10 cele mai sănătoase alimente de pe planetă

alimente sănătoase doftoria

Alimente sănătoase de pe planetă

  • 1. Ciocolata neagră

Doar 7 grame zi de zi poate reduce tensiunea arterială. Pulberea de cacao este bogată în flavonoide, antioxidanti dovediti care reduc colesterolul LDL „rău” si cresc nivelul HDL „bun”.

  • 2. Somon

O sursă excelentă de acizi grași omega-3, care au fost legați de un risc redus de depresie, boli de inimă și cancer. O masă de 100 de grame conține aproape 50% din doza zilnică de niacină, care poate proteja împotriva bolii Alzheimer și a pierderii de memorie.

  • 3. Broccoli

O tulpină medie de broccoli conține mai mult de 100% din necesarul zilnic de vitamina K și aproape 200% din doza zilnică recomandată de vitamina C, două substanțe nutritive esențiale pentru oase. Aceeași porție ajută de asemenea la stoparea numeroaselor tipuri de cancer.

  • 4. Lămâi

Doar o lămâie are mai mult de 100% din doza zilnică de vitamina C, ceea ce poate ajuta la creșterea nivelului de „colesterol” HDL „bun” și la întărirea oaselor. Flavonoidele găsite în lămâi pot ajuta la inhibarea creșterii celulelor canceroase și să acționeze ca un anti-inflamator.

  • 5. Cartofi

Un cartof roșu conține 66 micrograme de acid folic de creștere a celulelor – aproximativ aceeași cantitate găsită într-o ceașcă de spanac sau broccoli. Un cartof dulce are de aproape de opt ori mai multă cantitate de vitamina A care combate cancerul și susține sistemul imunitar.

  • 6. Nuci

Conțin cei mai mulți acizi grași omega-3, care pot ajuta la reducerea colesterolului. Omega-3-urile îmbunătățesc starea de spirit și luptă împotriva cancerului; ele pot proteja împotriva daunelor provocate de soare.

  • 7. Avocado

Bogate în grăsimi sănătoase, scad colesterolul cu aproximativ 22%. Un singur fruct are mai mult de jumătate din fibre și 40% din folatul de care aveți nevoie zilnic, ceea ce poate reduce riscul de apariție a bolilor de inimă.

  • 8. Usturoi

Usturoiul este un luptător puternic care poate inhiba creșterea bacteriilor, inclusiv E. coli. Alicina, un compus găsit în usturoi, funcționează ca un antiinflamator puternic.

  • 9. Spanac

Spanacul conține luteină și zeaxantină, doi antioxidanți care stimulează imunitatea, importanți pentru sănătatea ochilor. Cercetările recente au constatat că printre fructele și legumele care luptă împotriva cancerului, spanacul este unul dintre cele mai eficiente alimente sănătoase.

  • 10. Fasole

Mâncând o porție de leguminoase (fasole, mazăre și linte) de patru ori pe săptămână poate reduce riscul bolilor de inimă cu 22%. Același obicei poate reduce riscul de cancer mamar.