Alimente pentru dureri articulare: alimente permise și contraindicate

Alimente pentru dureri articulare

Alimente pentru dureri articulare

Durerile articulare sunt unul din semnele problemelor articulare, sunt deseori greu de suportat, iar acuzele acestora se regăsesc în degenerarea articulaţiei.

Pentru aceste probleme există alimente care combat durerile articulare.

O durere de articulații este un obstacol în desfășurarea activităților noastre cotidiene.

Pe lângă recomandările medicului de familie, trebuie să apelăm și la soluții naturale prin care să ameliorăm disconfortul.

Specialiștii spun că în astfel de situații trebuie să alegem acele alimente care să nu întrețină inflamația cronică.

Alimentele cu proprietăți antiinflamatoare naturale trebuie să asigure organismului vitamine, minerale, fibre alimentare și Omega: Omega 3, Omega 6 și Omega 9 ( Acizi grași esențiali ).

În acelați timp, pe lângă alimentele cu efecte antiinflamatoare, persoanele chinuite de durerile articulare trebuie să consume și alimente care să le protejeze și să le regenereze articulațiile.

De aceea, din hrana cotidiană a acestor bolnavi nu trebuie să lipsească alimentele care să le îmbunătățească starea de sănătate.

Printre acestea amintesc: peștele gras, fructele de pădure, fructele oleaginoase, uleiul din sâmburi de strugure, ulei de măsline, citricele, supa de oase, dar și ceapa și usturoiul.

În general, fructele şi legumele proaspete prin aportul de antioxidanţi sunt esenţiale, dar în cantiate mare, în fiecare zi pentru a fi cu adevărat alimente cu efecte antiinflamatoare naturale.

Ceapa, usturoiul, varza de Bruxelles şi sparanghelul conţin o cantitate mare de MSM (metil sulfonil metan),

un compus eficient mai ales împotriva afectărilor articulare provocate de osteoartrita (afecţiune în care cartilajul care înveleşte şi protejează suprafeţele articulare se deteriorează în timp).

Unele sucuri din legume sau fructe proaspete s-au dovedit, de asemenea, eficiente. Este vorba în primul rând despre sucul de cartofi cruzi, dar şi despre sucul rezultat în urma fierberii sparangelului în vapori de apă.

Merele – bogate în vitamina C şi acid malic, merele sunt recunoscute pentru eficienţa lor împotriva durerilor articulare de natură reumatică. Acidul malic se regăseşte şi în pere şi în sucul de struguri.

De asemenea, morcovii, care aduc în organism vitaminele A, B, C şi E, curăţă toxinele din corp şi s-au dovedit a fi alimente cu proprietăţi antiinflamatoare. Ideale sunt fructele şi legumele galbene şi portocalii.

Sucul de portocale, sucul de morcovi şi pepenele galben sunt cele mai bune alegeri.

Uleiul de măsline extravirgin sau obţinut la prima presare la rece are de asemenea calităţi antiinflamatoare. Uleiul de măsline este foarte bogat în vitaminele A, B1, B2, C, D, E, K, acizi graşi omega 3.

Uleiul de peşte şi mai ales de peşte gras şi fructele de mare alină durerile datorită conţinutului mare de acizi omega 3.

Alimente pentru dureri articulare: Alimente permise

Peștele gras combate inflamațiile articulare

Persoanele care consumă de trei ori pe săptămână pește gras: sardine, macrou, ton, bogate în Omega 3, țin în frâu durerile articulare.

Mai mult, aportul de pește, scade și riscul de boli cardiovasuculare și îmblânzește crizele de artrită.

Citricele, antioxidante prețioase

Mai ales în sezonul rece, curele cu citrice, portocale, lămâi , grapfruit, ananas, pomelo , atât de bogate în vitamina C , sunt salvatoare pentru persoanele cu probleme articulare.

Recunoscute pentru proprietățile antioxidante, stimulând și producția de colagen în acelați timp, citricele ameliorează durerile articulare și întăresc sistemul imunitar.

Uleiul din sâmburi de strugure să nu lipsească din dietă

Datorită conținutului mare de vitamine (E și F), de minerale (cupru și zinc, mai ales) și de acizi grași: Omega 3, Omega 6 și Omega 9, uleiul obținut din sâmburi de strugure este un tonic excelent pentru articulații.

Nucile ”repară” necazurile produse de inflamații

Fructele oleaginoase: nucile, migdalele, fructele caju, dar și fisticul furnizează organismului cantități semnificative de calciu, de Omega3 și de fibre, antioxidante valoroase care ”repară” efectele negative ale inflamațiilor în organism.

Persoanele care sunt diagnosticate de medicul de familie cu inflamații cronice trebuie să deguste zi de zi 8-10 sâmburi de nuci atât de sănătoase și de gustoase.

Ceapa și usturoiul, antiinflamatoare la îndemână

Și ceapa, și usturoiul conțin în compoziție renumita substanță antiinflamatorie, alicina. Împreună cu acidul lipoic, alicina stimulează reconstrucția fibrelor de colagen deteriorate în articulații.

Uleiul de măsline , un ”excelent medicament„ antiinflamator dovedit

În lista ”medicamentelor” naturale antiinflamatoare, uleiul extravirgin de măsline ocupă un loc privilegiat, datorită grăsimilor bune (mai ales a conținutului de Omega 3).

Supa de oase este un tonic pentru articulații

Mai puțin știut este faptul că supa de oase este bogată în colagen, comparat cu o ”cărămidă” ce protejează sănătatea cartilajelor articulare.

Când convalescenții sunt hrăniți cu supă de oase, pentru a se revigora mai repede după boală și după intervențiile chirurgicale, nici zgârciurile, bogate în colagen, nu trebuie aruncate.

Alimente pentru dureri articulare: Alimente contraindicate

O mare problemă pentru cei care suferă de dureri articulare o constituie carnea roşie ( carne ), datorită aportului mare de fier.

Acesta contribuie la formarea radicalilor liberi prooxidanţi care degradează şi mai mult articulaţiile.

Mezelurile, sau preparatele bogate în nitriţi, sare şi afumăturile sunt contraindicate celor care suferă de afecţiuni articulare.

Mezelurile conţin şi acid arahidonic care poate stimula inflamaţia şi astfel cresc distrugerea articulară şi intensitatea durerilor.

Contraindicate sunt şi alimentele ce conţin cantităţi prea mari de acid omega 6, care stimulează inflamaţia.

Este vorba despre uleiurile de soia, de germeni de grâu, de porumb şi de floarea soarelui.

Alimente pentru dureri articulare: Alimentele prăjite

Studiile au relevat faptul că persoanele care consumă în fiecare zi alimente preparate prin procedeul prăjirii au dureri articulare mai puternice decât persoanele ce aleg să prepare mâncarea prin fierbere sau la cuptor.

Alimente pentru dureri articulare: Alimentele sărate

Chipsurile, biscuiții cu sare, alunele cu sare sau orice alte alimente cu un conținut mare de sare provoacă complicații de sănătate.

Pe lângă problemele cardiovasculare, aportul prea mare de sare agravează durerile articulare prin creșterea nivelului de inflamație.

Alimente pentru dureri articulare: Zahăr și alimente bogate în carbohidrați

La fel ca sarea și excesul de zaharuri, mai ales cele din alimentele procesate, declanșează durerile articulare.

Așadar, renunță la produsele de patiserie, la covrigei, la prajituri sau fursecuri și vei observa o îmbunătățire a stării de sănătate.

Poți consuma în schimb cât mai multe fructe proaspete, ce conțin zaharuri neprocesate.

Alimente pentru dureri articulare: Excesul de Omega-6

Omega-6 este un acid gras esențial, ce nu poate fi produs de organism, dar care este vital în buna funcționare a acestuia.

Aportul de Omega-6 poate fi luat din alimente, cum sunt nucile și semințele, sau sub forma suplimentelor alimentare.

Însă, luat în cantități mari el poate face mai mult rău decât bine, provocând dureri articulare.

Alimente pentru dureri articulare: Alimentele din făină albă

Este folosită la fabricarea tuturor produselor de patiserie, dar mai ales a pâinii. Însă, făina albă este un carbohidrat rafinat, cu efecte nocive asupra organismului.

Înlocuiește pâinea albă cu cea neagră sau integrală și nu vei mai fi chinuită de dureri articulare mari.

Alătură-te comunității noastre de cititori cu un Like pe Facebook Doftoria

Citeşte şi alte articole:

Articulaţii dureroase: cauze și tratament naturist

Articulaţii care trosnesc: de ce ne trosnesc articulaţiile

Rigiditate musculară şi articulară: cauze și tratament

Boli ortopedice: simptome și tipuri de boli ortopedice

Artrita reactivă: simptome, tratament, prevenire și diagnostic