8 Alimente care taie pofta de mâncare

alimente care taie pofta de mâncare

Alimente care taie pofta de mâncare

În mulţimea de alimente pe care le punem zilnic în farfurie, există unele de mare ajutor pentru dietele de slăbit. Satură repede şi ţin de foame.

Bogate în proteine şi fibre care se umflă în stomac, ele nu provoacă creşteri de glicemie, fiind aliaţi de nădejde pentru cei ce se plâng că le este foame mereu.

Alimente care taie pofta de mâncare: Mărul

Nu este o întâmplare că este cel mai consumat şi mai recomandat dintre toate fructele.

Având pu­ţine calorii (cam 80 de fruct), mărul conţine pec­tină, o fibră so­lubilă care are pro­prietatea de a for­ma un gel în stomac, tăind, pur şi simplu, efec­tul foamei.

Fap­tul că tre­buie meste­cat în­delung favo­rizează, de aseme­nea, saţie­tatea.

Alegeţi merele cu „origine ţără­nească”, sănă­toase şi „adevărate”. Spă­laţi-le bine şi mâncaţi-le cu tot cu coajă, bogată şi ea în fibre şi antioxidanţi.

Mestecate timp mai îndelungat, satură şi mai bine.

Alimente care taie pofta de mâncare: Brânza de vaci

Are de două ori mai multe proteine decât iaurtul (8% comparativ cu 4%) şi conţine triptofan, un acid aminat esenţial, precursor al serotoninei, hor­monul fericirii.

Având doar 3% grăsime, este doar moderat-calorică şi foarte săţioasă.

O lingură de brânză de vaci amestecată, even­tual, cu un fruct, iată cel mai bun mijloc de a calma foamea.

Dar ea poate fi adăugată în multe alte reţe­te: amestecată cu usturoi şi verdeaţă, este un ape­ri­tiv ideal, iar combinată cu fructe şi miere, un de­sert care nu îngraşă.

Ţineţi-o la îndemână, în frigi­der, şi puneţi foamea pe fugă când simţiţi că se apropie.

Alimente care taie pofta de mâncare: Lintea

Lintea are un index glicemic slab, un conţinut bun de proteine (25%) şi de fibre (17%), care fac din această legumă un aliment de bază în dietele de slăbit.

La care se mai adaugă şi un conţinut de potasiu, care face să scadă tensiunea, şi un duo compus din magneziu şi vitamina B6, perfect pentru sistemul nervos.

Fiartă în apă cu sare şi condimente (cimbru, foi de dafin, piper), poate fi transformată în bază pen­tru salate cu orice fel de legume.

Şi mai bună este gătită (mâncare scăzută) cu puţin untdelemn şi bel­şug de condimente, la alegere.

Are gust minu­nat, satură şi nu îngraşă deloc. Mâncaţi din ea ori de câte ori vă e foame.

Alimente care taie pofta de mâncare: Migdale

Sunt bogate în proteine (25%), în fibre (10%) şi în minerale, dintre care mult magneziu, foarte bun împotriva stresului.

Dar ele conţin şi lipide (52%), astfel că nu este bine să exageraţi, chiar dacă e vorba despre grăsimi bune, ce ajută la eliminarea de colesterol. Din fericire, satură foarte repede.

Persoanele care simt nevoia să guste tot tim­pul ceva şi nu rezistă la tentaţia dulciurilor sau a patiseriilor sunt sfătuite este să aibă per­manent la îndemână un pumn de migdale (20-30 g).

Alimente care taie pofta de mâncare: Fulgii de ovăz

Au un conţinut bogat de proteine vegetale (15%) şi fibre (tot 15%), mai ales fibre solubile, care absorb apa şi formează un gel în stomac.

Acest proces duce la saţietate, ajutând în acelaşi timp la scăderea nivelului de colesterol şi de zahăr din sânge.

Pentru a lupta împotriva foamei de dimineaţă, puneţi o linguriţă de fulgi de ovăz în bolul cu fructe şi iaurt. Pot fi adăugaţi şi în aluatul de prăjituri, supe, sosuri etc.

Alimente care taie pofta de mâncare: Supa de legume

A devenit legendară în reţe­tele de slăbit. Oferă mult volum, pentru un aport calo­ric slab (30 de calorii, la 100 ml).

Astfel, o farfurie de supă la începutul mesei vă umple stomacul şi va frâna apetitul excesiv. Dar şi peste zi, o cană de supă sau le­gumele fierte întregi în ea (mor­covi, pătrunjel, ţelină, varză, usturoi etc.) rezolvă foa­mea.

Preparând-o acasă, chiar dumneavoastră, în loc să o cumpăraţi la plic, mult prea sărată şi plină de aditivi şi materii grase.

În funcţie de anotimp, pu­tem varia reţeta supei, la infinit: de praz, de dovle­cel, de morcovi, de roşii, de ţelină, de fasole…

Alimente care taie pofta de mâncare: Pieptul de pui

Conţine proteine de calitate (23%), cu foarte pu­ţină grăsime şi zero glucide. Aşa se explică de ce este unul dintre cele mai răspândite regimuri alimentare.

Totuşi, trebuie respectate două condiţii: carnea se consumă fără piele (unde se adună gră­simile) şi ea trebuie să fie de calitate (bio sau de la curte), nu din crescătoriile industriale, unde găinile sunt hrănite cu antibiotice şi hormoni de creştere.

Veţi profita mai mult dacă pieptul de pui este gătit uşor (la cuptor sau fript), ase­zo­­nat cu con­di­mente.

Alimente care taie pofta de mâncare: Arpacaşul

Concurează orezul şi pastele, pentru că are de trei ori mai multe fibre alimentare solubile, care favorizează saţie­tatea.

Are, de asemenea, proteine ve­getale de calitate şi magneziu. Iar gustul lui aparte te face să îl mănânci cu plăcere şi să te saturi mai repede.

Nu trebuie fiert prea mult, ca să nu se înmoaie prea tare. Poate fi adău­gat în salate, în mâncăruri cu ciuperci şi în supe.

Ţineţi în frigider o porţie gata pregătită, într-un bol. Alungă foamea pe loc.

Alătură-te comunității noastre de cititori cu un Like pe Facebook Doftoria

Citeşte şi alte articole:

Ţelina taie pofta de mâncare

Taie pofta de mâncare cu acest simplu remediu

Apetit redus: lipsa poftei de mâncare

Apetit excesiv: creșterea excesivă a poftei de mâncare (polifagie)