Astenia de primăvară: simptome și remedii naturale

Astenia de primăvară

Astenia de primăvară

Schimbarea anotimpului, cu toate modificările de temperatură, presiune atmosferică, și cantitate de lumină, pot influența în mod negativ organismul.

Este momentul propice pentru apariția asteniei, o afecțiune ce poate fi descrisă prin termeni precum „lipsă de vlagă” sau „tristețe”.

Primăvara auzim peste tot de astenie, acea stare de slăbiciune generalizată cauzată de schimbările de temperatură şi de lumina în exces.

Organismul este epuizat, lipsit de vitalitate şi forţă din cauza carenţelor alimentare, deoarece iarna se consumă multe alimente conservate, care au un aport redus de vitamine şi săruri minerale.

Astenia poate fi limitată la o singură parte a corpului sau poate afecta organismul în ansamblu.

Astenia este un termen utilizat de comunitatea medicală pentru a se referi la slăbiciunea organismului.

Astenia de primăvară

Este o afecțiune psihopatologică manifestată prin pierderi extreme de forţă.

Această afecțiune poate duce la tulburări de somn, oboseală, tristeţe sau lipsă de energie, precum și prin hiperestezie – o sensibilitate extremă a pielii.

Această condiție poate determina persoanele afectate să nu poată efectua sau termina sarcini, indiferent de natura lor.

Activitătile pot fi pornite fără probleme, dar din cauza unei reduceri sau a unei pierderi a puterii, acestea pot fi dificil de completat.

Este posibil, însă, ca o boală de bază sau altă afecțiune medicală să poată duce la o reducere a forței musculare, cum ar fi distrofia musculară.

Persoanele îngrijorate, stresate, obosite în exces ar trebui să petreacă un timp îndelungat afară şi să practice sport în aerul curat al primăverii.

Astenia de primăvară

Procedând astfel, se activează serotonina (această substanţă este corelată cu starea sufletească; diferite medicamente care ajută la prelungirea efectelor ei sunt folosite drept antidepresive), opusă melatoninei, hormon produs de glanda pineală la întuneric, responsabil pentru febra emoţiilor din timpul primăverii.

Astfel de activităţi te vor ajuta să treci peste neplăcutele senzaţii specifice oboselii.

O alimentaţie echilibrată, bogată în vitamine, evitarea dulciurilor concentrate, a zahărului, în general, şi a cafelei, alături de un somn odihnitor şi suficient.

Exerciţii fizice regulate sunt măsurile care trebuie luate de către persoanele atinse de astenia de primăvară, pentru a-şi recăpăta progresiv energia.

Cea mai întâlnită cauză a asteniei, în special la oamenii fără afecțiuni cronice, este schimbarea anotimpului.

Acesta poate produce o modificare hormonală la nivelul organismului, odata cu schimbarea nivelului de lumină, dar și a temperaturii și presiunii atmosferice.

Chiar și o alimentație precară, în timpul schimbărilor sezoniere, poate favoriza astenia.

Astenia de primăvară: Simptome

Astenia de primăvară

Există mai multe forme și clasificări ale asteniei. Ea se poate împărți în următoarele tipuri:

Astenia fizică – descrisă printr-o senzație de slăbiciune la nivelul mușchilor, dureri de cap, o stare generală de oboseală, căderea părului, probleme cu somnul și probleme de greutate.

Astenia intelectuală – presupune dificultatea de a derula sau a completa sarcini intelectuale și include tulburări de concentrare. Această formă este asociată persoanelor cu stres mental, fizic și intelectual crescut.

Și, de asemenea, este asociată celor a căror activitate necesită o atenție sporită, suprasolicitare emotională sau care au un program de lucru prelungit, care încalcă ritmurile biologice.

Anxietatea pe termen lung și depresia uşoară sunt de asemenea legate de factorii de risc.

Astenia psihologică – se asociază cu o depresie pronunțată, stări de spirit volatile și cu o stare de iritabilitate inexplicabilă, dintr-o perspectivă obiectivă, precum și încapacitatea de a controla propriile emoții.

Cei ce riscă o astfel de astenie sunt cei aflați sub presiune psihologică, ce pot fi influențați cu ușurință de schimbările anotimpului.

Astenia activității în pat – se explică printr-o scădere drastică a apetitului activității în pat.

Stresul psihic și emoțional, schimbările hormonale, recuperarea de la operații complexe, schimbarea fusului orar și nerespectarea regimului de odihnă și de lucru sunt factori de risc ce pot agrava starea.

Astenia de primăvară: Remedii naturale

Legumele, fructele, nucile, migdale, pestele, fructele de mare, lactatele sunt numai bune pentru a conferi organismului elementele nutritionale si minerale de care are nevoie.

De asemenea, hidratarea este esentiala, pentru a stimula vitalitatea si a reduce hormonii stresului.

Pentru relaxarea organismului sunt indicate şi băile cu esenţe aromatice.

Printre plantele recomandate de fitoterapeuţi se numără: cicoarea, coada şoricelului, păpădia, salata şi urzica.

Plănuiește-ți o alimentație bogată în triptofan, un aminoacid găsit în anumite alimente și care acţionează ca un precursor de serotonină, facilitând buna dispoziție.

Se regăsește în peşte, curcan, pui, lapte, creveți, ouă, banane, alune sau curmale.

Completează-ți alimentația cu semințe de dovleac, cereale integrale, nuci, ciocolată neagră, ceai verde, pepene, sfeclă roșie, spanac și coacăze.

Toate acestea au un efect benefic asupra organismului.

La nevoie, poți include și polen, drojdie de bere sau guarana, ginseng sau ghimbir.

Hidratează-te. Suntem 70% apa și e important să menții proporția, pentru buna funcționare a organismului.

Ieși cât mai des în aer liber, pentru o adaptare graduală și mai ușoară cu anotimpul în schimbare.

Fă cât mai multe exerciții fizice și dormi cel puțin 7 ore pe noapte.

Alătură-te comunității noastre de cititori cu un Like pe Facebook Doftoria

Citeşte şi alte Articole