6 Alimente cu proprietăți antiinflamatoare naturale

antiinflamatoare naturale

Antiinflamatoare naturale: 6 Alimente cu proprietăți antiinflamatoare naturale

  • 1. Ananas

Mănâncă ananas mai des la gustări! Este un fruct exotic acid, de aceea este indicat a fi mâncat separat de alte alimente. Îți aduce un plus de antioxidanți care îți susțin imunitatea și o enzimă numită bromelină cu efect antiinflamator, îndeosebi la nivelul sinusurilor sau după operații. Ananasul ajută la o vindecarea mai rapidă a rănilor și în perioada de recuperare după o intervenție chirurgicală. (citește și Ananas pentru pierderea în greutate)

  • 2. Broccoli

Una dintre legumele cele mai bune pentru evitarea carențelor nutriționale, pentru slăbit, dar și pentru prevenirea inflamațiilor este broccoli. Îți acoperă o parte din necesarul zilnic de calciu și vitamina C. Ambele nutriente combat inflamațiile, îndeosebi pe acelea localizate la nivel ocular. Pentru a putea fi digerat mai ușor, broccoli trebuie preparat la abur, doar câteva minute. (citește și Suc de Broccoli: sănătatea oaselor și a dinților)

  • 3. Ghimbir

Numit și mierea de aur, ghimbirul este un puternic antiinflamator care susține imunitatea și activitatea ficatului, stimulează detoxificarea. Cu acesta poți condimenta mâncăturile de pui sau cu orez, a supelor. (citește și Beneficiile pentru sănătate ale ghimbirului)

  • 4. Nuci

Bogate în acizi grași Omega-3, necesari pentru sănătatea inimii, și vitamina E, nucile pot fi consumate ca atare, dar cel mai bine ar fi să fie hidratate puțin înainte. Prin menținerea lor în apă se îndepărtează o parte din anumite enzime pe care le conțin și care încetinesc digestia. (citește și Nucile, cum se prepară şi consumă)

  • 5. Verdețuri

Profită de verdețurile de sezon! Dintre acestea, spanacul trebuie consumat mai des datorită conținutului bogat de vitamina E și carotenoizi care au efectul de a combate inflamațiile. Reține și că usturoiul și ceapa verde sunt recomandate în diverse afecțiuni, în răceli, gripe datorită efectului puternic antiinflamator pe care-l au. Conțin substanțe care susțin imunitatea și antioxidanți care combat inflamațiile.

  • 6. Lactatele fermentate

Alimentele și băuturile fermentate au darul de a preveni bolile digestive. Susțin imunitatea și previn infecțiile, inflamațiile. Murăturile, lactatele fermentate, precum kefirul sau iaurtul sau băuturile fermentate (borș, socată, must, ceai Kombusha) sunt și surse bune de probiotice, substanțe cu efect benefic la nivel intestinal.