Banane: 17 beneficii surprinzătoare

banane doftoria

Banane: 17 beneficii surprinzătoare

Ele sunt super-bogate în antioxidanți și alți nutrienți. Asta o rezolvă, nu-i așa?

O banană conține aproximativ 467 mg de potasiu. Potasiul este vital pentru a controla tensiunea arterială, care, la rândul său, vă protejează inima. Aceeași banană are doar 1 mg de sodiu. Bananele conțin, de asemenea, vitamina B6 care previne anemia și boala coronariană. Fibra din banane are grijă de sănătatea dvs. digestivă și promovează scăderea în greutate. Fructele sunt, de asemenea, bogate în amidon rezistent, un tip de carbohidrat indigestibil care acționează ca fibrele. Acest lucru promovează sănătatea colonului și reduce nivelul de zahăr din sânge. Bananele sunt, de asemenea, bogate în magneziu care ar putea împiedica diabetul de tip 2. Acestea conțin niveluri ridicate de triptofan care promovează starea de spirit și ajută la tratamentul depresiei. Vitamina B6 vă ajută să dormi bine. Potasiul din banane ar putea îmbunătăți, de asemenea, sănătatea sexuală la bărbați. Toate acestea ne spun doar că bananele sunt alimente naturale cu beneficii superbe. O portie de banana are aproximativ 110 de calorii, 30 de grame de carbohidrati si 1 gram de proteine. O banană conține, de asemenea, aproximativ 450 mg potasiu, 34 mg magneziu și 3 g fibre dietetice. Nu contine grasime, colesterol și sodiu. Chiar și coaja de banane conține vitamine B6 și B12, împreună cu magneziu, potasiu, proteine și fibre. Coaja, apropo, este comestibilă și consumată în mai multe părți ale lumii. Bananele sunt unul dintre fructele cele mai consumate din lume datorită beneficiilor lor.

Îmbunătățirea sănătății inimii
Nivelurile scăzute de potasiu pot provoca tulburări ale ritmului cardiac. Bananele, bogate în potasiu, pot ajuta la contracararea acestei probleme. (Prea mult potasiu ar putea fi rău pentru inimă. Deci, aveți grijă.) Inima ta este musculară netedă și depinde de potasiu pentru contracția și extinderea corespunzătoare. Nivelurile scăzute de potasiu, o afecțiune numită hipokaliemie, pot duce, de asemenea, la palpitații inimii. O banană pe zi poate reduce riscul de atac de cord cu o treime. Acest lucru ar putea fi, de asemenea, asociat cu alte obiceiuri de viață sănătos cum ar fi abstinența de la tutun și exerciții regulate. Inima conține, de asemenea, diferite canale de ioni de potasiu, care ar putea fi un alt motiv pentru care bananele sunt atât de bune pentru sănătatea inimii. Și la fel de înspăimântător cum ar putea suna, nivelurile extrem de scăzute de potasiu pot provoca inima să se oprească. Banana este unul dintre fructele care trebuie consumate pentru o inimă sănătoasă. Potasiul ajută la scăderea tensiunii arteriale. Dar atenție la suplimentele de potasiu – nu le luați niciodată fără a vă consulta medicul. Un studiu afirmă că având două banane pe zi poate reduce tensiunea arterială cu până la 10%. Potasiul reduce efectele sodiului. Dar consumul de potasiu mai trebuie combinat și cu exerciții regulate și o dietă sănătoasă pentru menținerea sănătății inimii. Și persoanele care suferă de afecțiuni renale ar trebui să limiteze consumul de potasiu. Un aport ridicat de sodiu determină corpul dumneavoastră să rețină apă – și aceasta crește tensiunea arterială. Potasiul funcționează pentru a reduce această retenție a apei, prezentând un efect pozitiv asupra tensiunii arteriale. De asemenea, stimulează funcția renală, care ajută la eliminarea sodiului din organism. De asemenea, nutrientul relaxează pereții arterelor.

Îmbunătățirea sănătății creierului
Bananele sunt, de asemenea, bogate în vitamina B6, care îmbunătățește funcția cognitivă. Bărbații cu concentrații mai ridicate de vitamina B6 au avut rezultate mai bune în testele de memorie. Și magneziul din banane facilitează activitatea electrică dintre celulele nervoase din creier. Mai important, celulele din creierul dvs. utilizează glucoza drept combustibil. Din moment ce creierul nostru nu poate stoca glucoză, trebuie să-l furnizăm în mod regulat. Bananele (pe măsură ce conțin fibre) eliberează zaharurile lent în sânge, iar corpul dumneavoastră folosește acest zahăr mai încet decât zahărul rafinat (produse de patiserie și bomboane etc.) – acest lucru asigură un aport constant de glucoză la creier. Cantitatea de potasiu din banane menține nivelurile de oxigen din celulele creierului normalizate. Fructele sunt, de asemenea, bogate în mangan, care este cunoscut pentru a preveni afecțiunile creierului cum ar fi epilepsia și boala Parkinson. Serotonina și melatonina din banane promovează relaxarea stresului. Am văzut deja că bananele sunt bogate în vitamina B6. Deficiența acestei vitamine poate provoca, de asemenea, confuzie, depresie și neuropatie periferică. Consumul de banane în mod regulat poate îmbunătăți puterea creierului și funcția nervilor. Ele ajuta si la cresterea concentratiei. Potasiul din banane poate ajuta la prevenirea accidentului vascular cerebral la vârste înaintate. Și în cazul femeilor aflate în post-menopauză, consumul de banane ar putea reduce riscul de accident vascular cerebral cu 12%. Persoanele cu un aport scăzut de potasiu ar putea avea de 1,5 ori mai multe șanse de a suferi de un accident vascular cerebral. Deși potasiul nu are efect asupra accidentului hemoragic cauzat de sângerări bruște (cel mai puțin frecvent), acesta ajută la combaterea accidentului vascular cerebral ischemic (ceea ce reprezintă 80% din accidentele vasculare cerebrale).

Promovează sănătatea oaselor
Potasiul din banane este benefic pentru sănătatea oaselor. Bananele sunt de asemenea surse bune de siliciu, care, pot contribui la sănătatea oaselor. Și magneziul din fruct este un alt element important pentru structura osoasă. Alimentele bogate în potasiu produc, de asemenea, alcalii în organism pentru a menține echilibrul acido-bazic. Acest lucru este important de remarcat deoarece, atunci când un organism este acid, oasele primesc un semnal pentru a neutraliza acidul – iar oasele tind să realizeze acest lucru prin rupere pentru a elibera alcalinele. Dar alimente bogate în potasiu pot preveni acest lucru și pot permite oaselor să-și mențină structura. Cu alte cuvinte, consumul de potasiu poate preveni pierderea calciului din oase. Aportul de potasiu îmbunătățește densitatea osoasă la femeile în vârstă. Un studiul, de asemenea, leagă aportul de potasiu pe termen lung la un risc redus de osteoporoză.

Ajută la tratarea diareei
Bananele ajută la tratarea diareei prin înlocuirea electroliților. Deoarece fructul este bogat în potasiu, acesta poate ajuta la înlocuirea potasiului pierdut. Puteți mânca pur și simplu o banană pentru a obține o ușurare. Apoi puteți adăuga un vârf de sare în apă și puteți bea amestecul – aceasta va ajuta la înlocuirea stratului de sodiu și a clorului pierdut. Există o dietă specifică concepută pentru recuperarea rapidă din cauza diareei, ea conține – banane, orez, mere și pâine prăjită. Acest lucru este eficient în special pentru sugari și copii cu stomac deranjat. Această dietă reduce cantitatea de scaun produsă de organism și oferă o odihnă stomacului. Cu toate acestea, este mai bine să alegeți o dietă echilibrată, deoarece dieta de mai sus are un nivel scăzut de proteine, fibre și grăsimi – și, prin urmare, nu are toate substanțele nutritive necesare. De asemenea, în decurs de 24 de ore de diaree, trebuie să mâncați o dietă care include fructe și legume.

Promovarea sănătății digestive
Bananele ajută la restabilirea funcției intestinale normale. Și din moment ce sunt bogate în fibre, ele sunt ceea ce trebuie să căutați pentru sănătatea digestivă. De asemenea, buna funcționare a tractului digestiv depinde de musculatura sa – se contractează într-un model asemănător unui val (un proces numit peristaltism). Și potasiul joacă un rol major în funcția musculară, motiv pentru care poate ajuta în acest proces. Bananele sunt bogate în fibre insolubile și solubile. Primul ajută la mișcarea netedă – de asemenea vă ajută să vă simțiți sătui după o masă. Fibra solubilă îmbunătățește sănătatea intestinelor. De asemenea, încetinește absorbția grăsimilor și carbohidraților, menținându-vă nivelurile de zahăr din sânge într-un interval sănătos. Fructele sunt, de asemenea, o sursă bogată de fructooligozaharide, care sunt probiotice care hrănesc bacteriile prietenoase în intestin – ajută la îmbunătățirea sănătății intestinului și sunt mai eficiente decât alte probiotice. De asemenea, bananele complet maturate pot fi mai eficiente în tratarea problemelor digestive. Deoarece bananele sunt antiacide naturale, ele pot ajuta la neutralizarea acidului gastric și pot ajuta la tratamentul ulcerului. O altă componentă a bananelor, leucocianidina, mărește grosimea membranei mucoase a stomacului – aceasta oferă protecție suplimentară față de ulcere.

Bananele verzi sunt bogate în amidon rezistent care poate ajuta la tratarea constipației. Și din moment ce bananele sunt în mod natural scăzute în acizi, ele pot, de asemenea, să ușureze arsurile la stomac. O banană frumoasă coaptă se va lipi de căptușeala esofagiană iritată – formează un strat de protecție care calmează și tratează arsurile din stomac.

Cu toate acestea, există și unele cercetări conflictuale care trebuie luate în considerare. Dar este vorba de bananele necoapte. Fructele necoapte conțin aproximativ 100-250 mg de tanin (la fiecare 100 g) și cantități mari de amidon rezistent la amilază. Acestea pot provoca constipație sau pot agrava o afecțiune preexistentă.

Mahmureala
Potasiul este un mineral care se pierde după consumul de alcool, iar acest lucru cauzează și deshidratarea. Puteți consuma un suc de banane și lapte îndulcit cu miere – o fixare rapidă pentru o mahmureală. Banana calmează stomacul, iar mierea completează nivelurile de zahăr epuizat. Iar laptele calmează și rehidrateaza corpul. Vitaminele B1 și B6 sunt două dintre substanțele nutritive ale căror niveluri scad după consumul de alcool – bananele sunt bogate în acestea și pot contribui la ameliorarea simptomelor de mahmureală. De asemenea, glucoza și electroliții din banane ajută la tratarea mahmurelii.

Dinți albi
Deși cercetările sunt limitate, anumite surse de încredere spun că potasiul, manganul și magneziul din cojile coapte de banană ajută la dinții albi. Pur și simplu puteți freca interiorul cojii de dinți pentru câteva minute. Așteptați aproximativ 10 minute înainte să vă periați ca de obicei. Dar chiar și altfel, magneziul din banane este foarte bun pentru dinți.

Reduce stresul
Deoarece potasiul din banane scade tensiunea arterială, ar putea de asemenea ajuta la reducerea stresului. Și din moment ce bananele sunt bogate în carbohidrați, pot avea un efect relaxant – carbohidrații produc serotonină, neurotransmițătorul care te calmează. Fructul conține, de asemenea, dopamină, o substanță chimică care vă poate calma sistemul nervos și poate reduce stresul. Și vitamina B6  din banane ajută.

Intensitate instantanee a energiei
Bananele sunt o combinație de carbohidrați complexi, aminoacizi, zaharuri naturale și alte minerale care dau un impuls energetic. Carbohidrații din banane sunt eliberați lent în sânge, furnizând o sursă de energie susținută. Chiar și pâinea și pastele, ca și bananele, conțin carbohidrați cu eliberare lentă. Bananele conțin, de asemenea, substanțe nutritive care sunt vitale după un antrenament – aceste substanțe nutritive ajută la repararea mușchilor și la echilibrarea retenției de apă. Două banane vă pot oferi suficientă energie pentru un antrenament fizic intens de 90 de minute. Fructul conține antioxidanți și un amestec mai sănătos de zaharuri (și fibre și vitamina B6), care pot ajuta la susținerea energiei.

Luptă împotriva cancerului
O banană galbenă este sănătoasă. Dar o banană care este deja maro și neplăcută ar putea fi mai sănătoasă. Bananele galbene cu pete maro sunt de aproximativ 8 ori mai eficiente în combaterea celulelor canceroase decât soiul verde al cojii. Stimulează, de asemenea, producerea de celule albe din sânge, care sporesc imunitatea. Un studiu corelează consumul de banane cu un risc redus de cancer colorectal. Bananele au, de asemenea, o asociere protectoare cu privire la cancerul pulmonar. Fructele pot oferi, de asemenea, protecție împotriva cancerului de rinichi. Femeile care consumă patru până la șase banane pe săptămână pot reduce riscul de cancer renal cu 50%. Acest efect poate fi datorat compușilor fenolici antioxidanți din banane.

Eliberează durerea menstruală
Mineralele pot funcționa ca relaxant muscular și relaxează mușchii uterini în perioadele menstruale. Bananele pot de asemenea face minuni pentru crampele musculare declanșate de menstruație. Și vitamina B6 (și potasiu) pot preveni reținerea apei care vă pot face să vă simțiți umflat (un simptom comun în timpul perioadelor).

Reducerea inflamației din cauza mușcăturilor de țânțari
Acesta este locul în care coaja de banane vine din nou la salvare. Zaharurile din coajă pot ajuta la extragerea fluidului din mușcătura țânțarilor. Trebuie doar să frecați interiorul cojii în zona afectată. Dar, înainte de a utiliza coaja, dezinfectați zona afectată mai întâi.

Consolidarea sistemului imunitar
Banana conține cupru care îmbunătățește imunitatea prin protejarea celulelor împotriva deteriorării în timpul reacțiilor chimice. De asemenea, este o componentă importantă a enzimelor care metabolizează fierul și, da, fierul este, de asemenea, vital pentru sistemul imunitar. Fructul conține, de asemenea, vitamina C care stimulează producerea celulelor albe din sânge. Vitamina protejează, de asemenea, celulele albe din sângele de substanțe chimice pe care le eliberează pentru a distruge agenții patogeni. Magneziul din banane are, de asemenea, funcții importante pentru sistemul imunitar. Potasiul din banane poate spori imunitatea.

Bune pentru diabet
Pentru diabetici, conștientizarea carbohidraților din dietă este vitală. Deoarece carbohidrații cresc nivelul zahărului din sânge mai rapid decât alți nutrienți. Și bananele conțin carbohidrați. Aproximativ 93% din calorii din banane provin din carbohidrați. Acesti carbohidrați sunt sub formă de zahăr, fibre și amidon. Insă bananele conțin fibre. Această fibră poate ajuta la încetinirea digestiei și absorbției carbohidraților. Acest lucru împiedică creșterea nivelului de zahăr din sânge și reglează nivelul zahărului din sânge. Bananele verzi (necoapte) conțin, de asemenea, amidon rezistent. Acționează ca fibre și controlează nivelurile de zahăr din sânge. De asemenea, hrănește bacteriile ecologice – aceasta îmbunătățește sănătatea metabolică și controlează vârfurile de zahăr din sânge. Vitamina B6 în banane reduce și stresul – care poate ajuta la gestionarea diabetului zaharat. Consumul zilnic de banane poate îmbunătăți nivelul glucozei din sânge la pacienții cu diabet zaharat de tip 2. Fructul este scăzut în fructoză.

Ajută la tratarea anemiei
Anemia, mai ales atunci când este cauzată în timpul sarcinii, poate fi tratată cu doza ideală de acid folic. Nutrientul este o formă de vitamina B găsită în alimente, iar bananele sunt binecuvântate cu o cantitate bună din aceasta. Acidul folic previne anemia la femeile gravide și, de asemenea, promovează sănătatea fătului. Vitamina C din banane ajută și la absorbția adecvată a fierului (fierul este ceea ce luptă împotriva anemiei). Vitamina B12 ajută la tratarea anemiei pernicioase (atunci când un organism nu poate produce suficientă globule roșii, deoarece nu are suficientă vitamină B12). Deși bananele nu conțin niveluri încurajatoare de vitamina B12, vitamina B6 pe care o conține este necesară pentru absorbția și depozitarea adecvată a vitaminei B12. Și cuprul din banane ajută și la absorbția fierului.

Tratează insomnia
Potasiul și magneziul din banane ajută la relaxarea mușchilor și la promovarea somnului. Și triptofanul din banane a fost utilizat pentru a trata numeroase tulburări de somn. O doză de triptofan a prezentat îmbunătățiri la oamenii cu tulburări de somn. Bananele conțin, de asemenea, un alt compus melatonină care ajută la tratamentul insomniei.

Pierderea în greutate
Fibra din banane poate ajuta la scăderea în greutate. Deoarece conține și amidon, poate controla nivelurile de zahăr din sânge. Acest lucru este bun pentru pierderea în greutate deoarece excesul de zahăr este depozitat ca grăsime în organism.

Incepeți dieta de banane de dimineață pentru pierderea în greutate. Această dietă nu are planuri stricte de masă sau numărătoare de calorii. Vă încurajează să mâncați fructe, să fiți conștienți de foamea voastră și să terminați cina până la ora 20:00. Numai că veți mânca ceea ce veți avea întotdeauna (pentru prânz și cină), dar opriți-vă când sunteți 80% plini. De asemenea, veți sări peste desert. Veți mânca banane (crude, și nu fierte sau congelate) la micul dejun și beți apă la temperatura camerei. Poți să ai o gustare o singură dată – și asta e după-amiaza.

Atenție: Consumul de banane în exces poate provoca creșterea în greutate.