Top 13 alimente pentru sănătatea ficatului

Alimente pentru sănătatea ficatului

Alimente pentru sănătatea ficatului

Ficatul joacă un rol cheie în procesarea detoxifierii naturale a organismului și stimularea sistemului digestiv.

Tot ce mănânci sau bei trece prin această parte a corpului tău. Prin urmare, îngrijirea bună a ficatului și hrănirea cu alimente sănătoase ar trebui să fie, fără îndoială, sub preocuparea ta.

În acest articol, sugerăm 13 cele mai bune alimente pentru sănătatea ficatului, care vă vor păstra ficatul în formă optimă.

Apă

Aveți nevoie de apă în fiecare zi.

Apa funcționează cel mai bine în „spălarea” toxinelor și a altor deșeuri din corpul dvs., vă oferă energie pentru activitățile dvs. zilnice.

Opt până la zece pahare de apă în fiecare zi vă pot face atât corpul cât și ficatul sănătos.

Pentru rezultate mai bune, apa cu lămâie ar putea fi o idee bună.

Lămâia este bine cunoscută pentru proprietățile sale de curățare, care conține o cantitate mare de antioxidanți și vitamina C, care ajută ficatul să transforme mai multă energie în corp și să stimuleze sistemul digestiv.

Alimente pentru sănătatea ficatului: Sfecla

Sfecla oferă nutrienți întregului corp, inclusiv ficatului. Sfecla este bogată în antioxidanti si nutrienti care purifică în mod natural sângele si stimulează functia hepatică.

Nutrienții găsiți în sfecla cuprind folați, pectină, betaline și betaină. Pectina îmbunătățeste eficient circulația sângelui și elimină toxinele care sunt stocate în ficat.

Broccoli

Broccoli este printre cele mai bune alimente pentru ficat datorită sursei sale bogate de fibre care vă reîmprospătează.

Este, de asemenea, bogat în vitamina E care oferă un antioxidant vital pentru ficat. În afară de broccoli, puteți încerca și alte legume din familia cruciferă, cum ar fi conopida și varza de Bruxelles.

Alimente pentru sănătatea ficatului: Cartof dulce

Ca și restul corpului, cartofii dulci vă pot satisface ficatul cu bogăția lor de beta-caroten, care este o proprietate antiinflamatoare naturală.

Beta-carotenul, prin urmare, se transformă în vitamina A și se livrează direct la ficat.

Acestia sunt, de asemenea, plini cu fibre alimentare și vitamina C, un agent eficient de curățare și antiinflamator pentru o mai bună sănătate a ficatului.

Lintea

Lintea este benefică ficatului, deoarece este bogată în fibre, împreună cu proteine care pot curăța și distribui substanțe nutritive pentru ficat.

( Lintea este benefică în diete de slăbire )

Alimente pentru sănătatea ficatului: Mărul

Toată lumea iubește merele nu numai din cauza gustului bun, dar și a bogăției lor de vitamine, a compușilor fenolici, a pectinei și a acidului malic.

Fibra-pectina solubila, functionează cel mai bine în eliminarea acumulărilor toxice si colesterolului din sânge, ceea ce îmbunătăteste viata ficatului.

Conținutul ridicat de acid malic face ca acest nutrient natural să devină un puternic agent de curățare pentru carcinogeni și alte toxine din sânge.

Usturoiul

Ficatul tău va adora usturoiul, deoarece conține substanțe nutritive ridicate de alicină și seleniu, doi paznici puternici pentru curățarea protecției fluxului sângelui.

Alicina îmbunătățește sistemul imunitar, în timp ce seleniul vă detoxifică întregul sânge și corp, susține sănătatea ficatului și activează enzima sa pentru a funcționa fără probleme în digestie și pentru a combate toxinele.

Pentru efecte mai bune, consumați uneori usturoi crud, nu doar în diferite rețete.

Alimente pentru sănătatea ficatului: Ceapă

Similar cu usturoiul, ceapa furnizează o sursă bogată de alicină care curăță ficatul și stimulează sistemul digestiv. Conținutul ridicat de potasiu, fibre și flavonoide ajută organismul să lupte împotriva toxinelor și inflamatorii.

Verdeată frunze

Frunzele verzi sunt prietenoase cu ficatul, de asemenea, dovedite pentru a ajuta la vindecarea diferitelor probleme de sănătate.

Acestea conțin clorofilă care ajută la curățarea fluxului sanguin și la stimularea funcției hepatice, reducând, de asemenea, metalele grele și toxinele care se găsesc dăunătoare pentru viața ficatului.

Tipuri de verdeață densă pot fi spanacul, salata verde, rubarba și varza furajera.

Alimente pentru sănătatea ficatului: Legumele crucifere

Legumele crucifere sunt bogate în fitonutrienți, carotenoide, flavonoide care ajută la neutralizarea substanțelor chimice, a toxinelor, a agenților cancerigeni și a toxinelor din ficat. Legumele crucifere includ varza, broccoli, conopida

Ouă

Ouăle sunt bine cunoscute pentru proteinele lor de cea mai bună calitate, împreună cu aminoacizii esențiali și colina nutritivă.

Aceste substanțe sunt necesare pentru ca ficatul să poată procesa mai bine detoxifierea.

Gălbenușul de ou conține colină și coenzima, care sunt necesare metabolismului pentru a combate toxinele și metalele grele din ficat.

( Câte ouă putem mânca într-o singură zi )

Alimente pentru sănătatea ficatului: Fructe de pădure

Familia de fructe de pădure include căpșuni, afine, afine și zmeură.

Aceste fructe naturale sunt, fără îndoială, cele mai bune alimente pentru sănătatea ficatului.

Deoarece conțin antioxidanți care sporesc funcția hepatică pentru a vă menține corpul departe de radicalii liberi, care duc la boli cronice.

( Dieta cu fructe de pădure )

Avocado

Avocado este bogat în acid oleic și grăsimi saturate. Acest fruct conține, de asemenea, glutation care este utilizat pentru detoxifierea și filtrarea substanțelor dăunătoare, furnizează substanțe nutritive esențiale care vă ajută funcționarea ficatului la maximum.

Mulțumim că ați citit, sănătate v-am dorit!

Alătură-te comunității noastre de cititori cu un Like pe Facebook Doftoria

Ne puteți găsi pe Instagram Doftoria și pe Twitter Doftoria 

Citeşte şi alte articole:

Ceaiuri pentru ficat

Alimente interzise în bolile de ficat şi alimente permise

Regenerarea ficatului: remedii naturale pentru ficat

8 Alimente care curăță ficatul

Cura cu spirulină: beneficii pentru ficat şi inimă

Cele mai bune plante pentru ficat şi remedii naturiste cu aceste plante