Alimente cu conţinut mare de vitamina C

Alimente vitamina C

Alimente vitamina C

Vitamina C este cunoscută în prezent pentru rolul pe care-l are în creşterea producţiei de colagen (lizina), respectiv a proteinei care este responsabilă de menţinerea sănătoasă a oaselor.

Printre efectele vitaminei C asupra organismului se mai numără creşterea rezistenţei la infecţii, menţinerea echilibrului psihic, vindecarea rapidă a rănilor, distrugerea radicalilor liberi sau prevenirea apariţiei unor boli cronice, cum ar fi boli cardiovasculare.

Vitamina C ajută celulele organismului să se protejeze de acțiunea radicalilor liberi, reduce riscul apariției unor boli precum Alzheimer și cancer, regenerează depozitele de vitamina E și ajută la absorbția fierului în organism.

Când este preluată frecvent din surse alimentare, vitamina C înlesnește randamentul sistemului imunitar împotriva infecțiilor, previne bolile cardiovasculare, complicațiile prenatale, tulburări oculare sau problemele dermatologice.

Alimente vitamina C

Portocala este renumită pentru conţinutul său bogat de vitamina C. Deşi nimeni nu-i poate contesta meritul, portocala având 82,7 miligrame de vitamina C, există şi alte alimente la fel de colorate şi delicioase care au acelaşi aport din această vitamină sau chiar o întrec.

Ardei gras roşu – 230 g de ardei gras roşu conţin 190,3 miligrame de vitamina C. Aceeaşi cantitate de ardei gras verde conţine 119,8 miligrame de vitamina C.

Coacăze negre – au o concentrație de vitamina C de patru ori mai mare decât portocalele.

Astfel, coacăzele negre conţin aproximativ 160 – 400 mg la 100 g, iar cele albe şi roşii, 20 -60 mg. În plus, chiar şi după procesare, preparatele din coacăze conţin aproape toată cantitatea de vitamina C din fructele în stare proaspătă.

Alimente vitamina C

Pătrunjel proaspăt – Pe lângă conținutul bogat de beta-caroten, vitamine K, B12, calciu, fier și fosfor, frunzele proaspete de pătrunjel conțin de patru ori mai multă vitamina C decât citricele.

Gutuile – au un nivel ridicat de vitamina A si C, precum şi concentratii ceva mai mici de vitamina E. Conţinutul de vitamina C din gutui ajută în procesul de hidratare a tenului şi în buna funcţionare a ficatului.

Căpşuni – delicioasele fructe de primăvara conţin 86,5 miligrame de vitamina C (per 147 g). În plus, căpşunele previn degenerarea cognitivă.

Kiwi – micuţele fructe verzi conţin aproximativ 137,2 miligrame/bucata.

Alimente vitamina C

Papaya – deşi nu este un fruct foarte consumat la noi, o papaya de mici dimensiuni (157 g) conţine 95,6 miligrame de vitamina C. În plus, acest fruct exotic mai conţine vitamina A, acid folic şi fibre.

Broccoli – 148 g de broccoli conţin 132 miligrame de vitamina C. Iată un motiv în plus să consumi această delicioasă legumă.

Napi – nici napii nu sunt foarte consumaţi la noi. Cu toate acestea, aproximativ 500 g de napi conţin 160,8 miligrame de vitamina C. Se mai adaugă vitaminele A, C şi K, precum şi alţi fitonutrienţi şi fibre.

Conopida – o căpăţână cu un diametru de aproximativ 10 cm are 127,7 miligrame de vitamina C şi numai 66 de calorii.

Alimente vitamina C

Cătina – conţine de zece ori mai multă vitamina C decât citricele. Numită şi „ginsengul românesc”, cătina poate înlocui deseori medicamentele, fiind un aliment bogat în vitamina C.

Datorită conţinutului de vitamine A, B1, B2, C, E, K, protejează pielea de radiaţiile ultraviolete, o hrăneşte şi o revitalizează.

Astfel, doar 100 de grame de suc de cătină conține 266 mg vitamina C.

Alte alimente bogate în vitamina C sunt: lămâia, corcoduşele, varza de Bruxelles, cartofii dulci, pepenele galben, varza kale, cimbru, guava, ardei iute…

Alătură-te comunității noastre de cititori cu un Like pe Facebook Doftoria

Ne puteți găsi pe Instagram Doftoria și pe Twitter Doftoria

Citeşte şi alte Articole