10 alimente care te binedispun și care îți dau energie

alimente care te binedispun

Alimente care te binedispun – 10 alimente care te binedispun și care îți dau energie

Alimente care te binedispun

Problemele personale și stresul sunt factori implicați în modul în care ne simțim, dar ei pot fi modificați prin consumul de alimente potrivite. Schimbările de dispoziție sunt cauzate cel mai des de fluctuațiile hormonale cauzate, în general, de diferite carențe de vitamine și minerale.

Alimente care te binedispun și care îți dau energie:

  • 1. Ciocolata neagră – alimente care te binedispun

Studiile recente au arătat că ciocolata neagră scade nivelul de cortizol și de catecolamină din organism, ambii fiind hormoni de stres. Mănâncă două cuburi de ciocolată neagră sau bea o ceașcă de ciocolată caldă când ești cu moralul la pământ. Chiar dacă ele nu-ți oferă soluția pentru probleme pe care o ai, măcar te alină și te face să te simți mai bine câteva ore.

  • 2. Spanac – alimente care te binedispun

Poate că ești una dintre persoanele care nu pot mânca nimic când sunt triste, dar ar trebui să incluzi în dieta ta spanacul. Se spune că are puteri secrete de îmbunătățire a stării de spirit. Prepară spanacul așa cum îți place și mănâncă-l măcar o dată pe zi, plus că este și foarte sănătos.

  • 3. Ouă – alimente care te binedispun

Ouăle sunt sursă importantă de proteine, acizi grași Omega-3 și vitamine. Proteinele sunt cunoscute pentru faptul că au efect asupra modului în care te simți, pentru că activează serotonina, cunoscută și ca hormonul fericirii.

  • 4. Nuca de cocos – alimente care te binedispun

Bogată în acizi grași esențiali care sunt necesari pentru sănătatea creierului și starea de spirit, nuca de cocos nu ar trebuie să lipsească din dieta ta. Așadar, data viitoare când te simți tristă sau stresată, mănâncă o lingură de fulgi de nucă de cocos sau ceva dulce pe bază de cocos.

  • 5. Roșii – alimente care te binedispun

Coaja roșiei este sursă importantă de licopen, un compus care are puternice proprietăți antioxidante care au efecte pozitive asupra creierului. Așadar, prepară-ți o salată de roșii cu puțin ulei de măsline data viitoare când te simți tristă, deoarece uleiul de măsline îmbunătățește absorbția licopenului de către intestine.

  • 6. Iaurt grecesc – alimente care te binedispun

Acest produs lactat este sursă importantă de calciu, un mineral esențial pentru eliberarea neurotransmițătorilor din creier, în special a celora care induc starea de bine. Mănâncă un iaurt grecesc sau adaugă-l în smoothie-ul de fructe pe care ți-l prepari dimineața.

  • 7. Miere – alimente care te binedispun

Mierea conține compuși – kemferol și quercetina – care mențin creierul sănătos și previn depresia. În plus, mierea este de cinci ori mai dulce decât zahărul obișnuit și, prin urmare, modul perfect de a te bucura de aceeași dulceață într-o cantitate relativ mică.

  • 8. Banane – alimente care te binedispun

Sunt bogate în carbohidrați sănătoși și conțin o proteină numită triptofan, pe care organismul o transformă în serotonină, substanță cunoscută sub denumirea de hormonul fericirii.

  • 9. Portocale – alimente care te binedispun

Când nivelul de vitamina C este redus, organismul nu poate produce noradrenalina de care are nevoie pentru a se simți bine pe parcursul unei zile. Nutriționiștii ne asigură că două pahare de suc de portocale pe zi sunt suficiente pentru ca organismul să producă acest hormon, care ține depresia la distanță.

  • 10. Afine – alimente care te binedispun

Cu puține calorii și multă vitamina C, afinele te scapă de stres și anxietate. E bine să nu îți lipsească de la micul dejun (le poți adăuga în iaurtul cu cereale) sau să le consumi ca gustări între mese.

Alătură-te comunității noastre de cititori cu un Like pe Facebook Doftoria