Alimente pentru sănătate: 10 alimente benefice organismului

alimente pentru sănătate

Alimente pentru sănătate: 10 alimente benefice organismului

  • 1. Kefir

Este o băutură minune pe care te poți baza dacă vrei să te protejezi de boli importante și să îți întărești imunitatea. Adepții kefirului sunt longevivi și imuni la infecții. Nu degeaba numele kefir înseamnă „binecuvântare”.

  • 2. Varza Kale

Este una din cele mai sănătoase legume. Plină de antioxidanți, minerale și vitamine, această varză scade considerabil riscul de cancer ovarian și cancer la sân și diminuează riscul de artrită.

  • 3. Ciuperci

Incărcate de antioxidanți, riboflavină, seleniu și alte substanțe nutritive, ciupercile mențin sistemul imunitar sănătos și ajută la stoparea cancerului.

  • 4. Merișoare

In comparație cu alte fructe, precum strugurii sau căpșunile, merișoarele au cel mai înalt nivel de fenoli, antioxidanți care scad riscul de boli de inimă, accident vascular și cancer.

  • 5. Semințe de chia

Au de 8 ori mai mult omega 3 decat somonul, cu 25% mai multe dibre decât semințele de in, cu 30% mai mulți antioxidanți decât afinele și de 7 ori mai multă vitamina C decât o portocală.

  • 6. Fisticul

Conține fibre, proteine și grăsimi monosaturate de care corpul tău are nevoie. Este excelent ca gustare între mesele principale ale zilei.

  • 7. Ouă

Gălbenușul de ou este plin de biotină, substanță care protejează împotriva cancerului la sân. Atentie mare însă, nu e bine să consumi mai mult de două ouă pe zi, spun nutriționiștii.

  • 8. Cireșele

Pe lângă faptul că sunt gustoase, cireșele sunt pline de fitochimicale, care protejează împotriva infecțiilor.

  • 9. Sfecla

Este bogată in acid folic și conțin betacianina, un antioxidant puternic. Sfecla este bună și pentru detoxifiere și te ajută să îti menții sănătatea ficatului.

  • 10. Spirulina

Cu mai mult fier decât carnea de vită și mai multe proteine decât soia, această algă este cea mai bună sursă de vitamină B12, ceea ce o face excelentă pentru vegetarieni, și nu numai. Are un nivel ridicat de betacaroten (de 5 ori mai mare decât morcovii și de 40 ori mai mare decât spanacul). Spirulina reduce colesterolul și previne apariția bolilor de inimă și a cancerului de colon, de aceea face parte din categoria de alimente pentru sănătate.

Alătură-te comunității noastre de cititori cu un Like pe Facebook Doftoria