10 alimente antistres

Alimente antistres

Alimente antistres

Oricât de tare ne-am dori ca problemele să dispară, indiferent că suntem la job sau acasă, oboseala şi stresul îşi fac des simţită prezenţa.

Din fericire, poţi să le diminuezi efectele chiar şi prin mesele zilnice, de aceea este foarte important să găseşti alimentele care, odată incluse în meniul tău, pot lupta împotriva stresului.

Atât ceaiurile, cât şi mâncarea bogată în vitamine, te vor ajuta să te simţi mai bine şi implicit, mai puţin stresat.

Alimente antistres: Avocado

Fie că alegi să îl consumi ca aliment de sine stătător sau vrei să găteşti rapid guacamole, avocado face şi el parte din alimentele bogate în antioxidanţi, care luptă împotriva stresului.

Deşi este un aliment mai gras, este foarte sănătos, bogat în grăsimi necesare, care acţionează ca un stabilizator al unei stări de spirit perfecte.

Portocale

Un fruct indicat pentru consum atunci când te simţi stresat sau obosit e portocala.

Bogate în vitamina C, portocalele ajută la reducerea stresului şi îţi aduce aportul de energie de care ai nevoie pentru o zi liniştită. Totodată, ajută şi la întărirea sistemului imunitar.

Alimente antistres: Nucile

Nucile, bogate în omega 3, te pot ajuta să scapi de stările de disconfort pe care le ai atunci când te simţi copleşit.

Dacă nu îţi place să le consumi simple, le poţi combina cu alte alimente sănătoase : iaurt, cereale sau chiar cu o salată.

Ciocolata amăruie

O bucată de ciocolată neagră, cu un conţinut ridicat de cacao, poate fi alegerea perfectă atunci când cauţi un aliment care să îţi mai reducă din stresul acumulat peste zi.

Şi, sincer vorbind, cine nu se bucură de ciocolată?

Alimente antistres: Migdalele

În cazul în care nucile nu sunt printre alimentele pe care le preferi, te poţi opri asupra migdalelor.

Acestea sunt la fel de indicate şi se înscriu în rândul celor mai utile alimente pentru combaterea stresului. Bogate în vitamina E şi magneziu, ajută la menţinerea unei stări de spirit optime.

Brânza

Brânza mai slabă în grăsimi e un alt aliment care învinge stresul, datorită conţinutului mare de calciu din compoziţie.

Te poţi orienta spre consumul de brânză de vaci, cea mai indicată în astfel de diete.

Alimente antistres: Lapte

Proteine, calciu şi vitamine – pe toate le poţi lua din lapte, necesar pentru consumul zilnic.

Acestea ajută la stimularea sistemului imunitar şi combat stresul rapid.

Peşte

Peştele mai bogat în grăsimi, ton sau somon, poate fi ideal pentru o alimentaţie sănătoasă şi echilibrată.

Consumul său nu numai că ajută la combaterea stresului, dar are şi un rol benefic împotriva tulburărilor de dispoziţie.

Alimente antistres: Afinele

Alte fructe pe care ar trebui să le consumi atunci când treci printr-o perioadă stresantă sunt afinele.

Vitamina C şi substanţele antioxidante sunt abundente în cazul afinelor, aşa că le poţi consuma cu încredere ca aliment ideal pentru a combate stresul, fie la micul dejun, fie ca gustare în timpul zilei.

Ceaiuri

Ceaiurile sunt alternative sănătoase pentru reducerea stresului şi energizarea organismului, aşa că este extrem de indicat să le consumi.

Fie că este vorba de ceai verde, ceai negru sau ceai de museţel, chiar şi o cană pe zi te poate ajuta să te simţi mai bine.

Acestea sunt doar câteva dintre alimentele care ajută la menţinerea unei stări psihice bune dar sunt şi extrem de sănătoase , ideale de inclus în alimentaţia ta zilnică.

Alătură-te comunității noastre de cititori cu un Like pe Facebook Doftoria

Ne puteți găsi pe Instagram Doftoria și pe Twitter Doftoria

Citeşte şi alte Articole :

Plante care alungă depresia și stresul cotidian

10 minute de relaxare reduc stresul cu 68%

Modalități rapide de a scăpa de stres

Stres: ce afecțiuni pot fi declanșate de stres

Ceaiuri pentru stres: 8 ceaiuri care combat stresul, anxietatea și oboseala