizice, bea cel puțin două pahare cu apă cu două ore înainte să faci efort, după care nu mai bei nimic.

Apoi, bea câte 125 ml până la 250 ml de apă la fiecare 15 minute, în timpul sesiunii. Ai putea folosi si băuturile speciale pentru sportivi, care se găsesc în comerț.

Chiar dacă nu faci efort fizic, în general, bea mai multă apă. Dacă suferi de cârcei noaptea, ia suplimemte cu vitamina E. Studiile arată că aceasta îmbunătățește ciruclația sângelui.

Cârcei pe timpul nopții

Remedii preparate în casă

Poți folosi și remedii naturale pe care le prepari acasă. Amestecă o parte de ulei esențial de perișor (Gaultheria procumbulus) cu patru părți de ulei vegetal (ulei de măsline sau ulei de floarea-soarelui).

Masează zona dureroasă cu acest preparat care diminuează crampele și stimulează circulația sângelui.

Poți să-l folosești de mai multe ori pe zi.

Se mai face un amestec din fructe de măceș (50 g), fructe de cătină (50 g), frunze de ciuboțica cucului (25 g) și roiniță (25 g).

Două liguri din acest amestec se infuzează timp de 10 minute într-un litru de apă. Ceaiul se bea tot pe parcursul unei zile. Se poate îndulci cu miere.

Cârcei pe timpul nopții

Usturoiul diminuează spasmele vasculare, contribuind la reducerea tulburărilor circulatorii (inclusiv în varice și hemoroizi) și micșorează riscul de tromboză. Se consumă ca atare, minimum doi-trei căței pe zi.

Extern, se poate folosi ardei iute. Datorită proprietăților revulsive și rubefiante, este recomandat în crampe musculare, entorse și probleme reumatice. Tinctura de ardei se diluează cu apa și se aplică sub formă de comprese.

Extractele de ginkgo biloba sunt de mare ajutor în deficiențele ciruclatorii, în deteriorarea ciruclației periferice, iar administrarea lor are efecte deosebite în crampele dureroase care afectează în mod special mușchiul gambei.

Se recomandă sub produse care conțin extract de plantă, în cantitate de 120-240 mg pe zi.

Fă-ți timp pentru câteva întinderi. Trei minute ar fi de ajuns. Trebuie puse în mișcare puțin gambele, tendoanele din zona genunchiului, musculatura picioarelor.

Stând în șezut în pat sau pe covor, cu picioarele întinse și lipite unul de altul, apleacă-te cât mai mult posibil cu mâinile în jurul gambelor.

Du în față vârfurile picioarelor până simți tensiune în zona gambelor. Numără până la zece și relaxează.

Cârcei pe timpul nopții

Întinde mâinile pe un perete și întinde un picior în spate fără să flexezi genunchii.

Apleacă-te spre perete, îndoind coatele și genunchiul piciorului din față până când simți tensiune în piciorul dus în spate. Menține poziția pentru 10-15 secunde, apoi repetă mișcarea schimbând piciorul.

Alătură-te comunității noastre de cititori cu un Like pe Facebook Doftoria

Ne puteți găsi pe Instagram Doftoria și pe Twitter Doftoria

Citeşte şi alte Articole :

Ulei de chiparos pentru crampe musculare

Cele mai bune remedii pentru durerile musculare

Diminuează febra musculară